Hay

Hier een heel positief verhaal over een wilde vogel!
Tommy was heeeel wild en maakte alleen maar oerwoud geluiden

En je zag alle schade nog van zn vangst en reis

Dat wisten we van te voren en hebben hem ,vorig jaar begin mei, heel bewust overgenomen van mensen die hem ook weer hadden opgevangen.
Hij was toen ook al 1 jaar, misschien wel ouder hoor, dat weet je nooit zeker.
Ik heb Tommy in een kleine kooi gedaan (niet heel klein, maar wel draagbaar) en sleepte hem steeds mee.
Dus sAvonds stond hij naast t bed op de grond en kreeg hij even een verhaaltje voor het slapen

sOchtends ging hij weer mee naar beneden. Ik heb HEEL erg veel tegen hem gepraat en hem dingen laten zien. Maar vooral zag Tommy MIJ dingen doen zonder dat ik naar hem keek. Ieder geschreeuw negeerde ik totaal.
Iedere avond nam ik Tommy mee in de badkamer en zette hem daar op de grond met een lage zitstok. Hij klom daar natuurlijk op. Dan had ik een krant in mn mouw (ja bang voor de snavel

) en zei in t half duister...Stap op! Even duwen en hmmm het lukt een beetje

Maar doordat ik dit iedere avond zon 10 min deed en hem steeds mee sleepte was het toch echt snel voormekaar hoor. We zijn nu een jaar verder, maar hij gaat al sinds vorige zomer mee naar buiten . Hij fluit me na en praat sinds kort(was voor mij bijzaak, maar is wel heel leuk) ik kan hem op zn snavel kussen en kroelen .Hij stapt op bij de kinderen bij mij en mn man en bij iedereen eigenlijk wel. Hij kan kleuren herkennen en vormen is niet erg bang voor nieuwe dingen en leeft nu los op zijn eigen klimboom met Guano (aratinga)
Hij is zo vreselijk leuk en ik heb totaal geen spijt van deze actie. Ik ben nooit bij Hooimeijer geweest, maar ben er wel van overtuigd dat als hij je helpt, je met de vogel op je arm buiten komt en je heel veel leert over hun gedrag. Maar je kunt het misschien ook zelf? Lees veel, vraag veel en denk vooral goed na over hoe de dingen overkomen voor een wilde vogel.En vergeet niet dat leven zonder angst echt fijner voor ze is! Ik heb regelmatig gehuild als ik dacht over Tommy zn verleden, maar als ik zie hoe vrolijk hij nu is en brutaal over de tafel rent om iets te pakken...dan ben ik heeeeeel erg blij! Misschien wel blijer dan wanneer het begin anders was geweest.
Oh ja, Tommy kon niet vliegen door de beschadigingen, maar anders kun je hem beter kortwieken...dat doen wij nu ook.
Kan hij lekker mee wandelen

Groetjes daphne en heel veel succes! Geef de moed niet te snel op hoor