Kaya hoort bij het gezin... die gaat niet weg, ik zou er wel een oplossing voor vinden. Met mijn zoon loop ik risico hij is allergisch voor katten en bepaalde andere stoffen. De kat die we vroeger hadden moesten we wel weg doen, mijn zoontje zat er helemaal door onder het eczeem. Ik heb het wel eerst getest door de kat eerst tijdelijk weg te doen te kijken wat er gebeurde, mijn zoontje knapte helmaal op. Toen de kat weer terug kwam zat mijn zoontje binnen korte tijd weer vol met eczeem, het was duidelijk... de kat moest weg. Mijn zoontje was toen een baby. Inmiddels heeft hij aardig wat afweerstoffen opgebouwd in de afgelopen jaren (hij is nu 12) ik ben van mening dat je als ze op leeftijd van een jaar of 8 zijn aardig wat weerstand hebben opgebouwd. We kochten toen een hond met langhaar omdat hij daar juist niet op reageerde, enkele jaartjes daarna kwamen er 4 cavia's in huis, daar heeft hij ook nog nooit op gereageerd, en op de gaai reageert hij ook niet. Ik ben van mening dat de allergie tegen gaaien dan niet meer zomaar opzet. Maar mocht hij er erg heftig op gaan reageren dan zou ik inderdaad alles dagenlijks nat afdoen de gaai dagenlijks flink de douche in, en zou dat nog niet voldoende zijn dan zou er een aparte gaaienkamer komen. Maar doordat we al jaren vogels hier in en buiten huis hebben was ik niet zo bang om Kaya aan te schaffen want ook daar heeft mijn zoontje nooit op gereageerd. Op dit moment en dat is ieder jaar rond deze tijd reageert hij heel heftig op de berkenbomen.