Auteur Topic: Kun je een wildvang nog tam krijgen?  (gelezen 5720 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kun je een wildvang nog tam krijgen?
« Reactie #30 Gepost op: april 26, 2005, 19:50:23 pm »
Ja dat is waar! Zij weet er veel van... Alleen ben ik door de verhalen geen fan van Doormalen. Maar als je alleen voor Jesse gaat, no porblem...

Colinda1986

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 03, 2005, 19:34:10 pm »
Hoi Mense!!!

Ik zal even wat laten horen over Coco, mijn grijze wilde. Vergeleken bij de eerste week toen hij bij ons was, dat als we aan de andere kant van de kamer opstonden en hij begon te krijsen is hij goed opgeknapt.
Ik werk overdag 3 hele dagen in de week en me ouders zijn overdag de hele dag thuis., Nu ben ik de enige die hem voert (op af en toe fruit na)
De vorderingen: (eerst konden we NIKS!)
Hij schreeuwt minder
Hij eet af en toe fruit en ei-krachtvoer
Hij fluit en brabbelt
Hij stapt even op een (lange) stok
En...........
Hij eet uit me (vlakke) hand nu!!!!!!!!!!!!!!   :thumbsup: (zonder mijn vingers op te eten)

Ik wil dus even zeggen dat ik dit in ieder geval al kan bereiken met deze wilde. En ben er erg trots op, zeker op Coco

Dit is allemaal bereikt binnen een maand, nu kijken hoe dichtbij ik bij hem kan komen en of ik hem uit eindelijk aan kan raken. Dit wel in het belang en de rust van Coco natuurlijk    :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: mei 03, 2005, 19:54:25 pm »
Gewelidg zeg!! Werken je ouders ook goed mee? Ik bedoel met negeren (totaal geen aandacht aan schenken, niets zeggen, niet kijken..) van krijsgedrag enz.? Ik vind dat je heel veel bereikt hebt in zo'n korte tijd en ben blij dat je hem niet meteen weggedaan hebt. Toppie!! :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 03, 2005, 20:31:32 pm »
Wat fijn colinda! :thumbsup:
Gewoon zo doorgaan en je zult steeds verder komen.

senna

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 03, 2005, 20:40:21 pm »
 :thumbsup:

Dat is een goede stap....................

gr corina

Nanda

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 03, 2005, 22:48:12 pm »
Fijn hoor dat het zo goed gaat :thumbsup:

Stapje voor stapje, dan komen jullie er wel!!!!!

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 04, 2005, 08:43:57 am »
Fantastisch zeg!
Kun je zien dat het vast wel gaat lukken!   :thumbsup:

Succes!

Gr Corina

Colinda1986

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:33:27 am »
hoi hoi!!  Tijdje geleden he.  Ik heb Coco nu uhh... 4,5 maandjes alweer en er zijn veranderingen opgetreden.  Ik hou het een beetje kort, maar wel positief  :thumbsup:
Ik heb Toch maar ene afspraak bij Dokter Hooimeijer gemaakt.  Ben er de eerste keer bijna 2uur geweest,  hij is gewiekt en heeft medicatie voor zijn verenpak gekregen, want die zag er (door het vangen etc van eerder) niet zo geweldig uit.  Verder verklaarde hij hem supergezond, heel sterk en een gaaitje om nog iets mee te bereiken.   Wel had hooimeijer SNEL door dat dit geen gaaitje was van 10 min  (zoals hij weleens zegt) en ook niet van 1 dag of 1 week.  Hier was erg veel tijd voor nodig.  Maar liever ga ik nu niet naar hooimeijer weer, want ik moet een maand werken voor in totaal 2 bezoekjes!!!!!!  :o  (maar vergeet niet, dat hij wel weet waarmee hij bezig is he!)

Coco gaat nu uit de kooi, ik heb hem nu wat vaker in een theedoek en loop dan wat met hem door het huis etc en hij krijgt dan wat lekkers. Aaien en kusjes geven is geen probleem,  maaaar ik ben er nog lang niet.
1 ding is zeker:  COCO GAAT NOOOOOOOOIT MEER BIJ ME WEG!

Greetzzz
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 11:35:47 am door Colinda1986 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:45:10 am »
Ik krijg er tranen van in mijn ogen! Wat heerlijk dat je zo gek bent met Coco! En je hebt al heel veel bereikt in die 4,5 maanden! Hooimeijer is duur ja, maar ik denk dat je geen spijt hebt toch? Ik vind dit echt super joh! :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:46:21 am »
Jeetje, dat is goed nieuws zeg!
Wat goed dat je die stap genomen hebt om toch naar Hooimeijer te gaan! Denk je dat dat het is waarom het nu beter gaat? Of omdat je hem langer hebt en dat tie steeds meer aan je gaat wennen?

Blij te horen dat Coco altijd bij je blijft!  :thumbsup:
Moedig hoor!

Colinda1986

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:54:16 am »
Nou Hooimeijer heeft mij goede tips gegeven, hem medicatie gegeven en gewiekt.  Maar ALLES wat je bereikt doe je toch zelf vind ik.  En dat vertrouwen  opbouwen speelt ook mee, want ik ben de enigste in huis die dit kan doen bij Coco. :hart:    Al laat ik hem al wel wat meer wennen aan andere mensen (zij kunnen nu een pinda o.i.d. geven)   Maar uiteindelijk heeft het wieken het meest geholpen, want eerder haalde ik hem uit de kooi (bleek dat ie kon vliegen) en vloog hij zichzelf zowat te pletter.  Nu weet hij dat hij nix meer kan...
Maar ik zal jullie op de hoogte houden en wie weet zie je me ooit langslopen me een gaai op me schouder  :)     (HEE DIT IS NOU DIE VOGEL DIE EERST ALLEEN MAAR ZAT TE KRIJSEN!)

« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 11:56:37 am door Colinda1986 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:57:07 am »
Jaaaaa!!!!! Toppie hoor meid!! :thumbsup: En inderdaad, je moet het allemaal zelf doen en de juiste houding vinden!

Tommy

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:15:11 pm »
Wat is dit fijn om te lezen Colinda! :thumbsup: :hart: Echt super goed van je!
Jij komt er wel met Coco :-*