Auteur Topic: Hummel is thuis  (gelezen 3788 keer)

Riboet

• Gast
Hummel is thuis
« Gepost op: april 13, 2005, 16:45:52 pm »
Gisteren was het dan zover: Hummel mocht naar zijn nieuwe huisje toe. Dus Humpiedumpie in zijn kleine opfokbakje in de auto. Later even lekker los in de auto. Vond ie eerst best eng, maar later erg spannend. Hihi, was wel grappig. Leo aan het stuur, Hummel in het midden en Beau was ook mee en die lag dus op de grond. Jaja, je moet even schipperen als je maar een kleine cabine hebt:

Bij Annie thuisgekomen, werd allereerst al het speciaal voor Hummel gekochte etenswaar geshowd: Harrisson pellets en juvenile, Witte Molen zaadmengsel en het nodig groenvoer en fruit en ik had nog wat Parrot Diner en eikrachtvoer meegenomen, dus wat dat betreft, kwam het helemaal goed met Hummel!

En terwijl wij een bakkie deden, kon Hummel een beetje bijkomen van zijn verre reis en zat ie even heerlijk te dommelen op de papegaaienstandaard.

En na een tijdje en het nodige bijgepraat te hebben, even een voedinkje juvenile proberen. Dus ik toon hoe je de pap maakt en Annie mocht voor het eerst HAAR Hummel eten geven. Met een klein lepeltje ging dat al heel aardig.

Op deze foto zien jullie ook een van de halve teentjes goed.
Daarna mocht Hummel in zijn nieuwe kooi en daar liet ie meteen zien dat ie toch wel een macho gaai was. Klimmen en klauteren alsof ie niet anders gedaan had.

Wat wij van Annie begrepen hebben, heeft Hummel die avond nog genoten van de pellets (15 van de 20 pellets) en ging er ook nog een dikke eetlepel juvenile in! We hebben inmiddels gehoord dat Hummel ook vliegpogingen heeft ondernomen.
Maandag had ik zelf trouwens de primeur. Toen vloog Hummel van de bank naar de salontafel (omdat zijn pap daar stond, liefde gaat door de maag...).

We hebben er wel alle vertrouwen in dat Hummel een fijne toekomst tegemoet gaat.

Groeten,

Barbara

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Hummel is thuis
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2005, 16:57:41 pm »
 :thumbsup:

fujimo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2005, 16:59:55 pm »
Mooi Barbara , ik denk dat het wel goed gaat komen met hem  :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2005, 17:01:14 pm »
Geweldig zeg! Die Hummel gaat het daar goed krijgen, daar kan je van op aan!! Een mooie tafelstandaard, Harrisons, juvenile! En dat ie al zo goed eet van de harrisons zeg!! Ik hoor niks van weemoed in je verhaal??? :)

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2005, 17:06:35 pm »
Fijn hoor! Nu kan hummeltje gaan genieten van zijn thuis!
Blijft hummeltje hummeltje heten?

Gr Corinaa

gaai

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2005, 17:32:11 pm »
Fijn hoor! Nu kan hummeltje gaan genieten van zijn thuis!
Blijft hummeltje hummeltje heten?

Gr Corinaa
       Ja Hummel blijft Hummeltje  ::)
groetjes Annie

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2005, 19:29:54 pm »
Super hoor  :thumbsup:

BirdieGirl

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2005, 23:12:09 pm »
 :thumbsup: :thumbsup:

Cheetah

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 14, 2005, 09:40:17 am »
Ik wens hummel een heel goed leven bij zijn nieuwe adres.

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2005, 09:24:04 am »
Ik hoor niks van weemoed in je verhaal??? :)

Ik moet eerlijk zeggen dat het ook niet zo heel erg zwaar viel om Hummel daar achter te laten (waarschijnlijk omdat ik zelf heb kunnen zien, wat ie daar allemaal gaat krijgen hihi) en ik wist natuurlijk vanaf het begin af aan dat wij Hummel niet zouden houden, dat scheelt ook.
Het was hier vooral wennen dat er geen pap meer gemaakt hoefde te worden, dat was immers een van de eerste dingen die ik deed als ik beneden kwam.

Maar zoals ik de berichten nu hoor, doet Humpiedumpie het goed en dat is het allerbelangrijkste en dat scheelt natuurlijk ook in je eigen eh verdriet zeg maar (hoewel dat een te groot woord is in dit geval).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: april 15, 2005, 09:41:31 am »
Ja inderdaad, Hummel komt goed terecht en dan nog bij familie ook!  :thumbsup:

gaai

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2005, 22:52:53 pm »
Ja inderdaad, Hummel komt goed terecht en dan nog bij familie ook!  :thumbsup:

Ik heb toch een vraagje ?? wanneer kunnen ze iets in hun pootje vastpakken ?? ik heb het gevoel doordat hij zijn 2 achterpootjes mist hij niks vast kan pakken !!!
groetjes Annie  :(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: april 17, 2005, 09:43:59 am »
Dat zou best kunnen, ik weet het niet, maar je zult waarschijnlijk versteld staan hoe inventief ze zijn....  ;) Het lukt met handicaps toch gewoon wat ze willen en anders maar een beetje anders dan normaal! ;)
« Laatst bewerkt op: april 17, 2005, 10:07:51 am door Loes »

gaai

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2005, 21:46:59 pm »
Zo de eerste bloempotten zijn al gesneuveld!!! Hummel vliegt van zijn kooi dwars door de kamer naar het andere raam aan de achterkant is toch 9meter !!! Hij weet al precies hoe hij het aan moet pakken .
Er zit een slotje boven op zijn kooi en als hij los zit is hij behoorlijk in gevecht met het slot haha.
Verder eet hij goed en rond 10 uur sávonds roept hij luidkeels of hij wil zeggen paptijd,voor ik de kans krijg om het lepeltje erin te doen duikt hij er zo in gaat niet vlug genoeg denk ik maar dat doet hij maar bij de eerste 2 lepeltjes,ik merk dat hij niet zoveel pap meer nodig heeft hij eet niet alles meer op en loopt achteruit op tafel als hij genoeg heeft.Zo zijn jullie weer op de hoogte van kleine Hummel.
groetjes Annie ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: april 20, 2005, 12:08:56 pm »
Haha! Wat goed dat ie al zo'n eind vliegt, kan hij ook al goed landen (waar hij wil bedoel ik).. Dat ei ondernemend is wisten we al...  :thumbsup: