Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60145 keer)

Cosch

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #300 Gepost op: juli 17, 2006, 12:16:26 pm »
Ohh ik heb geduld!    :)  :)

Sanco

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: juli 17, 2006, 18:10:48 pm »
Zo, ik heb even gekeken en het hij legt het makkelijker uit dan dan het is  :)

je moet beginnen met hem de sleutel in zijn snavel te nemen, en wel het bakje eronder te houden tot hij het laat vallen. Dan uitbundig belonen en herhalen. Als hij dan doorheeft dat de sleutel in het bakje moet vallen dan kun je het bakje elke keer ietsje verder van zijn snavel houden zodat hij ook echt moeite moet doen om de sleutel in het bakje te gooien. dan weer een stapje verder; de sleutel elke keer verder van zijn snavel houden en het bakje ook. Dus bijvoorbeeld de sleutel in je rechterhand en hem naar rechts laten lopen om de sleutel te pakken, en je bakje in je linkerhand zodat hij naar links moet lopen om het te laten vallen.

Wat die trainer heeft, wat ik niet heb, is een standaardje met een stok waar hij opstaat. Zodat hij niet met de sleutel aan de haal kan gaan net zoals Tony. Ik denk dat dat wel uitmaakt, hij heeft dan volledige aandacht voor jou en de sleutel.

Nou heel veel succes ermee!  :thumsup:  Ik verwacht wel een filmpje als het uiteindelijk lukt!  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #302 Gepost op: juli 17, 2006, 21:31:57 pm »
 :o  :o

Klinkt heel lastig!

Ik denk dat we jouw filmpje eerder gaan zien!  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #303 Gepost op: juli 17, 2006, 23:01:01 pm »
:o  :o

Klinkt heel lastig!

Ik denk dat we jouw filmpje eerder gaan zien!  ;D

;D haha! Nou ik weet het nog zo net niet. Ik was net even met Tony met de blokjes ana het oefenen en hij nam me totaal niet serieus. Misschien heeft ie een zonnesteek, laten we het daar maar op houden!  ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #304 Gepost op: juli 17, 2006, 23:11:39 pm »
Waar heb jij hem dan op staan? Gewoon op tafel? ??? Ik zet ze op een stoelleuning en als dat te hoog is zet ik t ding, bv de spaarpot, waarmee we werken op 1 of meerdere boeken ;D En ik heb een tafelstandaard waarmee t ook goed wil. Pas als het goed gaat zet ik ze zo op tafel .

Verder is dat precies zoals ik t doe :)...want als je t bakje opschuift, dan valt die sleutel er eerst echt wel naast hoor ;D Dus af en toe weer even dr onder houden zodat hij niet vergeet wat t doel is. En stel nou dat de sleutel niet echt goed gaat...probeer dan ook eens een ander dingetje...of met een ander bakje. Soms wil t nml met iets anders ineens beter. Vlinder kan bv sinds vandaag munten in een glas gooien terwijl hij t vertikte ze in een bakje te doen...een glas klinkt blijkbaar leuker  ;D Hij doet ze nu ook in t bakje als ik t vraag :a036: Als je iets gevonden hebt dat t beste gaat stap je zo over naar andere dingen  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #305 Gepost op: juli 18, 2006, 10:17:05 am »
Leuk. Ik ga vanavond beginnen!  :thumsup:

Ik vind dat bekertjes stapelen idee wel erg leuk!
En als hij er wat verder mee is, zoals het filmpje van Pluisje. Dat ze de vormpjes in zo'n speeltje kunnen doen!
Maar dat is voor gevorderde!

Sanco

• Gast
« Reactie #306 Gepost op: juli 18, 2006, 10:23:43 am »
Waar heb jij hem dan op staan? Gewoon op tafel? ??? Ik zet ze op een stoelleuning en als dat te hoog is zet ik t ding, bv de spaarpot, waarmee we werken op 1 of meerdere boeken ;D En ik heb een tafelstandaard waarmee t ook goed wil. Pas als het goed gaat zet ik ze zo op tafel .

Verder is dat precies zoals ik t doe :)...want als je t bakje opschuift, dan valt die sleutel er eerst echt wel naast hoor ;D Dus af en toe weer even dr onder houden zodat hij niet vergeet wat t doel is. En stel nou dat de sleutel niet echt goed gaat...probeer dan ook eens een ander dingetje...of met een ander bakje. Soms wil t nml met iets anders ineens beter. Vlinder kan bv sinds vandaag munten in een glas gooien terwijl hij t vertikte ze in een bakje te doen...een glas klinkt blijkbaar leuker  ;D Hij doet ze nu ook in t bakje als ik t vraag :a036: Als je iets gevonden hebt dat t beste gaat stap je zo over naar andere dingen  ;)

Ja ik heb Tony gewoon op tafel als ik met hem speel. Tot nu toe ging het goed maar hij heeft nu dus gemerkt dat ie weg kan rennen en da´s een beetje jammer maar daar verzin ik wel wat op. Ja op het filmpje zeiden ze idd dat je ook kan afwisselen met materiaal. Leuk dat Vlinder muntjes in een glas kan gooien!  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #307 Gepost op: juli 18, 2006, 11:44:49 am »
Mag ik vragen hoe je reageert als Tony wegloopt? :-[ Want ik heb ontdekt...heel logisch ook...dat ik juist geen aandacht moet besteden aan de vogels als ze weglopen. Gewoon doorspelen, hun negeren en iets lekkers in je hand houden en pas aandacht geven als ze terug komen werkt veel beter. Ze maken er hier anders al snel een spelletje van ...ik ren weg en jij komt me halen ;D

Als ze nu terug komen roep ik ook direct hun naam. Dat werkt goed en ze komen al redelijk goed op commando terug :) Vlinder en Gino kan ik sinds gister ook echt terug naar de stoel sturen ;D Zij springen nml t liefst in een bord met eten om je vlees te stelen :-[ , maar nu zeg ik "ga naar je stoel" :cool: en dan gaan ze snel terug omdat ze weten dat ze dan wat krijgen ;D :hart:

Sanco

• Gast
« Reactie #308 Gepost op: juli 18, 2006, 21:56:17 pm »
Mag ik vragen hoe je reageert als Tony wegloopt? :-[ Want ik heb ontdekt...heel logisch ook...dat ik juist geen aandacht moet besteden aan de vogels als ze weglopen. Gewoon doorspelen, hun negeren en iets lekkers in je hand houden en pas aandacht geven als ze terug komen werkt veel beter. Ze maken er hier anders al snel een spelletje van ...ik ren weg en jij komt me halen ;D

Als ze nu terug komen roep ik ook direct hun naam. Dat werkt goed en ze komen al redelijk goed op commando terug :) Vlinder en Gino kan ik sinds gister ook echt terug naar de stoel sturen ;D Zij springen nml t liefst in een bord met eten om je vlees te stelen :-[ , maar nu zeg ik "ga naar je stoel" :cool: en dan gaan ze snel terug omdat ze weten dat ze dan wat krijgen ;D :hart:

tuurlijk mag je dat vragen! Ik negeer hem gewoon en dan komt ie vanzelf weer terug. Hij heeft namelijk ook niet altijd zin om te spelen en heel soms gaat ie dan baldadig met de blokjes lopen smijten. Ik moet dan natuurlijk wel lachen, maar zonder geluid te maken en zonder dattie het doorheeft. Ik wacht dan net zo lang tot hij ´afgekoeld´ is en dan gaan we verder spelen. Maar zo doe ik het ook als hij van zijn kooi vliegt. Meestal doet hij dat als ik in de keuken sta en hij graag bij me wil zijn, dan stort ie zich van zijn kooi en loopt ie naar de keuken. Dan komt ie met z´n x-pootjes aangewaggeld en dan vind ik het zo moeilijk om 't te negeren.  :) Maar dat doe ik wel en later zet ik hem zonder iets te zeggen terug op zijn kooi. Negeren is volgens mij gewoon de beste manier.

Ja wat jij doet is ook echt goed. Grappig dat ze dan ook luisteren en weten dat ze wat krijgen als ze gewoon braaf zijn!  :thumsup:

danoss20

• Gast
« Reactie #309 Gepost op: juli 24, 2006, 11:28:05 am »
hallo, ben met luna begonnen met clickeren, en dat gaat erg goed!! op en af stappen deed hij al goed maar nu nog makkelijker, en hij laat op commando "koppie" zijn koppie aaien, zelfs door mijn vriend  :thumsup: geeft een kus op commando, en na veel oefenen ook headbangen!! :) en ga nu beginnen met kleurtjes leren, het is goed voor onze band en hij lijkt er veel plezier en te hebben, net als ons!

lisette

Sanco

• Gast
« Reactie #310 Gepost op: juli 24, 2006, 11:32:15 am »
en na veel oefenen ook headbangen!! :)

hoe heb je dat voor elkaar gekregen!? Ik wil dat tony ook leren!  :a036:

Cosch

• Gast
« Reactie #311 Gepost op: juli 24, 2006, 11:39:01 am »
Toen ik Coco wilde leren dansen, raadde ze me hier aan om dat veel voor te doen en te filmen.  ;D  ;D  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #312 Gepost op: juli 24, 2006, 11:39:38 am »
Toen ik Coco wilde leren dansen, raadde ze me hier aan om dat veel voor te doen en te filmen.  ;D  ;D  ;D

Dat had ik wel willen zien hoe jij dat voordoet!  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #313 Gepost op: juli 24, 2006, 11:40:57 am »
Ahum nee.  :-[

Maar Coco danst wel. Lijkt, nu ik er over nadenk, meer op headbangen dan op dansen!

Sanco

• Gast
« Reactie #314 Gepost op: juli 24, 2006, 11:47:08 am »
ahhh zo lief! Ik ga vanavond ook een showtje opvoeren voor Tony. Hopelijk snaptie de bedoeling en denkt ie niet dat ik gek geworden ben..  ;D