Auteur Topic: Dilemma: Allergie  (gelezen 3110 keer)

Cosch

• Gast
Dilemma: Allergie
« Gepost op: april 08, 2005, 09:03:51 am »
Ik heb ff zin in wat dilemma's. Ik ga er nog meer bedenken!

Ik denk dat ik in eerste instantie zou gaan kijken of tie naar buiten kan in een voliere!

Gr Corina

senna

• Gast
Re: Dilemma: Allergie
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2005, 09:55:12 am »
Hoi Corina,

ik zou hem verplaatsen naar een andere kamer of naar een buiten voliere. ook hier ligt het bij mij om welke vogel het gaat.

Vind jou dilemma's wel erg leuk. van mij mag je er nog wel meer bedenken hahahahahahaha

gr corina

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2005, 09:58:14 am »

Vind jou dilemma's wel erg leuk. van mij mag je er nog wel meer bedenken hahahahahahaha

Hahahahaha! Ik bedacht me in een keer dat dat wel leuk was! Maar het is wel moeilijk verzinnen hoor!
Ik zal mijn best doen! hihi!

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2005, 10:06:41 am »
Hai Corina,

ik ben minder enthousiast ,ik zit in een moeilijke periode prive en als ik mijn vogels niet had om me daardoor heen te helpen, weet ik zeker dat bepaalde zaken heel anders waren gelopen.
Daarom zal ik hemel en aarde bewegen om mijn vogeltjes te houden,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2005, 10:16:18 am »
Ja dat klopt! Maar aan sommige dingen kun je niks doen. Dan is het, volgens mij, toch kiezen! Stel nou dat je vrouw of dochter in een keer allergisch word. Wat zou je dan doen! Dat is pas een dilemma!
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet goed weten, maar het blijven wel beesten natuurlijk.

:CENS Is echt moeilijk!

Gr Corina

waldy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2005, 10:18:01 am »
ja het blijven beesten maar weg doen nee zal het ook niet over mijn hart kunnen krijgen hoor  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2005, 10:22:35 am »
Ook niet als je man of zoon of dochter benauwd is daardoor?

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2005, 10:24:45 am »
Hai Corina,

ik vind persoonlijk dat mensen erg snel afstand doen van hun vogels zonder andere optie's te overwegen.
Mijn vrouw heeft astma toch kunnen we 4 papegaaien in de huiskamer houden, omdat we ze elke dag besproeien.
Mocht dat toch een probleem worden dan gaan ze of naar de voliere of naar een speciaal ingerichte vogelkamer,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2005, 10:26:28 am »
Dat is duidelijk! Goeie oplossing!
Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2005, 10:31:41 am »
Ligt er aan wat voor huisgenoot het is.. Als het man of kinderen betreft, zou er inderdaad iets van een buitenvoliere moeten komen, als alle andere dingen niet helpen.. Een kamerbewoner kan zelf wat anders gaan zoeken.. ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2005, 10:47:03 am »
Ligt er aan wat voor huisgenoot het is.. Als het man of kinderen betreft, zou er inderdaad iets van een buitenvoliere moeten komen, als alle andere dingen niet helpen.. Een kamerbewoner kan zelf wat anders gaan zoeken.. ;)

Laat ik nu net een kamer zoeken  ;D ;D ;D ,

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 08, 2005, 11:25:35 am »
Hihi! Ik heb geen kamer vrij.... ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 08, 2005, 11:33:17 am »
Ik zal er toch alles aan doen om de vogels te behouden.
Ik heb ook zeeaquaria in huis en de laatste paar maanden heb ik allergisch gereageerd op het werken in de bak (waarschijnlijk een reactie op de netelcellen van de koralen). Het is onvermijdelijk dat ik periodiek toch weer in de bakken aan het werk moet. De eerste keer heb ik weken last gehad van de allergie (jeuk en ik heb echt liever pijn dan jeuk) en mijn huid op pols en armen zag er niet uit.
Toch heb ik dat er voor over om mijn bakken (en mijn verzorgingsbak elders) te behouden. Ik spoel alleen nu tijdens het werken in de bak heel vaak mijn handen af met koud zoetwater.

Je kan ook over een allergie heen groeien. Hoewel ik weet dat je het ook kan ontwikkelen (in mijn geval de zeewater-reactie). Toch zou ik proberen een maniet te vinden waarbij ik de last tot een minimum kan beperken en de vogel kan behouden.

Riboet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 08, 2005, 11:36:34 am »
Ik heb maar Anders gestemd. Ik zou namelijk eerst de vogel op zijn plaats blijven houden, wat vaker sproeien, nog vaker schoonmaken en als dat niet werkt dan maar een andere kamer of een buitenvoliere of zo. Ik zou tegelijkertijd het contact met de vogel niet willen verminderen, ook omdat ik denk dat je over een allergie kunt heen groeien dus ik denk dat ik bewust risico's zou nemen op een hele hevige allergie puur alleen om te kijken of ik zelf weerstand kan opbouwen tegen die allergie.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2005, 12:50:53 pm »
Ik zou ook eerst alles doen wat mogelijk is...  maar heb je wel eens mensen gezien waar de tranen over de wangen lopen, de ogen dik worden, etc...? Is nog iets anders als jeuk... (ook verselijk, ik krab altijd tot het pijn is ipv jeuk....), dat is geen pretje, ik zie het bij mijn broer en schoonzusje als ze hier komen en hun pilletjes vergeten zijn in te nemen....  :(