Auteur Topic: Dilemma: Kosten  (gelezen 2843 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Dilemma: Kosten
« Reactie #15 Gepost op: april 09, 2005, 12:13:04 pm »
Inderdaad! Het is makkelijker voor een kweker om te zeggen, ik houd de kwaliteit van het voer hetzelfde, dus er gaat een aantal vogels weg,  dan voor iemand met één of twee huiskamervogels. Ik zou Sjakko nooit weg kunnen doen.... ;)

Hai,

is dat zo Loes?

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: april 09, 2005, 12:18:59 pm »
Bedoel je dat ik Sjakko nooit weg zou doen of dat het voor een kweker makkelijker zou zijn de helft of zoiets weg te doen? ;)
« Laatst bewerkt op: april 09, 2005, 12:23:13 pm door Loes »

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 09, 2005, 12:20:51 pm »
Hai Loes,

dat laatste,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: april 09, 2005, 12:22:27 pm »
Ah! NEVER NOOIT NIET!!!! :hart:

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 09, 2005, 12:25:37 pm »
Hai Loes,

sorry het was misschien onduidlijk van mijn kant maar denk je echt dat het voor mij makkelijker is om de helf van mijn vogels weg te doen , dan jij Sjakko? Dat geldt misschien voor andere kwekers maar zeker niet voor mij,

mvg Frank

Sandra

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 09, 2005, 12:28:36 pm »
Ik zou het anders doen, namelijk eerst eens nadenken of ik het wel allemaal kan betalen voor ik iets koop en niet achteraf

fujimo

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 09, 2005, 12:32:02 pm »
Ik zou het anders doen, namelijk eerst eens nadenken of ik het wel allemaal kan betalen voor ik iets koop en niet achteraf

Heb je niet altijd voor het zeggen Sandra
Het kan jaren goed gaan en dan plotseling kom je zonder werk , komt niet aan ander werk om wat voor reden dan ook en je moet een flinke stap terug .

De jaren van weelde zijn voorbij en dan moet je gaan kiezen , dus komen de problemen en dan doe ik als kweker een deel van mijn bestand er uit maar mijn huiskamer vogels nooit.

Gr Eric

Wickingh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2005, 12:33:02 pm »

Hai,

helemaal mee eens, maar door omstandigheden kan je in een situatie te recht komen waardoor je hele leven ineens een stuk anders wordt.
Ik had al jaren een vaste baan en door fraude en oplichting van mijn werkgever , terwijl ik ziek was , ging ik 7 maanden lang van een inkomen netto van zo'n 2000 euro naar 0 . Dat zijn omstandigheden die niet te voorzien zijn maar wel kunnen voorkomen,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2005, 12:54:13 pm »
Nou inderdaad! je gaat er van uit dat alles zo blijft als het is, maar door ziekte etc. kan er ook veel veranderen.... Na mijn scheiding, moest ik ook beknibbelen op alles en vond ik waspoeder kopen al een hele uitgave.. Had 5 katten en die zijn echt niks te kort gekomen hoor, liever zelf wat minder dan zij geen eten... :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 13, 2005, 23:12:06 pm »
Als je geen vaste baan hebt, 1verdiener bent, dan is het domste wat je in je hoofd kan halen een dure papegaai aan te schaffen.
Als je er 1 aanschaft zorg dat je dat beest altijd kan verzorgen. Ben je daar niet zeker van, doe het dan niet.
Mocht ik er ooit niet meer voor kunnen zorgen (wat mij heeeeel sterk lijkt) kunnen ze altijd bij mijn ouders (tijdelijk)terecht.

Paco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 26, 2005, 15:02:44 pm »
Tja ik denk dat de mensen die een oorlog of iets dergelijks mee hebben gemaakt ook moesten roeien met de riemen die ze hadden, maar dat toch overal een mouw aan te passen is!!
Beesten wegdoen is voor mij geen enkele optie, terwijl er toch een groot bedrag opgaat aan 2 rottweilers, papegaai, aquarium, voilliere en vijver.
De honden en papegaai zijn wat dat betreft helemaal heilig, gewoon omdat je daar een erg persoonlijke bend mee hebt!!

Maar ik ben het helemaal met Frank eens, je weet nooit wat je boven het hoofd hangt, en hebt het zelf al helemaal niet voor het uitkiezen!!

Maar ik blijf bij het standpunt dat je als het perse nodig is behoorlijk ( ook op het voer) kunt bezuinigen. Kinderen en dieren hebben het beter met een heleboel aandacht en liefde als met klasse A voeding!!!! :thumbsup: :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: april 26, 2005, 16:03:49 pm »
Precies. En ze krijgen hoier allemaal klasse A voeding, zoals jij het noemt, de twee katten, de twee honden, de papegaai en de kanarie!! :thumbsup: Dus dat kan altijd als het echt nodig mocht zijn, ietsje minder... ;)

Koko

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 06, 2005, 22:21:28 pm »
Kinderen en dieren hebben het beter met een heleboel aandacht en liefde als met klasse A voeding!!!! :thumbsup: :thumbsupf:

Mijn idee wat hier boven staat, onze gaai zou nooit weg gaan.

Groetjes
Boudewijn

Edit Pascal: Quote stond verkeerd
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2005, 23:23:40 pm door Pascallo.NL »

ede

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 16, 2007, 11:58:58 am »
Wat zou je doen, als je het allemaal niet meer kunt betalen?

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #29 Gepost op: april 16, 2007, 12:26:06 pm »
Denk dat de kids dan moeten verhuizen  cheesy2