Auteur Topic: Pitbull's  (gelezen 2068 keer)

Wickingh

• Gast
Pitbull's
« Gepost op: april 08, 2005, 11:46:18 am »
Hai,

hebben andere mensen in de broedtijd last van extreem verhoogde aggressie bij zijn vogels?
Bij de rose's zie je dat ze meer opgewonden zijn maar de gewone werkzaamheden kan ik nog wel uitvoeren.
Met met lori's is dat een heel ander verhaal die maken zelfs met elkaar bonje om ons als 1ste aan te kunnen vallen.
Tot nu toe kon ik de etensplek nog wel schoonmaken, maar vanmorgen echt niet terwijl ze nu al 2 weken op de eieren zitten.Ik werd aangevallen op armen, handen en gezicht het waren echt een stel pitbull's.Ik heb nog nooit zulke dappere vogels meegemaakt terwijl het de kleinste zijn die we hebben.

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Pitbull's
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2005, 11:48:12 am »
Haha! Lief!! :hart:

waldy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2005, 13:05:36 pm »
hihihi  :)

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2005, 13:11:27 pm »
Hoi,

Apart ras hoor, die pitbull-papegaaien. :)
Misschien eens een snavelkorfje proberen? :CENS

groetjes

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2005, 14:02:55 pm »
Hihi, ja de kleinste zijn de venijnigsten dat blijkt maar weer. Pappagaai hier doet wel stoer, maar het is vooral een hoop geschreeuw en gedreig (veel geblaat weinig wol, hoewel ik niet graag met mijn vingers tussen zijn snavel zit als ie echt doorzet).

miekje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2005, 09:58:49 am »

hebben andere mensen in de broedtijd last van extreem verhoogde aggressie bij zijn vogels?

hoi!

Rick en Yakkoe zijn ook ongelofelijk agressief de laatste tijd. ik kon aan het begin van de week niet eens de kooi schoonmaken!
Rick probeerde me steeds aan te vallen!
Als je alleen nog maar naast de volliere stond dan vloog hij al luidschreeuwend en met zijn vleugels wijd tegen het gaas aan. >:(
Niet normaal meer!
Ook mocht ik niet eens naar het nestblok kijken!
Wel een goed teken!  ;)
Maar dit gaat nu al twee weken zo, en ik moet toch de volliere weer een keer goed schoonmaken!  :D
Yakkoe vond het eerst allemaal maar raar wat Rick deed, maar ze doet nu vrolijk mee.
Fruit geef ik maar niet meer in de snavel, dat leg ik nu op de grond en dan vinden ze het vanzelf! :-[

groetjes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2005, 11:13:05 am »
Ja op zich is het wel normaal voor deze vogels dat ze agressief zijn nu ze broeds zijn.. Jij hebt een probleem als je geen schuifla hebt die je uit kan trekken en dan schoonmaken.. ;)

miekje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2005, 11:18:12 am »
ja precies!
en dat heb ik voor de voerbakjes wel gelukkig!  ;)
anders kwam dat probleem er ook nog bij!
maar de kooi heeft ook verschillende verdiepingen dus als ze bovenin zitten, maak ik snel het onderste gedeelte schoon! en andersom :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2005, 11:30:13 am »
Oh, gelukkig!! Dat moet dan maar even zo...!!!  :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 27, 2005, 10:20:25 am »
Wat een prachtige Amazone heb je Miekje, zo een soort wil ik er ook bij !

senna

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2005, 18:32:49 pm »
Maak je borst maar nat Frank,

De edel popjes zijn net zo als er eitjes en met name kleintjes in het broedhok zitten. Terwijl het hele rustige papegaaien zijn normaal. Maar je moet maar denken......het gaat weer over.

gr corina