Auteur Topic: Kun je een wildvang nog tam krijgen?  (gelezen 5748 keer)

Tommy

• Gast
Re: Nooit te oud om te leren praten
« Reactie #15 Gepost op: april 20, 2005, 21:38:25 pm »
Hahaaaaaaaaaaaa ;D Nee ;)

Ik ben ook heel blij dat ik niet heb opgegeven! Tommy is :hart:

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 20, 2005, 21:44:03 pm »
Jefta ken ik trouwens wel een beetje, maar hij is wel bij Hooimeijer geweest ;)
Ik baseer alles op wat ik lees en op de ervaring met mn honden training, het opvoeden van mn kinderen en mn trauma paardje ,plus mn eigen traumas ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 20, 2005, 21:50:53 pm »
 :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: april 21, 2005, 08:29:38 am »
Goed gedaan Helga, ik vind het hartstikke goed! Er zijn meer voorbeelden van een wildvang die tam geworden is, Roodrunner heeft er ook één...
Dus Colinda, denk er nog eens over na...  ;)
« Laatst bewerkt op: april 21, 2005, 09:03:08 am door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 21, 2005, 08:39:23 am »
Wat een mooi verhaal!  :hart:

Zo zie je maar! Niet opgeven hoor! Als het lukt krijg je er zoveel meer voor terug!

Gr Corina

abthijs

• Gast
Re: Kun je een wildvang nog tam krijgen?
« Reactie #20 Gepost op: april 21, 2005, 20:04:38 pm »
Hai Colinda je hebt je wat op je hals gehaald, door onbewust een wildvang te kopen.Je zult deze grijze nooit supertam krijgen hij zal wel wat rustiger worden. Ik kan je een tip meegeven zoek voor deze grijze roodstaart een partner die wel in Nederland is gekweekt en tam is , dan wordt hij of zij ook wat makelijker zien is doen.Ik vindt het jammer dat ze je een wildvang hebben verkocht. Wij als liefhebbers voor deze unieke papegaai willen toch graag zien dat het veboden wordt om nog papegaaien te importeren.
Neem contact op met papegaaien trainster Bonnie talsma van stichting papegaaien hulp
Ik wens je veel succes

senna

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 21, 2005, 23:31:17 pm »
Ik had een heel verhaal geschreven maar ben duidelijk weer eens blond geweest  ;D  denk dat ik hem niet verstuurd heb maar gewoon weer "vorige"gedrukt. Gebeurt me nog wel eens.

Ik ken ook diverse verhalen van mensen met wildvang waar het uiteindelijk goed mee gegaan is. Het is alleen "wat zoek je in een papegaai" als jij denkt een super tamme te krijgen op den duur. Breng hem dan terug want dat zal je niet lukken. Wil jij een papegaai waar je wel contact mee hebt, en lief is, maar niet wil dat je hem aanhaalt, dan kun je het gerust proberen. Het is een langdurig proces maar het lukt je wel. In hoeverre is afhankelijk van jou én de vogel.

Wat inderdaad helpt bij "wilde" vogels is een kleine kooi, die je neer zet op een plaats waar je veel bent. In de eerste instantie zal hij steeds in paniek raken. Maar uiteindelijk wennen aan het "monster" wat steeds voorbij komt. ook met handelingen in en bij de kooi. Gewoon wat vaker doen dan echt nodig is. Wij hebben onze wilde Bont Boertjes op deze manier gedaan en deze zijn een heel stuk meer tam als dat ze waren toen wij ze kregen.

Veel wilde vogels zijn uitermate geschikt om mee te kweken als ze een partner krijgen die NIET bang is voor mensen. Hij/zij hoeft niet handtam te zijn maar wel gewend aan mensen. Dan zie je lanzamerhand de vogel toch rustiger worden. Maar dan moet je wel willen kweken.

In het maandblad van Pakara van vorig jaar stond ook een heel verhaal van iemand die een wildvang grijsje had, en daarmee aan de slag is gegaan. Ik denk dat het ook wel op hun site staat. Misschien kun je daar eens kijken.

gr corina

joytje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 22, 2005, 10:07:57 am »
hoi colinda de pest is dat je bij een kweker zoals dennis juist meer betaald dan bij een hobby kweker ik heb ook een vogel van d gekocht die is onlangs overleden bleek ook wildvang tezijn was ook niet geringd ze lijkenheel erg tam maar dat komt omdat dennis de arme beestjes drugs om ze kalm tehouden ik zou mijn vogel wel terug brengen naar dennis maar dat is mijn mening vertel hem op een rustige manier waar je niet tevreden mee bent bleren haalt bij dennis niks uit laat ie je weg halen door de politie heb me ook vaak afgevraagt of ik die andre poot ook mank zou shopen bij hem >:( ;D ik weet niet wat voor vogel je zou willen hebben maar ik ken wel een kweker in alsmeer die heeft absoluut goeie grijsroodstaartjes ik heb er ook eentje van hem vandaan en deze is super tam deze man doet het voor zijn plezier hij vraagt in verhouding met dennis een stuk minder hij vraagt 400 euro voor een jonkie veel s6

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 23, 2005, 11:01:17 am »
Ik blijf erbij dat het WEL mogelijk is om hem erg tam te krijgen ;D
Bij een jonge vogel kun je in de loop van zn leven ook problemen krijgen.

Ben erg benieuwd wat je gaat doen Colinda ;)

billy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 23, 2005, 22:13:38 pm »
Superverhaal Tommy. :thumbsup: Wat je kan bereiken met geduld en inlevingsvermogen.
Groetjes Els

Colinda1986

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2005, 22:05:07 pm »

Heej,

Ik zal ff reageren.  Onze (wilde) Coco is uiteraard nog behoorlijk bang voor ons (is hier nu 2weken) MAAR:  Hij fluit en brabbelt etc.... Nog twijfel ik of hij een ziekte heeft, maar dat zie ik in de loop der tijd wel. 
Het is dat ik gewoon erin ben getrapt dat hij goedkoop was. Aangezien ik niet graag boven de 500 voor een gaai wilde komen, was de verleiding erg groot, daarom en misschien wel gelukkig, ga ik niet gelijk een andere kopen, ik ben jong en kan nog ZOVEEL grijsjes kopen als ik wil. Ik ga eerst kijken wat ik met Coco kan bereiken, zolang hij leeft! En later misschien wel een grijsje erbij, maar dan moet ik even kijken hoe dat gaat met jaloezie etc..  Maaruh...  Wordt vervolgd..

Groeten COlinda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: april 26, 2005, 08:31:29 am »
Hij begint dus al gezellig te worden...  Ik ben blij dat je hem niet overhaast hebt weggedaan! :thumbsup: Lees vooral veel hier en vraag maar raak zou ik zeggen!!!
« Laatst bewerkt op: april 26, 2005, 11:24:09 am door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 26, 2005, 11:23:10 am »
Hij begint dus al gezellig te worden...  Ik ben blij dat je hem niet overhaast hebt weggedaan!  ;)Lees vooral veel hier en vraag maar raak zou ik zeggen!!!

Sluit ik me helemaal bij aan :thumbsup: Ik wens je heel veel geluk met je grijsje. En vergeet niet voor wie deze achtergrond het vervelendst is geweest..nml voor hem . Ik hoop echt dat je hem gaat helpen toch een fijn leven te krijgen.

PS wil je snel resultaat, dan zou ik echt naar Hooimeijer gaan. De dingen die ik daar over lees...fieuw! Al ben ik er zelf dus nooit geweest en zeg ook niet dat dat de enige manier is...het is mij door de verhalen inmiddels duidelijk dat het werkt.

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 26, 2005, 11:25:14 am »
PS wil je snel resultaat, dan zou ik echt naar Hooimeijer gaan.

Zou ik ook doen ja!

Gr Corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 26, 2005, 19:20:48 pm »

Sluit ik me helemaal bij aan :thumbsup: Ik wens je heel veel geluk met je grijsje. En vergeet niet voor wie deze achtergrond het vervelendst is geweest..nml voor hem . Ik hoop echt dat je hem gaat helpen toch een fijn leven te krijgen.

PS wil je snel resultaat, dan zou ik echt naar Hooimeijer gaan. De dingen die ik daar over lees...fieuw! Al ben ik er zelf dus nooit geweest en zeg ook niet dat dat de enige manier is...het is mij door de verhalen inmiddels duidelijk dat het werkt.

Bij Doormalen heb je ook Jessie van parrotbunch die elke vrijdag een consult geeft. Ik dacht dat het iets van 50 euro per ander half uur was.