Auteur Topic: opvoeding wie helpt mij  (gelezen 6050 keer)

terra

• Gast
Re: opvoeding wie helpt mij
« Reactie #15 Gepost op: april 04, 2005, 15:28:25 pm »
nou dan weet ik genoeg. ze gaan in ieder geval over op andere pellets. zal eerst eens kijken wat ze van nutri vinden als ze dat goed eten kan ik er eco doorheen gooien. gelukkig zijn ze niet al te kieskeurig want ze zijn al eerder van voer gewisselt.
maar heb wel het idee dat ze erg gevoelig voor kleurtjes zijn. als ik ze dan helemaal geen kleurtjes meer voorzet komen ze in opstand ben ik bang. nu eten ze eigelijk alleen de rode pellets en de rest gooien ze eruit. ik heb liever niet dat ze van de grond eten dus haal ik s`avonds de meeste troep eruit en als de bakjes leeg zijn vul ik ze weer.

over voer gesproken. ja daar kom ik alweer met een vraag leef me helemaal uit bij jullie ;D
heerlijk al die antwoorden.
terra gaat met dr pootje in haar bak met pellets zitten graven en gooit dan hele handen over de kop heen en blaast er dan zo`n beetje bij. dit doet ze ook met haar houtsnippers raar beest :P
waarom doet ze dit?

en ze gooit het ook opdezelfde manier uit de kooi. ze gaat dan aan de tralies hangen en gooit klauwen vol naar buiten. :P ;D
mijn vader ergert zich hier rot aan en het komische hieraan is dat als hij het dan weg veegt ze komt kijken en hup gooit ze er weer een zooitje uit. hahahahaha
ze zit hem dan echt te pesten
ik zei al tegen doe dat nou niet negeren en dan later als die rare bui over is en ze is met wat anders bezig dan vegen en dan doet ze het niet
gr angela

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: april 04, 2005, 15:32:56 pm »
Tsja, daar heb je heb je het weer...aandacht!  ;D Als er onmiddellijk gereageerd wordt door te vegen, blijft het een leuk spelletje... ;)
Rommelmakers blijven het toch hoor!!!

terra

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 04, 2005, 15:35:33 pm »
ja daar weet ik alles van ahum  ;D
maar echt heel grappig hoor dat ze het zo bedenken he ongelooflijk :)
gr angela

senna

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 04, 2005, 15:39:21 pm »
Loes,

Ik heb die onderzoeken ook gezien. Meerdere zelfs en uit die onderzoeken komen steeds andere dingen naar voren. Vandaar dat wij de pellets gewoon mixen en het voorlopig ook zo blijven doen. Dan krijgen ze van alles en nog wat. Harrison, nutribird, prettybird en eco-bird.

gr corina

senna

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 04, 2005, 15:41:05 pm »
Terra,

Bij de pellets geven wij altijd zaadjes: Premium Papegaaienvoer van witte Molen. En elke dag fruit. het is niet alleen een pellet.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: april 04, 2005, 15:48:49 pm »
Ben ik ook een voorstander van, omdat ze dan ook niet zo kieskeurig zijn... Helaas lukte het niet met de Ecobird hier. Volgens Arie hebben ze de smaak al wat milder gemaakt, maar of het waar is? Ik ga iig niet meer zo'n grote emmer bestellen. In de dierenwinkel in Gorcum zag ik kleie bakjes, denk dat ik die maar weer eens probeer...  :CENS

terra

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 04, 2005, 17:12:21 pm »
hallo
ja ik geef naast de pellets ook groenten en fruit en alleen witte en zwarte zonnepitten. coco mag zo`n gemengd pak zaden niet hebben ivm zijn darmstoornis die hij gehad heeft. de dierenarts raadde dat af. :D

Nee, uit onafhankelijke onderzoeken blijkt ook dat Pretty Bird gewoon slecht uit de bus komt, helaas... Ik kan die onderzoeken nu niet meer terughalen, maar op ons vorige forum stonden ze wel.. Pretty Bird eindigt gewoon op een van de laatste plekken... ;)

weet je toevallig nog welke er wel goed uit de verf kwamen want over de nutri is ook niet iedereen erg goed te spreken.
gr angela ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: april 04, 2005, 19:27:35 pm »
Tsja, als beste Harrsons uiteraard. Nutribird ook niet echt slecht. Ecobird stond er volgens mij niet bij, maar die is weer later onderzocht en kwam ook erg goed uit de bus.. Maar Nutribird vind ik zelf erg onnatuurlijk overkomen, tenminste de gekleurde tropicalversie...  ;) Ik weet niet wat dat is, maar heb er gewoon mijn argwaan over... ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 04, 2005, 20:07:41 pm »
Tsja, als beste Harrsons uiteraard. Nutribird ook niet echt slecht. Ecobird stond er volgens mij niet bij, maar die is weer later onderzocht en kwam ook erg goed uit de bus.. Maar Nutribird vind ik zelf erg onnatuurlijk overkomen, tenminste de gekleurde tropicalversie...  ;) Ik weet niet wat dat is, maar heb er gewoon mijn argwaan over... ;)

hai,

ik denk dat die argwaan niet onterecht is ik hoor namelijk te veel vreemde verhalen uit zeer diverse hoeken over nutribird. In het algemeen een hele hoop klachten over vreemde ontlasting [kleurstoffen?]. Maar wat veel verdachter is onverklaarbaar overleden vogels.Ook veel klachten over veranderde ingewanden dankzij kristalvorming. Ook mijn vogelarts heeft geen hoge dunk over nutribird .Hij weet dat ik eco-bird voer en daar is hij wel positief over.Dit is voor mij genoeg aanleiding om nutribird te laten staan.

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 04, 2005, 20:15:34 pm »
nou dan neem ik dus geen nutribird. vogels overlijden en er is geen verklaring voor dan weet ik genoeg.
dan bestel ik gewoon maar een kleine verpakking eco om te proberen.
hebben jullie nog andere pellets in gedachten die ook nog aan te bevelen zijn.  :CENS
gr angela

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 04, 2005, 20:23:20 pm »
hai,

harrisons staat als goed bekend maar is vreselijk duur, als je er 1 of 2 hebt dan is het nog te overzien maar niet als je er zoveel als ik hebt , dan vind ik ecobird toch het beste alternatief

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 04, 2005, 20:27:24 pm »
oke nou dan ga ik dat bestellen en ik hou jullie op de hoogte
gr angela :-*

Nanda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 04, 2005, 20:48:36 pm »
Hoi,

Ik geef harrison. 't is inderdaad erg duur, maar ik moet eerlijk zeggen dat je er wel een hele tijd mee doet hoor.
Daarbij geef ik ook nog gewoon zaad dus dat drukt de kosten ook weer een beetje.

groetjes

terra

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 04, 2005, 22:47:03 pm »
kan je harrisons ook via het internet bestellen en zo ja hoe heet de site
gr angela :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 04, 2005, 23:27:31 pm »
Hai Angela,

als ik jou was zou ik 1st eens met eco-bird beginnen bevalt het niet dan kan je altijd nog wat anders proberen.
De meeste vogelartsen hebben Harrisons , ik zou zo niet weten waar je het op het net kan bestellen.

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: april 05, 2005, 00:26:16 am door Wickingh »