Auteur Topic: Aanvallen  (gelezen 1930 keer)

pipo

• Gast
Aanvallen
« Gepost op: april 18, 2005, 19:04:13 pm »
Hallo

Onze grijze roodstaart Sjaccie begint wat brutaal te worden. Als je bij hem komt om wat met hem te bemoeien doet hij eerst heel lief en ineens kan die uithalen met z'n snavel. Ik pak meestal dan z'n snavel beet en negeer het verder, maar ik vraag me af of dit zo helpt. Ik zeg ook niks dan. Vanmiddag was ik wat aan het leren en hij deed iets goed , wil ik hem een zonnepit geven als beloning en dan grijpt ie je in je vinger ??? Kan je dan beter gewoon weglopen en hem negeren,  of zal ik het strenger aanpakken en hem gelijk in z'n kooi doen ipv dat hij er boven op blijft zitten? Ik sta trouwens wel op ooghoogte met hem als hij boven op z'n kooi zit.

Cheetah

• Gast
Re: Aanvallen
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2005, 19:08:03 pm »
Streng doen!!!
Wat ook helpt, tenminste bij dino dan.
ALs de vogel bijt, niet terug trekken, maar gewoon hard naar voren duwen. De vogel maakt dan bijna een achterwaartse salto en na een paar keer kijkt hij wel uit als hij gaat bijten.
Daarna NEE! zeggen en de kooi in en compleet negeren voor ongeveer 10 minuten.

pipo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2005, 21:55:10 pm »
Okay, bedankt , ik ga het zo doen zoals jij zegt.

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2005, 09:21:16 am »
Zo heb ik het helaas niet geleerd maar pas moest ik ook zo drastisch doen! Coco werd sjagerijnig dat ik aan het bellen was terwijl hij uit de kooi was! En hij begon echt op me in te hakken als mijn vinger in de buurt kwam. Toen ik opgehangen had deed tie dat nog steeds. (Coco bijt mij normaal gesproken niet of weinig) Dus toen heb ik, terwijl hij beet zijn snavel gepakt en hem gewoon iets omhoog getild aan de onderkant van de snavel terwijl hij mij vast had!. Dus toen moest hij heel snel met zijn poten mijn hand vast pakken! Dat ging dus hartstikke goed! Daar schrok hij wel iets van! En hij was in een keer weer poeslief!
Natuurlijk genegeerd daarna!
Tis niet goed maar soms moet je ze es laten schrikken!

Gr Corina

Brenda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2005, 21:12:08 pm »
Coco is wel geen grijze roodstaart maar hij haalt wel zo uit naar mij, ook als hij in de kooi zit, of dan reageert hij het af op zijn touw of andere speeltje. Bij mijn broertje doet hij het niet, die kan hem wel krauwen enzo. Vroeger kon ik het ook, maarja...
Als jullie tips hebben om te zorgen dat hij niet zo aggressief doet naar me...  :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2005, 08:36:23 am »
Ik negeer alle ongewenste gedrag. Ik draai me om, loop weg en kijk een tijdje totaal niet naar hem.. Dat vindt ie niet leuk... ;) Verder alle goede gedragingen belonen, dus als hij het niet doet, hem de hemel in prijzen.. ;)

joytje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2005, 07:17:11 am »
ik weet dat grijsroodjes al gauw een voorkeur kunnen hebben (bepaald persoon) mischien is dit bij jou vogel ook zo dat ie gek is met je broer  :CENS rico is gek op me zoontje en op mijn  maar van me dochtertje van 3 moet ie niet zoveel weten maar dat komt omdat ie banger voor haar is omdat ze tedruk is te enthousast  rico wil altijd mijn  goud stelen :) en dan kan die flink vasthouden wat ik dan doe is me vinger naar achtre duwen en zeg nee rico pas op meestal schrikt hij hier van en laat ie los af en toe zijn het net exsters hihih alles wat glimt je zou met je vogel in een apartekamer kunnen gaan zitten (met kooi of zonder) rustig tegen hem praten een beetje een nootje voeren proberen een vertrouwens band tescheppen ze bijten meestal uit angst laat in iedergeval niet merken dat hij je pijn doet  >:( dan voelt ie dit zometeen als een macht positie kijk veder op dit vorm je zult zekr goeie tips tegen komen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2005, 10:54:55 am »
Om zelf wat met hem te kunnen, zou ik beginnen je met hem bezig te houden als de anderen er niet bij zijn.. ;) Dan is het meestal makkelijker...