Auteur Topic: opvoeding wie helpt mij  (gelezen 6057 keer)

terra

• Gast
opvoeding wie helpt mij
« Gepost op: april 03, 2005, 11:47:13 am »
mijn twee witkuifen zijn niet al te best opgevoed  :-[
ik heb dagelijks de verantwoording van de opvoeding van kleine kinderen over me wat me als ik het zelf zeggen mag goed afgaat. werk namelijk in een kinderdagverblijf met kinderen van nul tot vier jaar en dus zou je denken het opvoeden van vogels met de intelligentie van deze leeftijdsgroep zou dan toch niet zo`n probleem moeten zijn. ???
maar ik blijk een echte softie te zijn als het om mijn witkuiffies gaat.
ze blijven niet op hun klimboom zitten lopen overal naartoe, reageren zich op mij af nou waarschijnlijk weten jullie al genoeg.
mijn vraag aan jullie is: hoe kan ik nou het beste opnieuw beginnen en redden wat er te redden valt. hoe pak ik dit aan. wie o wie helpt mij ::)
gr angela :-*

Wickingh

• Gast
Re: opvoeding wie helpt mij
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2005, 11:52:22 am »
Beste Angela,

Print de antwoorden van Jefta eens uit zet de hoofdpunten op een rijtje en je daar streng aanhouden, helaas zal je het zelf moeten doen .
Een ander kan dat niet voor jou doen,ik weet het het is best een hele opgave maar je weet ook dat het wel moet gebeuren,succes

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: april 03, 2005, 11:59:56 am door Wickingh »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2005, 13:18:43 pm »
En kijk even bij het 5 stappenplan van Dr. Hooimeijer! https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,45.0.html
Consequent zijn is erg belangrijk... Meld hier gewoon alles wat je wil vragen en we helpen je zo goed mogelijk verder.. Begin maar eens met geen aandacht geven als zij het vragen, maar vraag zelf de aandacht. Laat ze iets doen wat jij wilt en dan de hemel in prijzen...

senna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2005, 15:02:46 pm »
Hoi Angela,

het is nooit te laat om te beginnen.

Goed dat je zelf tot deze conclusie komt en er aan wil werken. Dat is stap 1.

gr corina

Jefta

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2005, 23:39:05 pm »
lees idd eerst het 5 stappenplan van hooimeijer zou ik zeggen en maak dat de basis van je hele opvoeding en daarbij dus jouw houding...
elke dag is een nieuwe dag... en zo geld dat ook letterlijk bij kromsnavels.... zelfs als ze 60 jaar zijn kan je ze nog volledig veranderen...(spreek uit eigen ervaring)
frank heeft het over de punten uit mijn antwoorden, die zijn dan niet eens meer nodig... want die zijn allemaal uit dat 5 stappenplan gekomen...
lees dat stuk letterlijk 10 keer en maak het je eigen.. praktiseer dat en ga er dan nog maar eens vragen over stellen...

en idd complimenten dat je er bij stil staat en het durft toe te geven dat je moeite hebt met de opvoeding... nou heb je niet de makkelijkste vogels en daarbij zijn kromsnavels alleen wat inteligentie niveau het zelfde als een kind van 3 tot 5 maar dat geld niet voor dominantie gevoel en andere instincten...

Succes meid!!

Groeten jefta

terra

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2005, 11:35:33 am »
ben sinds gister weer begonnen met het op en af stappen en moet zeggen dat ze het redelijk snel doorhebben.
was hier al een tijdje terug mee begonnen en het zit er nog steeds in.
verder haal ik ze nu alleen uit de kooi als ze rustig aan het spelen zijn en laat ze dan eerst drie of vier keer op  stappen dan afstappen en dan wordt er pas geknuffelt.
ze mogen niet meer bovenop hun kooi spelen want dan zijn ze hoger dan mij. en ik zet ze elke keer als ze van hun klimboom lopen terug. pak ze op met nee en laat ze dan weer op en afstappen om het weer positief te krijgen en dan weer een knuffel.
nog even een vraagje tussendoor. is er iets bekend bij jullie over het eten van hondenbrokken. terra had er een te pakken en vond hem erg lekker?  ;D
gr angela

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2005, 11:45:44 am »
Hai Angela,

en nu volhouden he dan gaat het helemaal goed komen  :thumbsup: .
Je hoeft je niet ongerust te maken hoor over die hondebrok hij zal er niet gelijk last van hebben.
Alleen moet je er geen gewoonte van maken, ik hamer er nogal eens op dat voeding voor de gezondheid van papegaaien erg belangrijk is. Hondevoer is dan ook geschikt voor honden dit zijn voornamelijk vleeseters en papegaaien zijn zo goed als vegetaries.Wat niet wil zeggen dat ze niet af en toe dierlijk voer zullen eten.
Maar houd het bij papegaaien bij een enkele keer een plakje kaas of heel zelden een kluifje van een karbonaatje.
Beter is nog om eivoer verrijkt met insekten/schaaldieren te geven, bij mij krijgen ze dat wel dagenlijks.

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2005, 13:51:46 pm »
ja ik geef ze wel eens een kippenbotje en stukje kaas  en soms ei. maar geen insecten of schaaldieren.
wat voor schaaldieren geef je ze dan? :CENS
gr angela

senna

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2005, 14:21:23 pm »
Hoi,

Kan je kant en klaar kopen. Wij gebruiken Cédé Proteïne Mix. Is ook een eivoer verrijkt met insecten en zo.

gr corina

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2005, 14:38:35 pm »
Hier Gold Pate van Orlux. Moet er wel bij zeggen dat de garnaaltjes niet als eerste gepakt worden. Het is eerst het eivoer dat hier opgaat.

Groeten,

Barbara

terra

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2005, 14:44:51 pm »
bestellen jullie via internet of is dat ook te koop in de dierenwinkel?

en dan nog een vraagje ::)
ik wil op andere pellets overschakelen. ik gebruik nu prettybird maar hier knoeien ze veel van en het ruikt zo overdreven zoet. nou heb ik al zitten kijken naar de ecobird pellets en hier gelezen dat jullie er best wel positief over zijn.
mixen jullie dat eerst door het andere voer en zo geleidelijk aan steeds meer eco ipv het andere of schakelen jullie meteen over. en hoe zien die ecopellets eruit?
 :CENS
gr angela

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2005, 14:50:37 pm »
Pretty bird komt ook niet echt goed uit de bus... Voor overschakeling op andere pellets hebben we hier een topic daarover...

senna

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2005, 14:56:18 pm »
Hoi,

Cédé kan je gewoon bij de dierenwinkel krijgen. Nou kopen, hahahaha

Wij gebruiken Pretty bird, nutribird en eco-bird door elkaar. Bij mij vinden ze eco-bird niet lekker. Het ziet eruit als geperste konijnenvoer.

Loes,
Het schijnt zo te zijn dat Pretty-bird en eco-bird vroeger partners van elkaar waren. Die hebben ruzie gekregen en zijn elk met een andere naam door gegaan. Nu maken ze elkaar zwart. Een grote kweker bij Hoorn vertelde me dit. Omdat hij leverancier was van div merken pellet kende hij beide mannen. Zijn 200 grote papegaaien zitten allemaal aan de pretty-bird en hij is dik tevreden. Ze zagen er prachtig ! uit die vogels. Zo hoor je soms nog wat he?

gr corina

terra

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2005, 15:06:11 pm »
dat is ook nog een idee om het te mixen.
over die prettybird pellets stond op de internet site van ecobird een stuk, het ging erover dat prettybird pellets te heet worden gemaakt en dat daardoor alle voedingsstoffen verloren gingen. maar als ik dan nu hoor dat ze ruzie hebben zou het inderdaad zwart makerij kunnen zijn. ik ging door dat stukje twijfelen.
gr angela :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2005, 15:14:34 pm »
Nee, uit onafhankelijke onderzoeken blijkt ook dat Pretty Bird gewoon slecht uit de bus komt, helaas... Ik kan die onderzoeken nu niet meer terughalen, maar op ons vorige forum stonden ze wel.. Pretty Bird eindigt gewoon op een van de laatste plekken...  ;)