Auteur Topic: geluidjes  (gelezen 3872 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: geluidjes
« Reactie #15 Gepost op: januari 04, 2006, 23:08:14 pm »
Mijn jendaja-aratinga doet dit ook,is wel wat anders dan een grote papegaai maar toch.
Flurry m'n amazone en de andere aratinga's maken een zacht knarsend geluid als ze in rust zitten,dit schijnt inderdaad te duiden op;het naar hun zin hebben.Heb ik ergens gelezen.
Groetjes,Antonia

fred

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 04, 2006, 23:12:27 pm »
hmmmmmmm, txs.

Geeft me wel een voldaan gevoel aangezien Fred nu 2 en halve maand bij ons woont. Zal dan maar hopen dat het zo blijft.

karin

coco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 05, 2006, 01:37:13 am »
ik heb hier toch ergens gelezen dat dat gekreun opwinding is en dat ze je dan als partner zien ofzoiets je weet wel  :hart: en dat je dat een beetje moest negeren of heb ik dat mis??

fred

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 05, 2006, 13:14:47 pm »
ojee, heb dat nog nooit gelezen. Zou wel raar zijn als een baby-ara die hetzelfde kreuntje laat horen dat ook zou vinden.

Hoop toch maar dat het gewoon genoegensgeluidjes zijn.

Rika1963

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 05, 2006, 13:43:25 pm »
Baby's wennen ook aan "huisgeluidjes" hoor, de baby van mijn zus die sliep nog wel door het stofzuigen heen en je kon gewoon muziek aanzetten, is min of meer ook waar je de baby aan huisgeluiden went hihi

Rika

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: januari 05, 2006, 21:14:35 pm »
ik heb hier toch ergens gelezen dat dat gekreun opwinding is en dat ze je dan als partner zien ofzoiets je weet wel  :hart: en dat je dat een beetje moest negeren of heb ik dat mis??

Volgens mij niet hoor.Bij mij doen ze het wanneer ze half zitten te suffen op de stok.en gewoon naast elkaar en Flurry heeft geen partner dus zit alleen als hij dat geluid maakt.
Gr.Antonia

coco

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 06, 2006, 00:20:39 am »
ja die kleine geluidjes maakt coco ook maar hij maakt ook die andere geluidjes dat echte kreungeluid hij weet dan niet hoe gek mogelijk die moet doen doet hij ook alleen als hij bij mijn man op de bank zit te kroelen ja weet niet goed hoe ik het moet uitleggen hij gaat met zijn veren naar beneden en zijn staart een beetje omhoog en kreunt, steunt en trilt een beetje en als ik er dan aankom en wat zeg is het afgelopen(koude douche haha)

sonjav

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 17, 2006, 20:36:07 pm »
Dwarrel, onze senegal, doet ook de telefoon na, hij doet het meestal op het moment dat de telefoon gaat.
Soms irritant maar ook vaak erg makkelijk. Want als ik boven op zolder ben hoor ik de telefoon niet. Maar als Dwarrel dan begint hoor ik het wel, erg handig. Soms houdt hij me ook wel voor de gek en kom ik de trap afgerent en zie je een papegaai zo triomphantelijk kijken van: "haha, ik heb je te pakken"  ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: januari 18, 2006, 09:24:52 am »
Ja, haha, rotzakken! Sjakko doet ook smsberichtpiepjes, magnetronpiepjes, alarm van de bus en uiteraard de telefoon..

Carlito, hoe is het afgelopen met de last die de baby ervan had? Ik denk nl. ook dat babies aan de huisgeluiden (incl een papegaai) wennen en er doorheen slapen.. ;)

carlito

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 31, 2006, 22:08:30 pm »
Ja, haha, rotzakken! Sjakko doet ook smsberichtpiepjes, magnetronpiepjes, alarm van de bus en uiteraard de telefoon..

Carlito, hoe is het afgelopen met de last die de baby ervan had? Ik denk nl. ook dat babies aan de huisgeluiden (incl een papegaai) wennen en er doorheen slapen.. ;)
de baby wende er snel aan, Kotie roept nu ook Sennes naam, ik denk dat ze elkaar verder zullen leren spreken  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: februari 01, 2006, 08:30:52 am »
 ;D