Auteur Topic: Ben jij wel eens gebeten?  (gelezen 4726 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Ben jij wel eens gebeten?
« Gepost op: december 13, 2004, 12:09:52 pm »
Heeft je grijsje je wel eens gebeten?

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 09:38:49 am door Cosch »

Aaran

• Gast
Re: Bijten
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2004, 12:16:15 pm »
Ja, aaran heeft mij vorige week flink gebeten tijdens het badderen.
Hij wil mij altijd al pakken tijdens het badderen omdat hij het gewoon niet fijn vind, en deze keer had hij geluk! Het is overigens maar 1x voor gekomen dat hij mij zo hard heeft gebeten.

Lolly, ach die arme schat.
Die wil wel bijten maar dat kan hij niet  :D
Op een of andere manier bijt hij je niet. Hij pakt je vinger wel, maar bijten nee.

Bianca

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2004, 12:20:58 pm »
Junai heeft mij nog nooit gebeten!
Mijn vriend martin heeft ie een tijd lang wel gepakt maar nu bijt hij eigenlijk ook niet meer.
zelfs bezoek die hem willen pakken bijt hij niet meer. als hij niet bij diegene wil zitten vliegt ie weg. zo van nee ik heb er geen zin in!
Merk wel dat hij de laatste tijd erg bang is van mannen. Normaal ging hij zo bij mijjn pa zitten maar nu loopt ie bang weg en vliegt ie weg als me pa hem wil pakken!

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2004, 09:03:49 am »
Coco heeft me wel eens gebeten ja. Maar niet tot bloedens toe! (gelukkig)
Meestal uit onmacht, als hij het niet kan winnen ofzo.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2004, 09:53:45 am »
Sjakko heeft mij echt wel tot bloedens toe gebeten! Ben hem daarna totaal anders aan gaan pakken: niet meer op de schouder, maar op de hand, niet meer de stok boven zijn kooi gebruiken (te hoog, te dominante positie), dingen laten doen die hij móet, etc. zie regels dr. Hooijmeier! Nu gaat het goed!! :)

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2004, 11:44:21 am »
Ik kan me niet herinneren dat Riboet me ooit tot bloedens toe gebeten heeft. Wel protesteert ze als ik haar IN de kooi wil laten opstappen. Als ik de bovenkant van de jockkooi open, gaat het wel goed. Hmm, dat ga ik er nog wel uit krijgen...

Ze bijt wel eens hard om te kijken hoe ver ze kan gaan. Ook als ze op de hand staat. Ik schud de hand dan om te laten zien, dat ik er niet van gediend ben. Bied ook vaak mijn knokkels aan om in te bijten (minder grip, dus dan voel ik het minder en Riboet ziet meteen dat bijten niets uithaalt). Hoewel ze vreemden ook nog niet tot bloedens toe gebeten heeft, knijpt ze dusdanig hard dat die liever uit de buurt blijven. Het nadeel is dat ze sneller met haar afweerreactie is dan ik met de mensen die haar willen benaderen, leren hoe het wel moet! Overigens is die agressie het ergst als ze in of op haar kooi zit. Riboet is ook het meest eenkennig van de grijzen hier.

Het is ook nog niet zo'n 'moderne' gaai als Favo en Middel maar ze heeft potentie. Stapt op als ik het zeg, stapt af als ik het aangeef en is niet zo heel erg onzeker als ze vrij is. Dus Riboet leert straks ook nog wel hoe ver ze wel en of niet mag gaan. Ik mag bijvoorbeeld niet mijn handen over haar rug leggen. Ze bijt niet hard, maar pakt de hand stevig vast om hem van haar af te trekken :). Als ik nu de hand om haar heen heb en ze doet niets, prijs ik haar de hemel in en ik zie dat het effect heeft. Hoewel ik denk dat het komt, omdat ze eigenlijk nooit zo overdreven benaderd is hihi. Het gekke is wel dat ze het goed vindt, als ik haar op haar rug een kus geef, dus met mijn gezicht knuffel. Rare gaai.

Middel bijt nog wel eens stevig als ie opstapt van een lagere positie en daarbij zijn snavel moet gebruiken en vind dat ik de hand niet dichtgenoeg bij hem heb gehouden. Het komt een beetje over van: heehee, ik doe wat jij wil, maar pas op hoor, want ik ben niet helemaal bang van je. Haha.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2004, 12:38:39 pm »
Als Riboet nog nooit echt gebeten heeft, valt het allemaal wel mee met haar! Het opstappen om uit de kooi gehaald te worden, gaat hier uitstekend, behalve als ik iets raars aan heb of zo (pas had ik bijv. wijde mouwen, die hingen een stukje onder mijn arm). Maar normaal gesproken is het zo: als hij niet opstapt, mag ie er ook niet uit!! ;) En dat had ie snel in de gaten....
Trouwens, toen ik die mouw een beetje erin stopte was het over  :D

Jefta

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2004, 13:00:10 pm »
jazeker.... wel eens gebeten... toen ik rebel net had was hij een pittbull :-\

Groeten Jefta

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2004, 13:33:18 pm »
Als Riboet nog nooit echt gebeten heeft, valt het allemaal wel mee met haar! Het opstappen om uit de kooi gehaald te worden, gaat hier uitstekend, behalve als ik iets raars aan heb of zo (pas had ik bijv. wijde mouwen, die hingen een stukje onder mijn arm). Maar normaal gesproken is het zo: als hij niet opstapt, mag ie er ook niet uit!! ;) En dat had ie snel in de gaten....
Trouwens, toen ik die mouw een beetje erin stopte was het over  :D

Ik geloof dat het Riboet nog niet veel uitmaakt of ze in of uit de kooi is. De laatste twee dagen heb ik haar er heel veel uit, zodat ze het verschil wel leert kennen! En dan buiten de kooi natuurlijk allemaal leuke dingen doen, he.
Het valt mij ook allemaal mee met Riboet hoor, maar ze is niet zo zeker als Favo en Middel. Hangt ook aan me, wat die twee jonge gaaien eerst ook hadden. Na het kortwieken zijn Middel en Favo in hun eigen voordeel goed veranderd. Riboet is nog niet gekortwiekt. Als alles hier een beetje achter de rug is (zaak afbreken, thuis de boel op orde hebben etc..) ga ik dat eens doen (of laten doen).

Middel en Favo hier reageren trouwens panisch op grote rode vlakken! Dus iemand met een rode trui aan hoeft ze niet te benaderen. Daar stappen ze echt niet bij op.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: december 14, 2004, 13:56:42 pm »

Middel en Favo hier reageren trouwens panisch op grote rode vlakken! Dus iemand met een rode trui aan hoeft ze niet te benaderen. Daar stappen ze echt niet bij op.

Groeten,

Barbara

Gekke dingen zijn dat toch af en toe, dan begrijp je gewoon niet waar die paniek vandaan komt...

dreumus

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2004, 13:49:06 pm »
jazeker.... wel eens gebeten... toen ik rebel net had was hij een pittbull :-\

Groeten Jefta

jacco is ook een pitbull hoor en die heeft me van de week flink gebeten.
laat hem eerst maar eens goed wennen hier

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: december 16, 2004, 13:53:31 pm »
Lijkt me een goed plan, eerst maar eens tot rust komen, hij moet aan zovéél dingen wennen...... Stomme mensen!!  >:(

dreumus

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 18, 2004, 07:35:34 am »
Het gaat gelukkig steeds beter met hem mag hem nu over zijn koppie aaien al moet ik dan nog wel eens snel zijn.
Want in een keer is het hap.
Maar Jacco doet het toppie hier eet goed zat gisteren al een harrison te eten wat ik door zijn voer gedaan heb van zo wen je er aan maar het moet niet.
Heeft al contact gemaakt met de andere twee door de trailies.
Nou super toch:):)

fujimo

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 18, 2004, 08:00:36 am »
Fijn Gisella,dat gaat helemaal goed komen met Jacco bij jullie

Aaran

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 18, 2004, 11:02:38 am »
Leuk om te horen dreumes want jakko verdient gewoon het allerbeste  :-*,
vind je het niet leuk om een verhalen topic/dagboek te openen voor jakko in praat huis mijn lieverd?