Auteur Topic: Slijtstok ??  (gelezen 4134 keer)

Cosch

• Gast
Slijtstok ??
« Gepost op: december 21, 2004, 12:45:07 pm »
Wat vind jij van een slijtstok?

Op de curus die ik gevolgd zeiden ze dat het heel slecht is voor de voetzooltjes van de vogel. Met andere woorden je mag geen slijtstok gebruiken.
Coco heeft er wel een! Ik heb het idee dat het echt helpt voor zijn nageltjes.

En op welke stok zit Coco heel graag en veel? Juist de slijtstok.

Ik denk dat als het pijn doet aan de voetjes dat ze er zelf dan niet meer op gaan zitten.

Wat vinden jullie?

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 13:24:42 pm door BirdmAster »

fujimo

• Gast
Re: Slijtstok??
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2004, 13:10:45 pm »
Vind ik ook , ih heb de nagels nog nooit hoeven te knippen sinds we die slijtstok er in hebben
Er wordt inderdaad gezegt dat het de kussentjes onder de pootjes kan beschadigen maar , als dat zo is dan gaat een gaai toch niet op zon stok zitten als het zeer zou doen.

BirdmAster

• Gast
Re: Slijtstok ??
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2004, 13:24:33 pm »
Er is ook een verschil tussen slijtstokken. Je hebt slijtstokken met van dat 'schuurzand' erop, je hebt ook van die therapeutische zitstokken. Therapeutische zitstokken helpen tevens nagels (en snavel) kort te houden. Zo'n therapeutische zitstok is tevens wat beter voor de pootjes dan zo'n slijtstok met 'schuurzand' ...

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2004, 15:58:36 pm »
Ideaal, ik heb overigens de dure stokken die zijn van een soort beton, dus bijna onverwoestbaar ook.

Eefjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2004, 17:27:08 pm »
Ideaal!

Maaaaarrr... t is duidelijk dat kera linkshandig is.. dr rechternagels zijn altijd veel meer afgesleten dan de linkernagels, dus echt goed wil het niet altijd werken..

Maar ik hoef nooit dr nagels meer te vijlen!  (knippen ben ik zowiezo niet voor omdat kera grote nagels heeft en als die splijten  :o )

Asura

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2004, 19:09:19 pm »
Ideaal, ik heb overigens de dure stokken die zijn van een soort beton, dus bijna onverwoestbaar ook.
Die heb ik ook voor Jera en de grasparkietjes en ik ben er erg tevreden over :)

m@m43

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2004, 19:47:46 pm »
ik heb ook een betonschommel voor murdock, maar dat vond ie niet interesant. nu heb ik uit elkaar gehaald en hem aan de tralies vastgemaakt. nu zit ie er best wel vaak op. 't wiebelt niet meer zo.....
groetjes, m@m.

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2004, 19:56:56 pm »
Ik heb zowel voor Riboet als Favo en Middel van die zware slijtstokken in de kooi. Die van Favo en Middels is aan de bovenkant glad en alleen aan de onderkant ruw.

Sinds ik de slijtstokken gebruikt, hoef ik niets meer aan de nagels te doen. Doe ik trouwens ook niet graag. We hebben Favootje twee keer in het leven geknipt toen ze nog heel klein was. Niet dat het heel ernstig aan was, maar het was niet leuk.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2004, 20:27:09 pm »
Heb er ook één, bevalt goed!!  :)

Bianca

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 28, 2004, 12:13:24 pm »
Bij junai zit er een op zijn schommel en aangezien hij daar best vaak op zit is het perfect!! Hoef nooit meer zijn nageltjes te knippen!!!
Heeerlijk dus :D

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 28, 2004, 12:19:30 pm »
Het is zo grappig. Iedereen hier zegt dat het ideaal is. Waarom zouden er dan van die berichten zijn dat het niet goed is voor de poten?? ?? ??
Het moet toch ergens vandaan komen?

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 28, 2004, 12:20:55 pm »
Ik denk dat dat in het leven is geroepen door de fabriekant van de ergonomische slijtstokken.

Ik ben van mening dat het allemaal wel mee valt

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 28, 2004, 12:25:23 pm »
Hooimeijer zegt het ook!
Op die cursus tenminste wel!

Ik denk ook dat het wel meevalt. Zolang de vogel ook andere zitplaatsen heeft kan hij zelf kiezen toch?

Gr Corina

Eefjuh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 29, 2004, 08:33:55 am »
Daarom, ze hoeven er niet continu op te zitten..

Bij kera hangt ie op de plaatst van haar pelletbakje, maar ernaast hangt ook nog een gewone stok, toch zit ze steeds op de slijtstok, alks ze het zo erg had gevonden dan had ze er niet gezeten..

Daarbij zijn niet alle slijtstokken even grof, dus ook niet pijnlijk voor de poten..

Aaran

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 29, 2004, 11:16:26 am »
Mijn slijt stok waar ze met de pootjes zelf zitten is gewoon glad hoor  :-\
Juist daar waar de nagels zitten, daar word hij grof.
Nu heb ik het al bekeken en het is wel een dure stok geweest, maar volgens mij heb ik die over tig jaar nog.