Auteur Topic: Ben jij wel eens gebeten?  (gelezen 4736 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Bijten
« Reactie #15 Gepost op: december 18, 2004, 12:30:07 pm »
Jaja!! Doen!! :)

Aaran

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2005, 14:17:45 pm »
Ja ik word eigenlijk nu wel geregeld gebeten door Lolly, maar het scheelt hij probeert je bang te maken en bijt dus ook niet door.

Verder ja vreemde vogels willen me wel eens bijten  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2005, 14:27:59 pm »
Hahaha! Ik voel een steek onder water!!! hihi.

Ik word ook wel eens gebeten. Meestal niet hard genoeg dat het bloed!

Gr Corina

muciko

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2005, 00:34:50 am »
even voor stellen ik ben bora en ik ben een papegaaien gek.

nou mijn grijse chukie is een rare sneuter, want soms kan ik hem heel leuk aaien en pak hem zelfs op met twee handen en soms doet ie zo paniekerig dat ik er ook bang van wordt. Hij wordt boos en wil bijten als ik hem in zijn kooi stop. heeft iemand tips voor mij.
en tot nu toe heeft chukie niet echt gebeten. ik hoop dat het ook zo blijft heb hem pas een week.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: januari 31, 2005, 09:31:05 am »
Hij zal toch inn de kooi moeten als jij dat wil. Je moet heel rustig blijven, niet laten merken dat het je wat doet als hij paniekerig of bijterig wordt. Niet reageren, ook als hij echt bijt, gewoon rustig doorgaan met in de kooi zetten. Op- en afstappen is erg belangrijk. Dus als hij uit de kooi gaat laat je hem op stappen op je hand (met commando: Op of Stap op) en als hij er weer in moet of op de kooi, ook op je hand en Af of Stap af commando!! Succes.

AntWoman

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 02, 2005, 21:47:20 pm »
Ik moet even vertellen wat er vandaag gebeurd is: Ravi en ik zijn vriendjes geworden!
Hij liet me toe om hem te aaien op z'n vleugels, iets wat ie normaal niet wil hebben. Hij heeft een hele tijd lekker bij me zitten knuffelen en kroelen. Niet één keer gebeten!
Ik ben zo blij!! Nu maar hopen dat het zo blijft...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: maart 03, 2005, 09:11:44 am »
Zal best goed komen hoor. Waarschijnlijk kun je het beste met hem omgaan als je vriend er niet bij is... Dan heeft hij alleen jou en wil niet steeds naar je vriend. Veel met hem bezigzijn als die er niet is. Hartstikke fijn dat dit gebeurd is.. :thumbsup:

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2005, 22:41:53 pm »
Breda kan naar mijn vrouw lelijk uithalen en bijten vooral wanneer ze bij mij zit wil ze het alleenrecht en dult zij mijn vrouw niet.
Mij heeft ze nog nooit echt gebeten, maar mijn huid is dilkker en kan het dus beter verdragen.  ???
Ik kan haar zelfs op haar rug leggen om haar scherpe nagels te vijlen, zonder gemopper als het maar niet te lang duurt.
Zij houdt dan wel mijn vinger vast maar bijt niet echt.

Groeten Kees.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2005, 09:30:04 am »
Ongelofelijk!  :thumbsup:
Gisterenavond komt er een vriendin van ons op bezoek die Gino pas 2x heeft gezien.
Gelijk koppie krauw en gek doen. Ze vraagt mag ik hem eruit halen? Wij zeiden "ok" probeer het maar want hij kan niet weg vliegen. Stapt Gino zo op haar hand en uit de kooi! Ze heeft een hele poos met hem zitten kroelen, en aaien (ook over zijn rug). Later ging hij bij m'n vriendin zitten die toch ook wel wat met hem durft maar dat was toch anders, hij voelt dat ze toch nog een beetje bang is. Op een gegeven moment zat hij toch op haar schouder wat dus niet mag! Ik, Gerard dus hield m'n arm voor hem en hij stapte gelijk op zodat ik hem weer in zijn kooi kon zetten, terwijl hij niet veel van mij moet weten. Het gaat de goede kant op. Vanavond ga ik het ook eens rustig proberen om hem op te laten stappen en uit zijn "kooi" zeg maar landhuis te halen.  :)
We houden jullie op de hoogte.
Groet Gerard.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2005, 09:49:18 am »
Zie je nu, het is de houding waarmee je hem benadert. Die vrouw had zelfvertrouwen en vertrouwen in Gino en het is meteen goed!!! Bij jouw vriendin voelt hij dat ze toch nog een beetje bang is... ;)