Auteur Topic: Dilemma: Gedrag  (gelezen 1610 keer)

billy

• Gast
Re: Dilemma: Gedrag
« Reactie #15 Gepost op: april 17, 2007, 23:39:16 pm »
Er is altijd wat aan te doen, dus kan niet antwoorden.  :)

Groetjes Els

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 20, 2007, 14:18:06 pm »
Ik geloof dat er bijna altijd iets aan te doen is, maar ik leef met meerdere mensen samen en hoe veel ik ook van mn dieren hou...die mensen en ikzelf gaan voor. Als t hier met ons goed gaat kunnen wij t beste voor de dieren zorgen. Ik zal dus niet alleen ergens iets moeten veranderen als t mis gaat, maar ook mijn gezin en dat moet dan maar net lukken. Daarbij is het vaak ook erg afhankelijk van andere dingen in je leven of je op een bepaald moment iets kunt en wilt opbrengen.

Ik ben dus verantwoordelijk voor mn dieren en zal mn uiterste best doen, maar die verantwoordelijkheid betekent voor mij persoonlijk ook weten waneer t beter is te stoppen met iets en  zorgen dat je eventueel toch een andere oplossing kunt zoeken. Niet alles is te voorspellen, je levensloop niet, het hebben van een bepaald dier niet en zeker de combinaties van die 2 niet. Ook hier dus heb ik mn grens...en die ligt erg ver, maar ik zal ook nu niet voor een ander bepalen/veroordelen waar zijn grens ligt. Immers ken ik nooit iemands complete situatie ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: april 21, 2007, 00:24:23 am »
Ik geloof dat er bijna altijd iets aan te doen is, maar ik leef met meerdere mensen samen en hoe veel ik ook van mn dieren hou...die mensen en ikzelf gaan voor. Als t hier met ons goed gaat kunnen wij t beste voor de dieren zorgen. Ik zal dus niet alleen ergens iets moeten veranderen als t mis gaat, maar ook mijn gezin en dat moet dan maar net lukken. Daarbij is het vaak ook erg afhankelijk van andere dingen in je leven of je op een bepaald moment iets kunt en wilt opbrengen.

Ik ben dus verantwoordelijk voor mn dieren en zal mn uiterste best doen, maar die verantwoordelijkheid betekent voor mij persoonlijk ook weten waneer t beter is te stoppen met iets en  zorgen dat je eventueel toch een andere oplossing kunt zoeken. Niet alles is te voorspellen, je levensloop niet, het hebben van een bepaald dier niet en zeker de combinaties van die 2 niet. Ook hier dus heb ik mn grens...en die ligt erg ver, maar ik zal ook nu niet voor een ander bepalen/veroordelen waar zijn grens ligt. Immers ken ik nooit iemands complete situatie ;)

Mooi geschreven

Africangrey

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 21, 2007, 01:46:51 am »
Ja precies, goed uitgelegd door Tommy (zou het zelf niet beter kunnen) ;)
Wat hier gezegd wordt is volledig mijn idee.
Kijk je schaft een dier aan voor het leven (zeker een papegaai) en je hebt je van te voren goed geinformeerd, zoals dat heet, maar je weet nooit wat de toekomst in petto heeft en niet minder belangrijk: elke papegaai is anders, je kan er jaren over nagedacht hebben, allerlei informatie verzameld hebben, de praktijk blijkt soms zo geheel anders te zijn.
En mocht de nood aan de man komen (je bedenkt je wel 10 keer laten we eerlijk zijn) en je geeft te kennen dat je geliefde huisdier beter af is bij iemand anders die er goed voor zorgt dan heb ik daar geen enkel probleem mee ;)