Ik had een heel verhaal geschreven maar ben duidelijk weer eens blond geweest

denk dat ik hem niet verstuurd heb maar gewoon weer "vorige"gedrukt. Gebeurt me nog wel eens.
Ik ken ook diverse verhalen van mensen met wildvang waar het uiteindelijk goed mee gegaan is. Het is alleen "wat zoek je in een papegaai" als jij denkt een super tamme te krijgen op den duur. Breng hem dan terug want dat zal je niet lukken. Wil jij een papegaai waar je wel contact mee hebt, en lief is, maar niet wil dat je hem aanhaalt, dan kun je het gerust proberen. Het is een langdurig proces maar het lukt je wel. In hoeverre is afhankelijk van jou én de vogel.
Wat inderdaad helpt bij "wilde" vogels is een kleine kooi, die je neer zet op een plaats waar je veel bent. In de eerste instantie zal hij steeds in paniek raken. Maar uiteindelijk wennen aan het "monster" wat steeds voorbij komt. ook met handelingen in en bij de kooi. Gewoon wat vaker doen dan echt nodig is. Wij hebben onze wilde Bont Boertjes op deze manier gedaan en deze zijn een heel stuk meer tam als dat ze waren toen wij ze kregen.
Veel wilde vogels zijn uitermate geschikt om mee te kweken als ze een partner krijgen die NIET bang is voor mensen. Hij/zij hoeft niet handtam te zijn maar wel gewend aan mensen. Dan zie je lanzamerhand de vogel toch rustiger worden. Maar dan moet je wel willen kweken.
In het maandblad van Pakara van vorig jaar stond ook een heel verhaal van iemand die een wildvang grijsje had, en daarmee aan de slag is gegaan. Ik denk dat het ook wel op hun site staat. Misschien kun je daar eens kijken.
gr corina