heb gister nog even contact opgenomen met dierenarts van doormalen en gevraagt wat de oorzaak nou zou kunnen zijn dat coco zijn snavel steeds afbreekt. kreeg als antwoord van de assistente(dokter was bezig) dat coco misschien pdf zou kunnen hebben omdat dit een van de symptonen is.(steeds afbreken van snavel) schrok me eigen rot natuurlijk en vroeg meteen wat er nog meer voor symptonen waren. geeft weinig tot geen verenstof af als je over de stuit aait.
nou coco verliest heel veel verenstof zwarte kleding hoef je niet aan te trekken als je hem bij neemt.
verder zou hij afwijkingen in zijn veren moeten hebben.
dit heb ik een keer gezien op een site hoe dat eruit moet zien, wat normaal gesproken het leven zit is dan geloof ik zwart ipv mooi roze. gelukkig heeft coco mooie roze nieuwe aangegroeide veren. ook zouden veren die uitgevallen zijn niet meer terugkomen en coco is nu bijna door de rui heen en heeft een mooi dik verenpak.
was dus opgelucht dat deze symptonen er niet in voor kwamen.
dan zou het nog kunnen dat coco hier of bij d een keer gevallen is en z`n snavel heeft gebroken en dat dat nu een kwetsbaar stukje is geworden en snel afbreekt.
in ieder geval is coco nu weer helemaal de oude. de draadjes die uit zijn snavel staken zijn weg en hij heeft geen warme snavel meer. hij is weer druk aan het spelen en eten.
evengoed ga ik als het weer gebeurt naar de dierenarts en wil ik hem en terra toch voor de zekerheid laten testen op pdf.
en als dat het niet is moeten ze maar verder zoeken naar een oorzaak. de medicijnen sloegen gelukkig snel aan maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat coco eens in de zoveel maanden medicijnen moet krijgen. lijkt me niet erg gezond.
ben in ieder geval opgelucht en blij dat het allemaal weer goed gaat met hem en bedankt voor al jullie adviezen.
gr angela