Hai Nanda,
ik laat de buitenste 5 veren altijd zitten , die hebben dan steun aan elkaar.
Op 1 incidentje na heb ik verder nog nooit problemen gehad.
Terug komend op onvolgroeide veren knippen. Al zit er geen zichtbare bloedbaan toch is het niet raadzaam om deze te knippen. Dit heeft te maken met de structuur van de veer, misschien is het eens handig om de hele schacht van zo'n veer open te snijden en te bekijken. De inhoud is een beetje mergachtig en voed de gehele veer als je een onvolgroeide veer afknipt droogt het binnenste uit en krijg je te maken met een verstoring van de groei op onnatuurlijke wijze .Een keertje zal dit waarschijnlijk geen problemen opleveren maar als je dit vaak doet gaat het vanzelf een keer mis[ ontstekingen ed].
Eh Angela,
ik ben tot 2 keer toe aan een zin begonnen voor jou en ik heb hem elke keer weer weggehaald om dat deze zin misschien wat onsympathiek zou overkomen wat absoluut niet de bedoeling is. Het is goed als je vertrouwen in een da hebt maar besef goed dat ook deze mensen er onderling heel andere ideeen op nahouden. Dit zou voor mij de 1ste zijn die geen probleem heeft met het afknippen van veren in de groei.Als jij naar aanleiding van deze da voor kiest om het zo te doen so be it , ik kan dit echter niet aan andere mensen gaan adviseren om het wel te doen,
mvg Frank