Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60009 keer)

jeske5

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #60 Gepost op: maart 28, 2006, 16:28:27 pm »
ik heb geklickerd met de hond van mijn ouders en een tijdje met Muffin. Nu niet meer. Heb er heel veel over gelezen en ook op school heb ik er wel wat informatie over gekregen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #61 Gepost op: maart 28, 2006, 16:30:01 pm »
Ik heb gisteren bij Sjaak Paku gezien en die kon echt al heel veel! Ik ga Sjakko ook stimuleren om dingen te doen door te clickeren! Lijkt me errug leuk!! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: maart 28, 2006, 16:34:01 pm »
Al is het alleen maar truukjes doen. Is leuk toch?
Ik ben benieuwd wat Sjakko allemaal kan.

Ik ga vanavond in ieder geval een stapje verder met Kaya!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #63 Gepost op: maart 28, 2006, 17:15:47 pm »
Het is nú al leuk. Omdat ze al zo snel doorheeft dat er een beloning na een klik komt en omdat ze er dus al dingen voor wil doen! Ze reikt al naar het potlood en loopt er al voor, dus het gaat hard! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: maart 28, 2006, 17:17:43 pm »
Maar je moet niet te hard gaan he! Geduld, wat we allebei niet hebben!!!  :)
Weet je nog!  ;D  ;D

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #65 Gepost op: maart 28, 2006, 17:18:37 pm »
Maar je moet niet te hard gaan he! Geduld, wat we allebei niet hebben!!!  :)
Weet je nog!  ;D  ;D

klinkt zeer bekend in de oren..
ik dacht dat ik de enige was zonder geduld en veel te snel vooruit wil gaan  ;)

billy

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: maart 28, 2006, 17:20:37 pm »
Klinkt al super Loes  :thumsup:
Ik heb als targetstick een stokje, en het uiteinde een kleur gegeven, wat zo leuk met Billy en Ric was, als ik soms voor de grap het stokje omdraaide keken ze echt zo van huhhhh waar is dat kleurtje. :)
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #67 Gepost op: maart 28, 2006, 17:37:33 pm »
Haha! Dat zal wel.. Ik moet nog even kijken wat ik ga gebruiken, houd maar even op met dat potlood anders wordt dat al zo gewoon! ;)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: maart 28, 2006, 18:10:50 pm »
Ik ben weer begonnen de filmpjes van Parrotbunch te kijken en Sjakkoi snapt nu al heel goed dat hiij de targetstick moet aanraken om een beloning te krijgen! Alleen heb ik nog geen goede targetstick, ik gebruik een potlood en dat is natuurlijk niet goed! ;)

loes je kan ook een dikke breinaald gebruiken,dat doe ik ook
Nou ja zeg! :o Hoe vaak hebben we gisteren nou geklikt? 4x ofzo?

Ann? Clicker jij ook nog steeds? En Jeske, clicker jij al lang?

ja ik clicker ook en heb net een paar dvd's besteld over papegaaientraining  bij www.lorreco.nl   â‚¬29,95 ecl; verzendkosten
het gaat over het clickeren en ook hoe je het bijten kan afleren/voorkomen  en allerlei trukjes leren  het lijkt me heel leuk .
pedra stapt nu zonder dreigen bij me op en tikt ook al tegen het knopje van de breinaald en zij weet echt dat ze wat krijgt als ze de click hoort  en lora is vandaag al voor de tweede dag stil tijdens het douchen en stofzuigen en als ik haar bestaf met een streng nee geeft ze enn reaktie  met nee? op een lieve toon nou dan moet ik echt even de kamer uit

gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #69 Gepost op: maart 28, 2006, 18:50:26 pm »
Aaaaaaaach, wat schattig!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: maart 28, 2006, 18:55:44 pm »
Hier gaat het clickeren ook al heel goed.
Heb hem op de salontafel gezet en een potlood gepakt. Daarvan heb ik het puntje fel oranje gemaakt.
Dat heb ik laten aanraken. Eerst dichtbij en toen een keer rechts van hem en een keer links. En hij reikte er de hele tijd naar. Ook terug op de kooi zetten heb ik als volgt gedaan. Eerst laten opstappen -> click -> beloning. Op de kooi laten stappen-> click -> beloning.

Hij heeft een keer het potlood stevig beet gepakt en liet ff niet meer los. Maar voor de rest deed hij zachtjes. Dus nu wil ik het commando 'zachtjes' erbij zeggen. En dan click -> beloning.

Gaat dus goed.

coco ga ik leren zwaaien!  :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: maart 28, 2006, 19:32:38 pm »
Soooooo heee gaat al goed zeg  :thumsup:
Gaaf hoor
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: maart 28, 2006, 19:35:59 pm »
Ja hij leek het ook leuk te vinden.
Maar het is toch goed om dat een keer rechts en links te laten aanraken? of is dat nu ook al te snel?  ???

Maar ik weet nog steeds niet goed wat ik moet doen als hij het potlood te hard vast houd!
Nee zeggen? lostrekken? Kaya wegzetten?

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: maart 28, 2006, 19:45:04 pm »
Je moet gewoon kijken hoe Kaya het doet Corina, gaat ze naar het stokje toe prima hoor, beweeg hem maar.

Bij Sjakie zeg ik niets als hij het stokje te hard vasthoud, dan merkt hij vanzelf , geen click en geen beloning,dan doet hij het zachter.
Of dat zo moet weet ik eigenlijk niet, maar kijk of Kaya de link al legt, te hard vasthouden betekent geen click, zoiets, wat doet hij ermee, het moet geen trekspelletje of iets worden.
Als hij te hard vasthoud wacht je gewoon, tot hij het zelf anders probeerd.
Nooit wegzetten of stoppen, je moet altijd eindigen met wat ze al goed kunnen.
Groetjes Els

Pluisje

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: maart 28, 2006, 23:02:40 pm »
Hier een filmpje van Sjakie die sinds zondag aan het clickeren is, het is een mafkees hoor. ;D
http://www.youtube.com/watch?v=obZgj_GYfxw
Alleen blijft de click achter in het filmpje en ik click echt op tijd hoor. :CENS
Groetjes Els

Hoi Els,
Een beetje late reactie, maar, wat een leuk filmpje (zet een linkje naar je filmpje uit het andere topic)!!! Heel duidelijk hoe je het moet doen.
Wat voor commando geef je?, dat versta ik eff niet (ligt waarschijnlijk aan mijn luidsprekers).
Ik heb ook een paar jaar geleden geprobeert om met Aphyna te clickeren. Maar het was niet echt een succes.
Ze kon al op een gevorderde  ;D niveau puzzelen, maar toen ik met clikeren begon weigerde ze een hele week om te oefenen.
Ik heb het toen maar laten zitten. Maar clicker ligt er nog en ik vind het idee heel leuk.
Ik ga het ook met Mango (mijn amazonetje) proberen, die moet het goed accepteren geloof ik.
Misschien zal ik met Aphyna ook een nieuwe poging wagen? Wat zachter het geluidje zetten in het begin of zo...? Aphyn is echt een slim watje  ;)
Groetjes,