Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60153 keer)

Cosch

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #75 Gepost op: maart 28, 2006, 23:51:40 pm »
Ja begin ook weer. Is leuk. Je kunt het iig weer een keer proberen!
Wat kon ze nog meer dan puzzelen?

Gr Coirna

billy

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: maart 29, 2006, 00:59:52 am »
Hoi Els,
Een beetje late reactie, maar, wat een leuk filmpje (zet een linkje naar je filmpje uit het andere topic)!!! Heel duidelijk hoe je het moet doen.
Wat voor commando geef je?, dat versta ik eff niet (ligt waarschijnlijk aan mijn luidsprekers).
Ik heb ook een paar jaar geleden geprobeert om met Aphyna te clickeren. Maar het was niet echt een succes.
Ze kon al op een gevorderde  ;D niveau puzzelen, maar toen ik met clikeren begon weigerde ze een hele week om te oefenen.
Ik heb het toen maar laten zitten. Maar clicker ligt er nog en ik vind het idee heel leuk.
Ik ga het ook met Mango (mijn amazonetje) proberen, die moet het goed accepteren geloof ik.
Misschien zal ik met Aphyna ook een nieuwe poging wagen? Wat zachter het geluidje zetten in het begin of zo...? Aphyn is echt een slim watje  ;)
Groetjes,

Dank je en ik gaf het commando , snavel ,maar heb eens teruggelezen naar hoe ik het deed met Bil en Ric en de targetstick is meer een een hulpmiddel naar een andere oefening had ik toen geleerd en daar hoef je dus geen commando aan te geven, dus daar ben ik mee gestopt.
Ben ook wel benieuwd wat ze nog meer kon.
Ik heb een klein clickergroepje op Yahoo dus voor degene die dat ook leuk vinden om mee te doen , geef een gil  :)
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: maart 29, 2006, 09:04:36 am »
Gisteravond zat Kaya weer gezellig met mij achter de computer en te poseren voor de webcam  :)
Toen wilde ik hem weer terug brengen naar de kooi. Ik doe de handdoek om mijn hand. Ik laat hem opstappen-> click -> beloning. Wil ik hem in de kooi zetten. Voordat hij bij de stok aan kwam, beet hij dus in de handdoek. Ik weet niet hoe hard het ging, misschien was het maar voelen. Maar toch... Ik zei: Nee en heb de kooi dicht gedaan en ben weg gelopen.
Heb ik hem dan niet genoeg gemotiveerd om in de kooi te gaan? Of zou hij nog niet goed weten wat de clicker doet?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #78 Gepost op: maart 29, 2006, 09:26:44 am »
Hoe bedoel je?  Hoe wou je hem dan met de clicker motiveren in de kooi te gaan? Je zou toch laten zien dat er iets heerlijks in de kooi was?  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: maart 29, 2006, 09:37:27 am »
Mmmmm ja das waar!  :-[
Hij was dus niet genoeg gemotiveerd!

Ik heb het fout gedaan!  :-[

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #80 Gepost op: maart 29, 2006, 09:38:43 am »
Geeft niet.daar leer jij ook weer van  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #81 Gepost op: maart 29, 2006, 10:04:01 am »
Mmmmm ja das waar!  :-[
Hij was dus niet genoeg gemotiveerd!

Ik heb het fout gedaan!  :-[

Gekkie!! Net of dat zo erg is, het is ook best ingewikkeld!!  :)

billy

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: maart 29, 2006, 12:37:46 pm »
Gisteravond zat Kaya weer gezellig met mij achter de computer en te poseren voor de webcam  :)
Toen wilde ik hem weer terug brengen naar de kooi. Ik doe de handdoek om mijn hand. Ik laat hem opstappen-> click -> beloning. Wil ik hem in de kooi zetten. Voordat hij bij de stok aan kwam, beet hij dus in de handdoek. Ik weet niet hoe hard het ging, misschien was het maar voelen. Maar toch... Ik zei: Nee en heb de kooi dicht gedaan en ben weg gelopen.
Heb ik hem dan niet genoeg gemotiveerd om in de kooi te gaan? Of zou hij nog niet goed weten wat de clicker doet?

Gr Corina

Hoi Corina
Misschien is het een idee om even helemaal opnieuw te beginnen.
Opstappen is bv 1 voetje click belonen, dan 2 voetjes op je hand, click enz , zo ook met afstappen.
Als dat goed gaat, kun je wisselend gaan belonen en er een commando aan koppelen.
Nu breng jij Kaya naar zijn kooi, en eigenlijk doet hij niets om de click te verdienen en het risico dat je clickt op het moment dat hij bijt, zit erin en dat is helemaal niet de bedoeling.
Zet hem op he  :thumsup:
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: maart 29, 2006, 12:46:15 pm »
Nu breng jij Kaya naar zijn kooi, en eigenlijk doet hij niets om de click te verdienen

Ja wel toch? Hij bijt niet. Dus dan doet hij wel wat voor de click!
Tenminste zo had ik me dat bedacht hoor!  :) Als beloning dat hij niet bijt onderweg naar de kooi!

Nee ik pas er idd op dat ik niet click als hij bijt!  Wel deed ik het gisteren per ongeluk toen hij de potlood stevig vast pakte!
Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #84 Gepost op: maart 29, 2006, 15:32:20 pm »
hmm als ik dat allemaal lees hier..
zou ik denken ook eens een poging te doen om te klikken

Pluisje

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: maart 29, 2006, 19:20:00 pm »
Ja begin ook weer. Is leuk. Je kunt het iig weer een keer proberen!
Wat kon ze nog meer dan puzzelen?

Gr Coirna

Aphyna kan op
commando naar haar boom, naar het kooideurtje of naar je hand vliegen.
Ze gaat 's avonds op commando naar haar kooi slapen. Ze eet met een
lepeltje, en ze kan al bijna zelf opscheppen (we zijn daar nu mee bezig).
Ze kan eerst met één pootje en dan met het andere pootje zwaaien, vleugels
spreiden, als een sprinkhaan op twee pootjes springen, alles op "commando".

Twee pyramidetjes, met deze

moet ze vormpjes op verschillende voorwerpen overbrengen (op mijn vinger bvb en dan weer terug op dat staafje).
Met een andere pyramide moet ze de juiste kleuren kiezen die ik zeg.
Ze kent kleuren en vormpjes. Dit is haar vormpjes puzzel.

Haar top prestatie op dit moment is een kleuren/vormen-combinatiepuzzel (ik heb een filmpje in
dit topic).
Sinds ze geleerd heeft dat dingen in elkaar kunnen worden gezet (door het puzzelen) zit ze
soms in kaar kooi zelf te knutselen - een touwtje door het gat van een
speeltje trekken bvb. Gaaf gezicht! Ik heb vast nog wat vergeten wat ze
allemaal kan  :) 
Kortom, het is echt een peuter, over een paar jaar gaan we papegaaienuniversiteit zoeken  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: maart 29, 2006, 19:23:10 pm »
 :o  :o

Ok dan! Wat leuk zeg!  :thumsup:
Ik ga nu ff filmpje kijken.

Cosch

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: maart 29, 2006, 19:32:46 pm »
Echt gaaf zeg. Die koffer met vormpjes! Echt heel knap!  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: maart 29, 2006, 20:38:56 pm »
Ik heb t filmpje net samen met mn kinderen bekeken :thumsup: GEWELDIG!!!! :a036: :a036: :a036: :a036: :thumsup:

Pluisje

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: maart 29, 2006, 22:11:32 pm »
Geïnspireerd door Alex (van Irene Pepperberg)  ;)

Ik zal aan Aphyntje jullie complimenten doorgeven  :-*

Ik heb een klein clickergroepje op Yahoo dus voor degene die dat ook leuk vinden om mee te doen , geef een gil  :)
Groetjes Els
Het lijkt me leuk, Els. Ik denk dat met Mango (amazoontje) clicker zal best wel werken. Ze is erg op dit soort geluidjes denk ik.
Ze komt altijd kijken als ik met Aphyn oefen, maar
als ik haar bij haal doet ze zo'n gezicht als "niks voor mij", brutalerd  ;D