Auteur Topic: Dilemma: Allergie  (gelezen 3102 keer)

Nanda

• Gast
Re: Dilemma: Allergie
« Reactie #15 Gepost op: april 08, 2005, 13:17:37 pm »
Hoi,

Ik zou echt alles doen wat mogelijk is om de beesten te kunnen houden, zoasl sproeien, vaker schoonmaken enz.
Daarbij zijn er goede anti-hystaminica te verkrijgen bij de huisarts die erg goed kunnen helpen.
Mocht dit alles niet voldeoende zijn en zou de situatie niet te houden zijn zou ik toch kiezen om een goed tehuis te zoeken.
Alles bij elkaar genomen is het toch het belangrijkste dat wij in huis normaal kunnen leven en als dat niet kan na alle maatregelen getroffen te hebben die je maar kan bedenken, zal ik toch kiezen, hoe vervelend dan ook, de vogel "de deur uit te doen".

Groetjes

rmb

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2005, 14:56:08 pm »

Laat ik nu net een kamer zoeken  ;D ;D ;D ,
uit huis plaatsing??

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 08, 2005, 15:00:18 pm »

uit huis plaatsing??

Tja ik loop met sommige topic's idd wel behoorlijk risico

rmb

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 08, 2005, 15:07:51 pm »
  :P Maar t geeft ook t onversaagde karakter weer wat bij je nickname past :P

senna

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 08, 2005, 19:29:53 pm »
Frank,

Door ziekte is het vaak voor mij ook moeilijk om mijn vogeltjes te houden als het alleen op mij aankomt. Maar zowel Ron als ik doen er alles aan om ze te houden. De meeste vogels heb ik al jaren. En ze gaan echt de deur niet uit, want de vogeltjes houden mij ook op de been. Maar misschien als de ziekte verder gaat en Ron er alleen voor staat.........................ik wil daar gewoon niet aan denken.

Omdat edeltjes geen verenstof hebben en dus ook gewoon bij mensen kunnen die astma hebben (wat ik ook heb) loop ik niet zoveel risico. Maar weg doen? Nee, dat staat niet in mijn dagelijks woordenboek. Dan moet er wel iets "ergs" aan de hand zijn.

gr corina

terra

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 08, 2005, 20:46:15 pm »
ik heb gestemd op niet wegdoen.
ik heb al twee vogels weg moeten doen omdat ze in huis niet konden opschieten met de andere gezinsleden en daarvan heb ik tot heden nog spijt. dus weg doen. ik denk niet dat ik dat zou kunnen. het zijn net mijn kinderen en je eigen kind zou je toch ook niet wegdoen.
gr angela :(

eddykiprich

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2005, 22:25:40 pm »
Je kunt allemaal zeggen wat je wilt, maar ik heb bv een dochter die allergisch is. Dan kun je wel zeggen, de vogel gaat er niet uit.... maar zo werkt het toch niet geloof ik.
Hierdoor heb ik een extra ruime voliere gebouwd waardoor ik mijn hobby perfect kan beoefenen in de tuin. Zo is het voor een ieder in dit huis een perfecte oplossing.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2005, 10:11:40 am »
Ik denk ook dat het echt niet te doen is hoor als er iemand allergisch is, zoals ik al zei, als je ziet heo mensen er aan toe zijn soms... :(

fujimo

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2005, 11:43:22 am »
Als er 1 van de gezinsleden serieus last van ze zou hebben zal ik geen moment twijfelen en ze het huis uit plaatsen
Ik zou ze niet weg doen maar ze zouden bij mij achter in de kweekruimte terecht gaan komen waar ze zowel buiten als binnen kunnen verblijven.
Ik heb een grijze gekocht van mensen wiens zoon allergisch werd van het vogelstof en dat zag er beroerd uit, die jongen krabte zich helemaal open in zijn slaap en dan kun je je voorstellen dat het houden van een vogel niet ten koste van de gezondheid van 1 van je gezinsleden mag gaan.
Die mensen hebben ook alles geprobeerd om haar te houden maar dat stof blijft in huis ronddwarrelen en een buiten hadden ze niet.

Cheetah

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 13, 2005, 23:15:20 pm »
Ik ben licht allergies voor vogels.
Toch heb ik 2 papegaaien :d

Hoe haal ik dat in mijn hoofd zullen jullie je afvragen.
Hooikoorts tabletten en een luchtreiniger met ionisator doet wonderen.

Paco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 26, 2005, 14:45:45 pm »
Mijn neef (komt hier geregeld uit vrije wil) heeft het ook vreselijk benauwd en gaat zelfs op een bepaald moment piepend adem halen. Heb altijd vreselijk met hem te doen en gezegd dat ik niet snap waarom hij toch blijft komen....!
Maar hij geeft ook aan dat het natuurlijk niet alleen van de papegaai komt.
Mijn dochter krijgt soms ook iets uitslag maar komt het dan meteen van de dieren?
Er zit zoveel rotzooi in de lucht......
Als het echt nodig is gaan we een oplossing zoeken, maar weggaan doet hij niet!
Je heb gekozen voor zo'n dier en hij is volledig afhankelijk van jouw keuzes!!
Er zijn al veel te veel mensen die impulsief beslissingen nemen, en dan bedoel ik niet alleen de aankoop!

ede

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 16, 2007, 11:57:59 am »
Nog een dillemma omhoog!  :)

Wat zou je doen?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: april 16, 2007, 12:38:39 pm »
Kaya hoort bij het gezin... die gaat niet weg, ik zou er wel een oplossing voor vinden. Met mijn zoon loop ik risico hij is allergisch voor katten en bepaalde andere stoffen. De kat die we vroeger hadden moesten we wel weg doen, mijn zoontje zat er helemaal door onder het eczeem. Ik heb het wel eerst getest door de kat eerst tijdelijk weg te doen te kijken wat er gebeurde, mijn zoontje knapte helmaal op. Toen de kat weer terug kwam zat mijn zoontje binnen korte tijd weer vol met eczeem, het was duidelijk... de kat moest weg. Mijn zoontje was toen een baby. Inmiddels heeft hij aardig wat afweerstoffen opgebouwd in de afgelopen jaren (hij is nu 12) ik ben van mening dat je als ze op leeftijd van een jaar of 8 zijn aardig wat weerstand hebben opgebouwd. We kochten toen een hond met langhaar omdat hij daar juist niet op reageerde, enkele jaartjes daarna kwamen er 4 cavia's in huis, daar heeft hij ook nog nooit op gereageerd, en op de gaai reageert hij ook niet. Ik ben van mening dat de allergie tegen gaaien dan niet meer zomaar opzet. Maar mocht hij er erg heftig op gaan reageren dan zou ik inderdaad alles dagenlijks nat afdoen de gaai dagenlijks flink de douche in, en zou dat nog niet voldoende zijn dan zou er een aparte gaaienkamer komen. Maar doordat we al jaren vogels hier in en buiten huis hebben was ik niet zo bang om Kaya aan te schaffen want ook daar heeft mijn zoontje nooit op gereageerd. Op dit moment en dat is ieder jaar rond deze tijd reageert hij heel heftig op de berkenbomen.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #28 Gepost op: april 16, 2007, 14:35:54 pm »
voor allergie zijn verschillende middeltjes te krijgen, en dingen te doen waardoor je er minder last van hebt, dus corretje blijft waar ze zit!

noa

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 16, 2007, 17:06:42 pm »
ik heb anders gestemd.
ik zal eerst eens informeren bij de huisarst wat voor opties er zijn als je allergies bent voor papegaaien.
of idd vaker mee onder de douche.
ik zou Noa never nooit weg kunnen doen, maar ja mijn partner er uit is ook geen opties, want Noa is van hem   :)