Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60167 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Clickeren
« Reactie #135 Gepost op: april 02, 2006, 10:36:50 am »
Ja, ze zwaait als ik het zeg, zonder cue, zonder klik (wel een beloning!)!  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: april 02, 2006, 10:41:05 am »
Coco zwaait nu ook zonder 2e hand. Alleen wil ik dat hij de poot iets hoger doet! dus ik gebruik daarvoor nog ff mn 2e hand.

Ik ben ook met Kaya bezig met volgen. Bij hem doe ik met de stick van links naar rechts! En ik hoop straks ook dat hij rondjes wil draaien!

Japie draait nu ook zonder stick maar hij reageerd op mn vinger! Dus op de cue. maar nog niet op mn stem!  :cry:

GrCorina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #137 Gepost op: april 02, 2006, 11:02:59 am »
Met rondje draaien moet ik ook nog de cue van mijn vingers gebruiken! meer niet, geen klik meer! Pascal mag ook wel gaan clickeren dan...  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: april 02, 2006, 11:11:20 am »
Japie vind het geweldig in ieder geval. Kan er geen genoeg van krijgen. Hoef de clicker maar te laten zien en hij word helemaal gek!

Nou ja, anders ga ik gewoon in Juni weer verder!  ;D  ;D

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #139 Gepost op: april 02, 2006, 11:27:31 am »
Ja, das waar.. Ik weet zeker dat ze het neit vergeten!! Véél te leuk!

billy

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: april 02, 2006, 12:46:33 pm »
Wat bedoelen jullie met cue??
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: april 02, 2006, 12:50:06 pm »
Ik bedoel daarmee het handgebaar!  ;D

jeske5

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: april 02, 2006, 14:36:50 pm »
ik ben door jullie verhalen helemaal enthousiast geworden, dus ik ga ook maar eens clickeren. Ik wil beginnen met Donut leren zwaaien, maar hoe pak je dat aan?
voor Muffin moet ik denk ik iets makkelijkers verzinnen, want die is volgens mij best dom.  :) klinkt misschien stom, maar het is echt een beetje een achterlijk piepkuiken  ;D wel een hele lieve hoor  :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: april 02, 2006, 14:57:25 pm »
hahaha! Leuk!!!
voor zwaaien moet je even het filmpje kijken in een eerder post van mij!
Ben benieuwd! Ik denk dat muffin je zal verbazen!  ;D

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #144 Gepost op: april 02, 2006, 16:30:12 pm »
Cue heb ik geleerd van de filmpjes van Parrotbunch! Ik dacht dat jullie die ook allemaal bekeken hadden (de link staat in het begin van dit topic al)! Vandaar! Ik vind die filmpjes nl. best wel belangrijk om te bekijken als je begint!! ;)

billy

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: april 02, 2006, 22:30:32 pm »
Hoi Loes
Ik heb die ook bekeken maar heel snel  :-[, ik heb, dat ik begon met clickeren veel advies gehad van Jessie de eigenaar van parrotbunch.
Maar ik was toen en nu bezig met wennen aan mijn handen en nu met Sjakie aan het wennen aan het opstaptouw, wat al heel goed gaat.
Ik ga met Bil en Ric ook wat truukjes leren maar de oudjes doen het rustig aan.  :)
Groetjes Els

Pluisje

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: april 02, 2006, 22:41:28 pm »
Het gaat goed hier met het clickeren, zeg  :thumsup: Profitiaat Loes en Corina  :a036:
Wat snel hebben Sjakko en Coco het door, slimmerts. Lukt het ook steeds beter met Kaya, Corina?

Ja echt leuk! Ook leuk om zo bezig te zijn met haar he?

wat is het volgende??

Weten jullie al wat je als volgende gaat doen? Probeer eens een piramidetje,

je kan deze acryle piramide bij happybird kopen, hij is ~20€ maar wel onverwoestbaar  ;D.
Je kan ook bij intertoys ofzo kijken naar zoiets, ik heb eentje ook gewoon bij speelgoedwinkel gekocht.
Deze was ook de eerste puzzel van Aphyna.

Principe is hetzelfde, eerst belonen dat hij voor het ringetje (piramide) niet bang is,
dan als hij het ringetje aanraakt, dan als hij hem in de snavel neemt.
Dan met je hand helpen dat het ringetje in de snavel op het stokje komt.

Ik ben zelf nog niet aan clickeren gekomen helaas. Maar ga dat binnenkort zeker met Mango doen.

Heb nog een vraagje, hoe doen jullie dat met meerdere vogels?
Één is de click hard aan het verdienen en de anderen ervan mogen gratis genieten  ;D ;D ;D

Als je stem als beloning gebruik, richt je je tot diegene die het verdient. Hoe zit dat met clickeren?

Cosch

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: april 02, 2006, 23:02:29 pm »
Kaya lijkt het leuk te vinden. Ik hoop zo een soort band met hem op te bouwen. Alleen ik weet nog niet helemaal goed hoe ik het aan moeten pakken dat hij niet bijt!

Ik denk dat als je bezig ben met de ene vogel. Die krijgt dus ook de beloning. Dus ben je maar met 1 vogel bezig. Het lijkt me dat ze dat door hebben. Eigenlijk niet zo over nagedacht nog!  :CENS

Due piramide ziet er inderdaad leuk uit zeg! Leuk idee!

Pluisje

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: april 02, 2006, 23:44:16 pm »
Ik denk dat er helaas vaak geen snelle oplossing is tegen bijten  :(
(behalve dan een paar trucjes om dat te voorkomen wat ik al eerder zei. Bvb proberen
terwijl je hem pakt in je andere hand een geluidmakend speeltje of zo hebben
of gewoon een speeltje dat je hem afleidt op het moment dat hij wilt gaan bijten.
Maar het is vooral geduld, niet dwingen en vertrouwen opbouwen (dat zei al eerder ook iemand,
volgens mij Tommy). En het belangrijkste is GEEN actie die het vertrouwen breekt.   
Ik weet niet meer of het in dit topic staat maar je zegt dat je doel is (of een van je doelen) met trainen
om te kroelen wanneer je wilt. Maar, ik denk dat je misschien met Kaya (zeker in het begin)
toch beter voor een andere instelling zou kunnen kiezen. Bijvoorbeeld, zo veel mogelijk interactie zonder bijten. (?)
En het kroelen komt dan vanzelf (of niet, sommige papegaaien vinden het helemaal niks) dat kan je niet aanleren, vrees ik.
Het is toch ook leuk als je alle andere dingen met hem kan doen,
communiceren, trucjes, bedenk maar wat, ook zonder te kroelen?

Cosch

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: april 02, 2006, 23:59:47 pm »
Dank je voor je antwoord. Ik heb me voorgenomen om te accepteren dat  ik gewoon rustig aan moet doen en dat het opbouwen van een band momenteel veel belangrijker is dan knuffelen. Ik heb Coco tenslotte al!
En op dit moment moet er niks gebeuren dat het vertrouwen breekt en ik ben inderdaad van plan om het bijten te ontwijken. Voorlopig toch maar weer even met een handdoek om mijn hand, zodat ik zelf vertrouwen in Kaya krijg en gewoon rustig aan doen!

Gr Corina