Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60069 keer)

Cosch

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #315 Gepost op: juli 30, 2006, 22:55:18 pm »
We hadden vandaag een clicker dag. Zodat we veel van elkaar kunnen leren over het gedrag van papegaaien, over clickeren en daarover kunnen discusieren. Er waren 13 mensen incl Thielly de Moor en Bonny Talsma.
Was erg leuk.

We deden een spel die ik elke clicker kan aanraden. Iemand is de trainer en die moet iemand 'de vogel' clickeren. En de 'Vogel' moet dus aan de hand van de clicks achter komen wat de trainer bedoeld. Ik had de eer om de Vogel te zijn.
En ik begrijp nu helemaal hoe ontzettend belangrijk het is om met kleine stapjes te clickeren omdat je het anders niet begrijpt wat je wilt.

De trainer kreeg als opdracht om mij iets ut het ene bakje in het andere bakje te laten doen op de tafel met als begin punt de achterdeur. Dus je moet vanalles proberen om er achter te komen waarvoor je geclickt word. Dat is lastiger dan je denkt!  :)

Echt een aanrader en ontzettend leerzaam.

Ik moest voordoen wat Coco en Kaya kunnen. Dus ik had zoiets van: dat doen ze nooit.
Maar ik was blij verrast dat zowel Coco als Kaya zwaaide. En Coco ging rondjes draaien.
Was zo trots op ze!  :thumsup:  :thumsup:

Was een erg leerzame dag!

En ik ga weer lekker verder met clickeren!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #316 Gepost op: juli 30, 2006, 23:11:10 pm »
De trainer kreeg als opdracht om mij iets ut het ene bakje in het andere bakje te laten doen op de tafel met als begin punt de achterdeur. Dus je moet vanalles proberen om er achter te komen waarvoor je geclickt word. Dat is lastiger dan je denkt!  :)

En kreeg jij als vogel voor iedere handeling dat je juist deed ook een beloning?  ;D

Grapje  :-[

Wat leuk om te lezen dat het zo leerzaam is geweest. Hebben jullie het alleen over clickeren gehad?

Cosch

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: juli 30, 2006, 23:25:42 pm »
Nee helaas was even de click de beloning!  ;D

ja we hebben ook flinke discussie gehad over kortwieken enzo!
En over de 5 stappen!
Was erg leerzaam.
Het was de bedoeling dat ik Coco even wat nieuws zou leren. maar toen begon het te regenen en toen was zijn concentratie weg.
Maar was zo trots dat ze wat hebben laten zien!  :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: augustus 02, 2006, 23:04:28 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=i8DmIUxfZv4

Filmpje waarin ik coco laat zwaaien en een rondje laat draaien. Het geluid loopt helaas achter op de beelden. Maar ik ga nog vragen of ik het origineel kan krijgen!

Sanco

• Gast
« Reactie #319 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:07:23 am »
Leuk Corina! Hij zit zó aandachtig naar je te kijken!  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #320 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:16:38 am »
Jaaa leuk he? Hij wil zo graag! Hij zag mn clicker en werd helemaal gek. Ik was zo trots dat hij voor een groep van 13 mensen toch naar me luisterde!   :hart:

Sanco

• Gast
« Reactie #321 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:19:07 am »
Jaaa leuk he? Hij wil zo graag! Hij zag mn clicker en werd helemaal gek. Ik was zo trots dat hij voor een groep van 13 mensen toch naar me luisterde!   :hart:

Ja goed he! Helemaal geconcentreerd echt leuk! Ik hoop dat Tony zijn kunstjes ook wil doen op de 12e!  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #322 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:23:53 am »
Jaaa neem je spullen mee.  :thumsup: Doe ik dat ook. De clicker & targetstick. Kijk of hij nog een rondje wil doen!

Sanco

• Gast
« Reactie #323 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:34:23 am »
jaa doe ik, ik heb alleen een clicker en pitjes. Eigenlijk zijn pitjes al genoeg, het is echt een ouwe snoeperd!  :)

danoss20

• Gast
« Reactie #324 Gepost op: augustus 09, 2006, 18:43:30 pm »
headbangen deed ie uit zichzelf al veel, vooral op wat vlottere muziek enz, of als je zelf staat te dansen....maar alleen als je de muziek echt leuk vind, anders doet ie mooi niet mee!
en toen met commando voor gedaan, tot ie ook meedeet, clicken en een nootje, duurde wel een paar dagen voordat ie t echt goed door had, maar nu laat ik een nootje zien met commando en doet ie t gelijk!  woohoo

en hoe kun je hem dan stap voor stap leren om van een afstand een blokje te brengen?? een blokje pakken kan luna al wel...

giggles

• Gast
« Reactie #325 Gepost op: augustus 10, 2006, 11:53:51 am »
Dat clickeren is erg gaaf. Ik had er al wat over gelezen, maar vandaag wil ik er ook echt mee gaan beginnen.
Ik hoop dat Balou er ook zin in heeft.
Ik wil in eerst instantie het stap op en stap af commando leren. Maar als ik dat zo lees hier moet dat niet echt een probleem worden.
Eerst maar laten wennen aan de clicker en de targetstick denk ik.
Hopen dat ik Balou straks kan aaien. Daar moet ze nu nog niks van weten. Echt raar eigenlijk, want toen ik haar ophaalde bij de kweker toen heb ik haar de hele avond zitten kroelen en lag ze gewoon op me borst te slapen.
En nu kan ik haar niet eens aanraken, terwijl er niks raars is gebeurt. (ja ze is hier naartoe verhuist)
Verder wil ze wel op me schouder en zo, dat is geen punt, dan doet ze niks, maar als ik haar wil aaien geeft ze duidelijk aan dat ze dat niet wil en als ik toch doorga dan wil ze bijten.
Misschien klonk het allemaal een beetje off topic hoor, maar goed hier komt dan toch mijn clickervraag: Hoe kan je ze dmv clickeren het bijten afleren?

Cosch

• Gast
« Reactie #326 Gepost op: augustus 10, 2006, 12:09:52 pm »
Ik denk dat hij eerst even moet wennen aan je hand. Dus wat voor hem houden. Wat lekkers geven en dat gaan opbouwen!  :thumsup:

De eerste en allerbelangrijkste stap is dat hij begrijpt dat click een beloning is.

Dus eerst een poos alleen maar click en wat geven. Totdat je merk dathij de link legt. Dat hijbijv al naar je hand met lekkers kijkt alsje klikt. en dan kun je verder met de targetstick!

Het is erg leuk om te doen. Succes!  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #327 Gepost op: augustus 11, 2006, 23:11:35 pm »
Hihi! Coco doet de clicker na. Hoorde het net voor het eerst!

Nu gaat meneer mij vast clickeren!  doh

giggles

• Gast
« Reactie #328 Gepost op: augustus 12, 2006, 00:06:47 am »
Ik ben nog niet verder gekomen dan klikken en zaadje geven, maar na 3x is daar de lol ook wel vanaf volgens Balou  :cry:
Misschien de tractatie niet lekker genoeg. Eerste keer had ze het gelijk door dat ze wat kreeg en de 2e keer keek ze me echt aan van denk je nou echt dat ik dat ga opeten?  cheesy2
Ik zal is wat anders proberen te geven denk ik

Cosch

• Gast
« Reactie #329 Gepost op: augustus 12, 2006, 07:48:20 am »
Ja als ze nu al zo doet dan is het idd niet lekker genoeg!  ::)