Hallo allemaal.
Mijn reactie is zeker niet defensief bedoeld, maar alleen maar een uitleg van onze werkwijze.
Verders wordt er geschreven dat wij onszelf tegenspreken op de web-site.
Ik zal uitleggen wat er op de web-site bedoeld word.
Eigenkweek vogels zijn alle hier in nederland gefokte exemplaren ( welke door iedere kweker worden gefokt ), en import vogels zijn vogels welke er uit de natuur worden gehaald.
Als je onze site goed leest begrijp je dat wij alleen met eigenkweek dieren werken, hiervan kweken wij een deel zelf ( 43 paren thuis waar wij mee kweken en 13 paren ( puur uit ruimte gebrek) in de winkel )
Aangezien papegaaien, kaketoes en ara's nu eenmaal tropische dieren zijn welke je niet kunt dwingen om te gaan kweken hebben wij net als elk ander bedrijf de hulp van goede en betrouwbare kwekers nodig, omdat wij nu eenmaal NIET met ( goedkope en ziekte gevoelige ) import willen werken.
Wij hebben dan ook in de winkel niet 300 papegaaien zitten waar een ieder lekker met zijn verkoudheid handen aan mag zitten, of die op je schouder word gezet zodat je achteraf niet eens weet welk soort je hebt gekocht.
Wij kweken met de volgende soorten voor in de huiskamer: bonte boertje, meyer papegaaitje, jardine papegaaitje, timney en congo grijze roodstaart, wit/geel/blauwvoorhoofd amazones rose kaketoes en blauwgele ara's, en met deze soorten voor de kwekers: groenwang amazones, cuba amazones, wijnborst amazones en granada amazones, inka kaketoes, geel/groenvleugel ara's, roodoorara's en hyachint ara's ( hiervan staan de meeste op de BUD lijst.
Ik hoop hiermee wat meer inzicht in ons bedrijf te hebben gegeven.
met groet jeroen