Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 59924 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Clickeren
« Reactie #15 Gepost op: april 08, 2005, 15:03:06 pm »
Leuk!! :thumbsup:

amacera de pera

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2005, 16:13:11 pm »
ik heb er een koordje aan gemaakt en hij hangt allijd op de zelfde plaats
ik gebruik de clicker nu een week en pedro heeft nu meer aandacht als ik met hem bezig ben,wel doet lora de clicker dan in de kamer na ,ik zit met pedro dan ik de woonkeuken
ik heb de clicker incl:de nederlandsche clicker traning bij www.parrotbunch.com besteld

gr ann

billy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 08, 2005, 23:32:50 pm »
Hier een filmpje van Ric en het clickeren. Ik ben nog meer net bezig hoor, dus spectaculair is het niet. :o

http://www.russischeterrier.nl/clicker1.wmv

Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: april 09, 2005, 10:22:29 am »
Oké! Wat leerde je hem hier dan? Hij doet iets... wordt dan beloond met een klik en tegelijkertijd een zonnepit..

billy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 09, 2005, 10:27:24 am »
Dat ze de punt van het stokje aanraakt. En dat wil ik zo gaan uitbouwen dat ze bij me gaat opstappen.
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: april 09, 2005, 10:37:22 am »
Oeps! Dat lijkt me lang duren!  ;)Stapt ze helemaal niet op dan? Ook niet als ze op de grond zit?

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 09, 2005, 10:42:18 am »
Het gaat juist hartstikke snel, gisteren had ik mijn arm voor haar en ze zat al tegen mn arm aan, om haar stokje te kunnen aanraken. ;)
Nee ze stapt niet op, is ook wel een beetje mn eigen schuld ze kan soms zo onverwachts uithalen dat ik het niet meer durfde.
Maar hier gaan we aan werken vol goede moed.
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2005, 10:50:10 am »
Ja Els, het duurt soms even voor je zelf de goede houding hebt bij een bijtende gaai .. Voordat je echt zegt: ik ben de baas en dan bijt je maar... daar is even moed voor nodig. Maar als ze eenmaal een paar keer gebeten hebben zonder resultaat (omdat jij niet reageert en er gewoon gebeurt wat jij wil...) laten ze het best wel snel..  Negeer het bijten gewoon totaal...  Maar dat weet je al hè? ;)

billy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2005, 10:53:43 am »
Nou de laatste keer had ze mn vinger vast en ik negeerde het bijten,maar het deed verotte zeer. :o
Ik merk wel dat nu ze steeds iets krijgt ze mn handen ook meer gaat vertrouwen.
Dus even afwachten hoe het verder gaat.
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: april 09, 2005, 11:42:24 am »
Ja, het doet zeker verrotte zeer! Ik weet er alles van! als ik dan niets liet merken en hem wegzetten en negeerde, liep ik rustig weg naar buiten ofzo.. en dan stond ik stiekem van:: auauau, verd*mme rotbeest etc. etc. Om vervolgens weer naar binnen te gaan, hem verder negeren en te doen alsof er niets aan de hand was..  ;D

Nanda

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 16, 2005, 13:51:43 pm »
Hoi,

Nadat ik dit topic had gelezen en een kijkje had genomen op parrotbunch ben ik naar de winkel gerend voor een clickertje.
Meteen aan de slag gegaan en wat blijkt? Na 1 keer oefenen heeft die slimmert meteen door wat de bedoeling is.
Het is niet mijn bedoeling om een circuspapegaai van hem te maken hoor maar het is een leuk spelletje.

Er werd aangeraden om maar te clickeren door 1 persoon en dit later uit  te breiden met andere personen/gezinsleden, maar mijn dochter vindt het natuurlijk bar interressant.

Ik heb vanmorgen een poging gedaan tot uitslapen en zij was al beneden. Tot mijn verbazing hoorde ik click click, "goed zo Tatoo, lieve papegaai".
Ik stiekum om een hoekkie gekeken beneden en jawel hoor, tatoo kreeg een clickcursus.
En wonder boven wonder deden ze het allebei hartstikke goed. :)

Maar al met al hebben we dus een leuk nieuw spelletje gevonden waar nu al een hoop plezier aan beleefd wordt :thumbsup:

groetjes

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 16, 2005, 13:55:19 pm »
Hai Nanda,

geweldig toch, :thumbsup: ,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 16, 2005, 14:03:14 pm »
ik ken clickeren alleen van honden, maar hoe meer ik er over lees hoe leuker ik het eigenlijk vind.

Nu snap ik het stokje ook, els!

gr corina

Tommy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 16, 2005, 21:21:53 pm »
Els wat goed dat je targettraining doet! :)
Ik deed dit ook meet mn vogels en mn paarden. Het helpt ze vrij snel angsten te overwinnen. Het enige doel lijkt nog het raken van het stokje. Wat ik zelf ook een voordeel vond is dat ik ook minder bang was voor bijten oid, omdat je gewoon zeeer geconcentreerd bezig bent en de rest vergeet.

Verder is het ook een handig hulpmiddel bij t leren van trucjes ;D

Ennuhhhh....Lukt het opstappen inmiddels?

billy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 16, 2005, 21:37:30 pm »
Nee dat nog niet maar Ric zit al met zn borst tegen mn arm aan dus het gaat goed, ik ben toch nog maar 2 weken bezig dus het gaat super.
En bange Billy raakte gisteren voor het eerst het stokje aan goed he, vanmiddag knabbelde hij op mn nagel, dacht daar zn nootje te vinden. :)
Groetjes Els