Auteur Topic: waarom doet hij dit?  (gelezen 1752 keer)

joytje

• Gast
waarom doet hij dit?
« Gepost op: april 14, 2005, 08:06:01 am »
hallo, allemaal mijn grijse rood van 16 wk  maakt een snuiven of ja hoe leg ik het uit hijgend geluid als ik hem aai dan gaat ie als een gek tekeer en ren ie heen en weer over de kooi koppie naar beneden  is ie een beetje verliefd op me ? :) of heeft dit een andre betekenis  ???

Cosch

• Gast
Re: waarom doet hij dit?
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2005, 08:54:28 am »
He, heb je ondertussen een grijze roodstaart?? Wat leuk!
Het ging om je kindje he? Kan hij/zij goed met de vogel overweg?

Ik denk inderdaad dat dat gedrag een beetje heeft te maken met dat tie jou erg leuk vind. Maar geeft hij ook op?
Ik neem aan dat tie niet de nek en rug veren omhoog zet als tie zo met zijn koppie naar beneden door de kooi rent? Want dan is tie boos!  :o

Gr Corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2005, 09:34:45 am »
Dat gedrag ken ik van Jodie.
Jodie deed dat af en toe ook, eerst met zijn snavel over de grond wrijven, daarna zijn veren schudden en snel rennen, echt zo een paranoia aanval :D

joytje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2005, 09:55:48 am »
ja klopt me zoontje vindt hem erg leuk is er ook erg voorzichtig en lief mee en hij kan er eigelijk vrij veel mee nou hij doet ze snafel poetsen als ik hem aanhaal en dan maakt ie dat geluid hihih als ik dan weg loop rent ie als een gek over de kooi heen en weer  ;D ik heb hem nu een week of 3  ik heb er gelukkig een goede kweker gevonden voor 400 euro mocht ik deze kopen van hem en hij heeft me bewijsjes van de arts laten zien dat ie gezond is verklaart scheelt een stuk met dennis 860 euro  en dan nog een zieke vogel ook deze man is 77 jaar hij doet het voor de hobby komt uit aalsmeer  :thumbsup:

joytje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2005, 09:57:12 am »
oja nee corina hij geeft niet op enkelt met ze kopje op en neer en dat geluid maken  :)

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2005, 09:20:53 am »
Dat doen ze hier ook hoor, vooral als ik ze net uit de kooi gehaald heb en ze even op de kooi zet. Ik leg het altijd uit als een fase van opwinding, omdat er iets gaat gebeuren, iets spannends. Soms ook als een soort uitdaging naar mij toe. Zo van ´kijk eens wat ik durf!`