Ik kan me niet herinneren dat Riboet me ooit tot bloedens toe gebeten heeft. Wel protesteert ze als ik haar IN de kooi wil laten opstappen. Als ik de bovenkant van de jockkooi open, gaat het wel goed. Hmm, dat ga ik er nog wel uit krijgen...
Ze bijt wel eens hard om te kijken hoe ver ze kan gaan. Ook als ze op de hand staat. Ik schud de hand dan om te laten zien, dat ik er niet van gediend ben. Bied ook vaak mijn knokkels aan om in te bijten (minder grip, dus dan voel ik het minder en Riboet ziet meteen dat bijten niets uithaalt). Hoewel ze vreemden ook nog niet tot bloedens toe gebeten heeft, knijpt ze dusdanig hard dat die liever uit de buurt blijven. Het nadeel is dat ze sneller met haar afweerreactie is dan ik met de mensen die haar willen benaderen, leren hoe het wel moet! Overigens is die agressie het ergst als ze in of op haar kooi zit. Riboet is ook het meest eenkennig van de grijzen hier.
Het is ook nog niet zo'n 'moderne' gaai als Favo en Middel maar ze heeft potentie. Stapt op als ik het zeg, stapt af als ik het aangeef en is niet zo heel erg onzeker als ze vrij is. Dus Riboet leert straks ook nog wel hoe ver ze wel en of niet mag gaan. Ik mag bijvoorbeeld niet mijn handen over haar rug leggen. Ze bijt niet hard, maar pakt de hand stevig vast om hem van haar af te trekken

. Als ik nu de hand om haar heen heb en ze doet niets, prijs ik haar de hemel in en ik zie dat het effect heeft. Hoewel ik denk dat het komt, omdat ze eigenlijk nooit zo overdreven benaderd is hihi. Het gekke is wel dat ze het goed vindt, als ik haar op haar rug een kus geef, dus met mijn gezicht knuffel. Rare gaai.
Middel bijt nog wel eens stevig als ie opstapt van een lagere positie en daarbij zijn snavel moet gebruiken en vind dat ik de hand niet dichtgenoeg bij hem heb gehouden. Het komt een beetje over van: heehee, ik doe wat jij wil, maar pas op hoor, want ik ben niet helemaal bang van je. Haha.
Groeten,
Barbara