Auteur Topic: schurftmijt?  (gelezen 4721 keer)

bakkie

• Gast
Re: schurftmijt?
« Reactie #15 Gepost op: april 11, 2005, 22:36:41 pm »
zn kooi had ik ook al gewassen en zn spullen maar dit ga ik nu zeker ook goed bij houden elke dag...
bedankt voor ale reactes voor iedereen, ik hoop dat hij gauw beter word  ;)

ik had de kooi zoeizo al gewassen en ontzmet met speciall spul uit de dierenwinkel...dus ik hoop dat het helpt en veel wassen enzo...

bedankt voor alle reacties van iedereen, geeft me veel steun aangezien ik van dit neit veel af weet  :-*

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2005, 22:39:32 pm »
Hai,

we zitten met z'n allen op het forum om elkaar te helpen, blijven vragen he. :thumbsup:

mvg Frank

bakkie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2005, 17:13:42 pm »
hej hej, ben ik weer...
zn kooi staat weer ind e was en meneer zit mee te lezen hieer op mn schouder
een vraagje sla-olie mag ook he? die vaseline haalt hij er namelijk af...dus is op de een of andere manier neit zo fijn...
nu hebben we sla-olie want ik las ergens dat dat ook kon klopt dat?

Nanda

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2005, 18:08:39 pm »
Hoi,

Het gaat erom dat je de porien verstopt zodat de mijt verstikt.
Als dit met slaolie ook lukt is het natuurlijk prima.

groetjes

bakkie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 12, 2005, 21:58:26 pm »
ja hoe kun je dat zien dan?
ja sorry ik weet amal niet hoe daat werkt enzo...
wat ik wel zie is dat het geel/bruinachtige plekje rood gaat worden?
is dit goed of slecht???
groetjes lin

Nanda

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 12, 2005, 22:08:05 pm »
Hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (gelukkig) geen ervaring heb met schurfmijt. Ik weet ook niet wat die verkleuringen betekenen?
Zijn die gekomen na het behandelen met dat anti-schurftmijt spul?
Wat betreft de slaolie zou ik niet weten.
Ik kan me zo voorstellen dat vaseline beter afdekt dan olie, maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben ;)
Hoe haalt ie de vaseline eraf? (geen flauwe opmerkingen over De-make-up aub)
Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor het geval dat ie het opeet, volgens mij kan dit niet zoveel kwaad.
Hij zal er hoogstens makkelijker van kunnen poepen :)

Ik durf het bijna niet te vragen maar misschien kun je nog eens proberen een foto te plaatsen?
Misschien zijn er mensen met ervaring die je goed kunnen adviseren.

groetjes

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 12, 2005, 22:12:09 pm »
Hai,

als hij de vaseline er steeds afhaalt kan je overwegen om hem een kapje aan te meten rond zijn nek zodat hij er met zijn pootjes niet bij kan,

mvg Frank

ps ik vond De-make-up juist wel grappig

bakkie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2005, 22:29:31 pm »
jaa wikingch
als het goed is heb ik ergens nog een kapje....liggen van vroeger toenie nog jong was(verenplukken)
maar is de slaolie niet goed dan?
want de olie blijft er wel op zitten want het blijft toch vettig(vaseline ook maar dit laat hioj ook zitten dus zal wel fijner zijn?)
 en weet jij niks van de verkleuring van zn woekering? betekend dit dat het gaat helen?

weet niet of het nu te zien is maar dit was de woekering(gelukkig nog klein) het bruine stippie in het midden van zn washuidje...

Wickingh

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 12, 2005, 22:35:55 pm »
Hai,

ik kan helaas de foto niet zien,ik moet ook zeggen dat ik zelf nog nooit heb meegemaakt.Of slaolie helpt ik durf het niet te zeggen.Als hij zich gaat krabben omdat hij die smurrie van zijn kop kwijt wil, is het wel logisch dat het gaat irriteren en dus rood wordt,

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 23:48:23 pm door Wickingh »

bakkie

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 12, 2005, 22:42:38 pm »
ok dank je wel dan probeer ik het met de olie wel... dan is eht dnek ik rood van de vaseline...
ik bel morgen nog even de dieren winkel anders dan kan ik vragen of slaolie ook kan.

hoe zetten jullie heir foto's op?
toch??
ik heb ze wel geupload...op mn msn pagina...
kijk anders daar eens bij  

http://groups.msn.com/bakkiebruismaatgroep

dan naar afbeeldingen en dan bij bakkies map...dan de laatste 3 foto's wel heel slecht maar dat bruine plekje int midden op zn washuidje is het.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2005, 09:38:39 am door Loes »

bakkie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 12, 2005, 22:43:17 pm »
jammer hij geeft meteen plaatjes aan die er neit zijn, maar doe ik het dus wel goed ligt het aan de fotos

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 12, 2005, 22:47:55 pm »
hai,

probeer het eens om de foto's in www.photobucket.com of www.mijnalbum.nl te zetten. Vandaar uit kan je ze op het forum plaatsen,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 12, 2005, 23:44:20 pm »
Hoi,

Olie werkt volgens mij niet.Het is of vaseline of uiercreme. Het moet namelijk afsluiten en olie sluit niet af.Die trekt erin.

Weet je wel zeker dat het schurftmijt is? Het is niet normaal dat dit rood kleurt hoor. Als je de foto's niet wilt plaatsen via www.mijnalbum.nl of www.photobucket.com dan moet je naar www.google.nl en afbeeldingen. Zet daar neer schurftmijt en dan krijg je foto's en gewoon google artikelen met foto's. Dan kun je zelf beoordelen of het schurftmijt is.

Kom je er niet uit, zou ik het even aan een dierenarts laten zien. Want misschien is het wel iets heel anders.en zonder foto's is het heel moeilijk om je hier mee te helpen.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: april 13, 2005, 09:40:16 am »
jammer hij geeft meteen plaatjes aan die er neit zijn, maar doe ik het dus wel goed ligt het aan de fotos

MSN groups heeft een langere link dan je ziet staan (eigenschappen, link kopieren en inderdaad tussen de img's zetten - kijk even onder de zichtbare link, als je kopieert...)!

bakkie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 13, 2005, 22:08:52 pm »
he b ik al op gelet loes...

ik heb een zitten lezen he er staat op paginas bij google enzo dat je eerst de woekeringen moet weken met insectiside....

weken met insekticide???
ik ben maar weeer over gegaan op vaseline in plaats van olie..
en kijknog even aan wat er gebeurd... en anders toch maar weer naar de dieren arts is het beste denk ik...
arm diertje

ow nog een vraagje stel dat hij nou op zn hoofdje ineens ook schurft zou krijgen moet je dan zn hoofdje ook insmeren met vaseline ofzo , hoe zou dat dan gaan?

alvast bedankt