Auteur Topic: Dilemma: Kosten  (gelezen 2837 keer)

Cosch

• Gast
Dilemma: Kosten
« Gepost op: april 08, 2005, 09:07:46 am »
Ik denk dat ik als het echt niet meer kan, uiteindelijk toch de vogel weg zal moeten doen!
Je kunt moeilijk leningen gaan afsluiten!

Gr Corina

senna

• Gast
Re: Dilemma: Kosten
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2005, 09:52:47 am »
Hoi corina,

In de eerste instantie zou ik hem houden. Dan ou ik wel gaan beknibbelen op de uitgave maar mijn vogel zo weg doen nee, dat zou niet zo snel gebeuren.

anders ligt het met kweekvogels. daar heb je niet zo'n band mee. Die zou ik misschien wel verkopen.

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2005, 09:59:35 am »
Hai,

sorry maar ik vind dat als je op de rand leeft van wat financieel mogelijk is je moet nadenken voor je een huisdier aanschaft . Iedereen weet dat dieren geld kosten.
Ik heb zelf het afgelopen jaar door omstandigheden een periode van 7 maanden zonder noemenswaardig inkomen gezeten we hebbenzelfs 4 maanden met ons gezin van 650,= euro in de maand geleeft voor we een bijstands- uitkering kregen. Toch is geen van onze [op dat moment 14 stuks] papegaaien iets te kort gekomen.

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: april 08, 2005, 10:07:59 am door Wickingh »

Ingmar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2005, 10:06:23 am »
Dan wordt er maar ergens anders op bezuinigd.  :thumbsup:

waldy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2005, 10:12:52 am »
ja zo zal het hier ook vast gaan dan zoeken we iets waar we op bezuinigen kunnen maar niet onze dieren  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2005, 10:34:01 am »
Nee, de dieren gaan nooit weg!!!! Hoe dan ook. Zou misschien voor de honden en katten wat goedkoper voer halen, want die hebben ook het duurste... En ik doe het dan wel met minder kleding voor iedereen, etc. etc.  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2005, 13:25:01 pm »
Hoi,

maar op een gegeven moment houdt het bezuinigen toch echt op.
Hoeveel plezier je ook aan je vogels kunt beleven, er zijn ook nog andere dingen in het leven hoor.

Dus mocht er een dag komen dat ik helemaal blut ben, en er geen zicht mee is op verbetering en ik ook nergens meer op kan geknibbelen dan houdt het voor mij echt op, en dus gaat de vogel de deur uit.
(maar dan moet het wel heel gek lopen hoor!, en ik denk (hoop) dat dat nooit hoeft te gebeuren.)

groetjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2005, 15:09:45 pm »
Dat kan ik me dus niet voorstellen voor een papegaai... De honden kosten hier heel veel geld (twee grote), maar desnoods zou ik voor Sjakko dan maar weer het gewone papegaaienvoer gaan halen i.p.v. pellets, er zijn immers grijsjes die op zonnepitten 60 jaar zijn geworden? En dan meeeten met de gewone pot (zouloos natuurlijk).. Een kooi heb je al, dus erg veel hóéft het niet te kosten.... Maar beter wat mindere kwaliteit eten dan wegdoen naar een andere baas....  ;)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2005, 16:31:19 pm »
de dieren weg doen is voor mij geen optie,bezuinigen op onnodige dingen zou het eerste zijn wat ik zou doen en als het  echt niet anders kan dan maar een baantje maar de dieren gaan niet weg

gr ann

terra

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2005, 21:17:52 pm »
mijn vogels gaan niet weg vanwege geld. ook ik ga inderdaad bezuinigen en de vogels dan ook. ik denk dat ze liever bij mij blijven en minder groenten eten dan dat ze naar een ander zouden moeten.
gr angela

eddykiprich

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2005, 22:27:31 pm »
Ik kies nooit voor kwantiteit, maar voor kwaliteit. Dus als ik niet voldoende geld zou hebben dan zou het aantal vogels omlaag moeten zodat ik de overgebleven vogels nog steeds dezelfde kwaliteit voer en "leven" kan bieden zoals nu.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: april 08, 2005, 22:29:20 pm »
Ik zou mijn gaaitjes voor geen goud willen missen. Ik zou gaan bezuinigen op andere zaken.  :'(

Bozzee

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 08, 2005, 23:50:49 pm »
Als het echt te gek gaat dan moet het misschien iets minder, maar ze gaan niet allemaal vertrekken. Eén ervan gaat sowiezo nooit weg. :thumbsup:

fujimo

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 09, 2005, 10:00:58 am »
Sommige kweekvogels zouden dan ruimbaan moeten maken maar de huiskamer vogels gaan nooit weg

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: april 09, 2005, 10:04:19 am »
Inderdaad! Het is makkelijker voor een kweker om te zeggen, ik houd de kwaliteit van het voer hetzelfde, dus er gaat een aantal vogels weg,  dan voor iemand met één of twee huiskamervogels. Ik zou Sjakko nooit weg kunnen doen.... ;)