Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60209 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Clickeren
« Reactie #360 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:12:57 am »
Haha! Je moet proberen te ozrgen dat hij per ongeluk die dop in het bakje smijt en dan clikcken! Dus bakje zetten waar hij het het meeste naar toe smijt! Dan gaat het kwartje op een gegeven moment wel vallen als het een paar keer per ongeluk gebeurd is! Sjakko was in het begin ook alleen maar aan het gooien met die dop! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #361 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:15:47 am »
Ja dat doe ik ook. Meestal laat hij hem gewoon naar beneden vallen! maar dan ineens word hij ondeugend en smijt em alle kanten op!  ;D  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #362 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:24:53 am »
Maar de keren dat hij de dop gewoon naar beneden laat vallen, kan hij dus makkelijk in het bakje vallen, toch? Als dat een heel aantal keren gebeurd is, snapt ie het heus wel een keer! :thumsup:
Sjakko loopt al de hele tafel over, waar de kop ook maar staat en ze pakt ook zelf de dop op en loopt dan naar het kopje! :thumsup:
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2006, 09:16:19 am door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #363 Gepost op: oktober 22, 2006, 00:28:08 am »
Bij haar is dus duidelijk het kwartje gevallen.
 :thumsup:

Maar de keren dat hij de dop gewoon naar beneden laat vallen, kan hij dus makkelijk in het bakje vallen, toch?

ja klopt. Morgen de 3e sessie. Kijken of we sjakko kunnen verbeteren  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #364 Gepost op: oktober 22, 2006, 13:48:07 pm »
Ook sessie 3 wilde niet!  :(
Hij begrijpt het echt niet wat ik wil. Hij was met de andere dingen veel sneller. Ik zal even uitleggen hoe ik het doe. Misshcien ontdekken jullie mn fout!

Ik ga eerst naar de kooi van coco. Roep hem op het deurtje. Daarvoor krijgt hij een beloning, want hij komt op commando op een bepaalde plek. Vervolgens laat ik hem eerst even zwaaien. Is makkelijk. dan neem ik hem mee naar de tafel. Daar raakt hij zonder problemen de targetstick aan en draait rondjes, herkent kleurtjes van balletjes enzo. Dat gaat super goed.
Nu komt het!
Vervolgens pak ik het kleine driehoekje in mijn ene hand. het bakje en de clicker in de andere hand. En ik geef het balletje in de snavel van Coco. Ik hou het bakje onder zijn snavel en zodra hij het normaal laat vallen, beland het in het bakje. Zodra het in het bakje valt, click ik. en pak ik de beloning en dat krijgt hij.
Vervolgens geef ik weer het driehoekje en doen we het zo opnieuw.
Na ong 4x begint hij te smijten!  ::) en dan kanik het ook niet meer opvangen. Omdat het alle kanten op gaat!

???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #365 Gepost op: oktober 22, 2006, 13:58:44 pm »
Het driehoekje? Wat is dat dan? En houd je het bakje vast als Coco het balletje er in moet gooien? Dat doe ik niet, ik zette het neer vlak bij Sjakko.. En kan je ipv een balletje niet een dop nemen, die pakt ie heel makkelijk vast! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #366 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:09:21 pm »
Is een houten driehoekje met een gat er in. Soort kraal maar dan in een driehoek! dus dat pakt makkelijk vast!
Maar als ik het neer zet dan komt het er nooit in. Moet ik dan afwachten totdat het hij het er per ongeluk wel in gooit als ik het bakje voor hem neer zet?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #367 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:14:03 pm »
Ja! Dat zou ik doen. En het bakje op de plek neerzetten waar het het meest terecht komt! Het duurde bhij Sjakko ook even voor het doordrong dat de klik kwam als de dop in het bakje terecht kwam hoor! Volhouden! Probeer anders toch eens een ander voorwerp! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #368 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:15:06 pm »
Nee is niet te groot. Zo groot als een dop ongeveer.

Ok ga ik het zo proberen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #369 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:19:20 pm »
Ik heb nu een witte dop, een blauwe dop en een rode dop en benoem dus ook iedere keer de kleur. Zo wil ik bewerkstelligen dat ze op een gegeven moment de rode kiest uit de drie, of de blauwe, net wat ik zeg! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #370 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:26:22 pm »
Ja idd dat is leuk!

Het lijkt met coco wel of tie met dat balletje in een bakje gooien niet weet wat ik wil en daardoor zijn concentratie verliest.

Dat zou betekenen dat ik te snel ga en een stapje terug moet doen. maar ik zou niet weten wat voor een stapje ik terug moet doen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #371 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:37:29 pm »
Daarom moet het per ongeluk gaan, denk ik.. Wat ik ook gedaan heb ( :)) is zelf de dop in de kop gooien, klikken en net doen of ik iets op at! cheesy3

fkbmac

• Gast
« Reactie #372 Gepost op: oktober 22, 2006, 21:04:49 pm »
Ja idd dat is leuk!

Het lijkt met coco wel of tie met dat balletje in een bakje gooien niet weet wat ik wil en daardoor zijn concentratie verliest.

Dat zou betekenen dat ik te snel ga en een stapje terug moet doen. maar ik zou niet weten wat voor een stapje ik terug moet doen!

Hallo Cosh,

Wat Loes adviseert is correct meen ik.

Geef hem het balletje in zijn bekje, bakje eronder, trek het balletje voorzichtig uit zijn bekje en laat het in het bakje vallen. Click en belonen.
Verbaal natuurlijk je vogel ook vertellen dat hij het goed gedaan heeft.
Dat blijven herhalen totdat hij het er zelf in laat vallen.

Wel met één ding werken, niet de ene keer een driehoekje nemen en de andere keer een balletje. Wisselen met voorwerpen kan men beter later doen.

Met de ene papegaai kan je wel een half uur bezig zijn terwijl de ander er na 3 minuten al de brui aan geeft. Eigenlijk moet je net ophouden voordat je papegaai er geen zin meer in heeft. Het moet per slot van rekening  ook leuk zijn voor je papegaai..... toch.

Verder, je boekt véél sneller resultaten als je papegaai trek heeft.... dus het liefste trainen voor het voeren.

Succes.

fkbmac
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2006, 21:14:01 pm door fkbmac »

Sanco

• Gast
« Reactie #373 Gepost op: oktober 27, 2006, 11:14:10 am »
Ook sessie 3 wilde niet!  :(
Hij begrijpt het echt niet wat ik wil. Hij was met de andere dingen veel sneller. Ik zal even uitleggen hoe ik het doe. Misshcien ontdekken jullie mn fout!

Ik ga eerst naar de kooi van coco. Roep hem op het deurtje. Daarvoor krijgt hij een beloning, want hij komt op commando op een bepaalde plek. Vervolgens laat ik hem eerst even zwaaien. Is makkelijk. dan neem ik hem mee naar de tafel. Daar raakt hij zonder problemen de targetstick aan en draait rondjes, herkent kleurtjes van balletjes enzo. Dat gaat super goed.
Nu komt het!
Vervolgens pak ik het kleine driehoekje in mijn ene hand. het bakje en de clicker in de andere hand. En ik geef het balletje in de snavel van Coco. Ik hou het bakje onder zijn snavel en zodra hij het normaal laat vallen, beland het in het bakje. Zodra het in het bakje valt, click ik. en pak ik de beloning en dat krijgt hij.
Vervolgens geef ik weer het driehoekje en doen we het zo opnieuw.
Na ong 4x begint hij te smijten!  ::) en dan kanik het ook niet meer opvangen. Omdat het alle kanten op gaat!

???

Wat goed dat je nog steeds bezig bent Corina! Wat volgens mij bij Tony hielp is dat ik hem een voorwerp gaf wat geluid maakte als hij het in het bakje liet vallen. dan wist hij dat er aan dat geluid de clicker, en de beloning vastzaten. ik weet niet wat jij met driehoekje bedoeld? Ik gebruik gewoon de sleutel van de achterdeur. Misschien helpt 't??

Cosch

• Gast
« Reactie #374 Gepost op: oktober 27, 2006, 11:18:16 am »
Het is een kraal. Voor kinderen om een ketting van te maken en dan in een driehoek. Ik ga hem idd eerst een balletje waarmee hij ook kleuren moet herkennen. en toen dacht ik al van: ik kan beter iets anders daarvoor gebruiken.

Misschien is dat van het geluid geen gek idee.
Ik moet mn 4e sessie nog beginnen, dus het kan nog goed komen!  ;D :P

Van het weekend weer!