Auteur Topic: Leeftijd  (gelezen 2011 keer)

Ducorps

• Gast
Leeftijd
« Gepost op: april 18, 2005, 15:32:36 pm »
Ik vroeg mezelf af of sommigen van jullie al weten wat er gebeurd met de papegaai als de eigenaren qua leeftijd niet meer voor de vogel kunnen zorgen. Er zijn hier mensen op het forum die zelf al op leeftijd zijn en in het bezit zijn van een jonge papegaai die nog zeker ±50-60 jaar ouder kunnen worden. Gaat de vogel dan naar de kinderen of iets anders? (Ben gewoon benieuwd hoe jullie hier mee omgaan)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Leeftijd
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2005, 15:37:42 pm »
Ja, dat is waar ik ook al mee bezig ben... Ik ben dus 50 en heb een gaai van 7 jaar... Ik hoop hem nog lang te kunnen verzorgen, maar als ik mocht gaan ooit.. Allebei mijn jongens zien het wel zitten om hem te krijgen te zijner tijd, maken er soms ruzie om. Maar uiteraard weet je niet in wat voor omstandigheden ze dan zitten... Ik ga er maar van uit dat het goed komt, dat ie bij één van de jongens terecht komt!!!  ;)

pipo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2005, 22:13:09 pm »
Heb ik ook over nagedacht , ik ben 47 en mijn papegaai 2, maar mijn jongste docher wil hem dan graag hebben (zegt ze nu)  ik heb 3 dochters dus ik  hoop dat er altijd wel 1 is die hem neemt.

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2005, 20:26:01 pm »
Tja, moeilijke vraag.
Als mijn gaai mij overleeft (wat ik trouwens niet hoop, want dan wordt ik niet zo heel oud) dan hoop ik dat mijn dochter hem wil adopteren.
mocht dit op de een of andere manier niet lukken of kunnen dan hoop ik dat ie terecht bij andere lieve "pleegouders"

Moet er nog maar eens over nadenken.......

amacera de pera

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2005, 21:24:33 pm »
mijn dochter en ik hebben het er ook overgehad ,ik ben nu 58 en de papegaaien 2 en 4 jaar als er iets zou zijn waardoor ik niet meer  voor ze zou kunnen zorgen gaan ze alle twee naar mijn dochter en dat hoeft dan niet allleen door overlijden te komen er zijn zo veel redenen waardoor je niet voor je beestjes zou kunnen  zorgen b.v als je iest krijgt waardoor je niet meer van bed af komt en het is voor je wederhelft te zwaar om en voor jou en voor je gaaien te zorgen ,dan zal er toch iets geregeld moeten worden . wij hebben dat vooraf geregeld dat kon ook omdat mijn dochter 26 is en zij en haar man net zo gek op onze vogels zijn als wij .

maar laten we hopen dat we allemaal nog in lengte van dagen ons beesie bij ons kunnen houden .

gr ann

Ducorps

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2005, 09:33:27 am »
Bedankt voor jullie antwoorden, het natuurlijk een moeilijke vraag om over na te denken. Veelal wordt er dus op vertrouwd dat de kinderen voor de vogel zullen zorgen. Heeft dit nog voordelen voor de papegaai? Hij kent hen bijvoorbeeld al, samen mee opgegroeid? Als ze bijvoorbeeld naar vreemden moeten, geeft dit problemen? Zo´n vogel heeft zich toch sterk gehecht aan iemand. Of valt dit wel mee (verschild van soort tot soort?)

senna

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2005, 11:24:42 am »
Je stelt lastige vragen hahahaha :CENS

Ik denk dat veel papegaaien gaan naar bekende, niet alleen kinderen maar ook neef, nicht, vriendin, en soms naar vreemde mensen. Voor de papegaai zal het niet zoveel uitmaken denk ik, Hij wordt zo en zo uit zijn vetrouwde situatie gehaald. voor de nieuwe eigenaar is het natuurlijk prettig als hij de vogel kent ipv een vreemde vogel die je helemaal opnieuw moet leren kennen.

Mijn vader heeft ruim 30 jaar geleden een grijsroodstaart gekocht. hij kon er heel veel mee, maar wij niet. het was uitgesproken een mannenliefhebber. Vrouwen beet hij waar hij kon. Mijn vader is plots overleden op 52 jarige leeftijd aan een hartstilstand.  In 1994. Mijn moeder trok bij ons in en dus ook zako. Zako was een kreng. kon van alles zeggen en fluiten en doen, maar zodra wij in de buurt kwamen werd hij giftig. wij leerden een leuk stel kennen, twee jongens, en als die binnen kwamen dan werd hij poeslief. Ze konden hem kroelen en eruit halen en absoluut geen probleem. Hij zat gewoon op die jongens te wachten.

Ook na een paar jaar werd het niet beter, ja met de jongens maar niet met ons. Uiteindelijk is Zako met de jongens mee gegaan, op voorwaarde dat hij niet verkocht zou worden. Hij heeft nu een veel beter leven dan wat hij bij ons had. Hij is nu ongeveer 50 jaar oud. Wij hadden hem nooit zomaar weg gedaan ondanks dat wij niets met hem konden beginnen, maar het is gewoon zo gelopen. En wij zijn van mening dat het belang van de papegaai altijd voorop staat. En we zijn nog steeds vrienden met ze en zien hem regelmatig. Hij is gelukkig.

Ik denk dat het afspreken van een "erfenis" een goede zaak is, maar dat je ook af kunt spreken als het echt niet gaat, dat dan degene die erft, een goed tehuis zoekt voor eventueel een vogel of vogels.

Gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2005, 12:04:14 pm »
Mooi verhaal van Zako en het was het beste wat je kon doen...  :thumbsup:
Ik denk dat Sjakko zich ook wel weer aan iemand anders zal hechten.. Als ik zag hoe hij de mensen waar hij nu geweest is tijdens onze vakantie, bespeelde  en zich liet kroelen..  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2005, 17:05:05 pm »
Als mij iets zou gebeuren zou ik denk ik willen dat Coco naar iemand toe gaat in de familie die hem echt heel graag zou willen. Die er net zo veel tijd en energie enzo in steekt als wat ik gedaan hebt!
Mocht diegene er niet zijn zou ik hem denk ik nog liever loslaten vliegen in een grote voliere in het NOP als dat tie naar een vreemde toe gaat en ik niet weet hoe die met hem omgaat! Zodat tie niet in een kooitje beland en er nooit meer uitkomt!

Anders zou ik hem nog liever aan een van jullie geven!  :-*

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2005, 17:08:27 pm »
Das een goed plan, wel even in je testament zetten!!!  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 20, 2005, 17:12:39 pm »
Hahaha! Ja precies!
Ik wacht even het verloop van dit topic af want dan weet ik weer wat er dan weer verder met hem gebeurd enzo!
hihi!  :D

Gr Corina