Doe hem inderdaad maar niet op je schouder en zorg ervoor dat hij echt goed gewiekt is (2 buitenste veren dus ook).
Door verkeerd wieken ben ik Guano al eens kwijt geraakt

Gelukkig vloog hij ineens zelf weer naar huis en zo de gang in

Verder moet je proberen zelf zo gewoon mogelijk te doen. Ik merk echt aan Guano en Tommy dat als ik kijk van "owh is dat niet eng?" zij het ook echt eng vinden. Doe ik of alles gewoon is en negeer hun eventuele angstjes, dan is het vaak zomaar weer goed.
Vanmiddag waren ze bv voor huis aan t helpen de bomen te snoeien, Het was heeel druk buiten met tractors enzo. Even vonden ze dat eng, maar omdat ik er niet op lette (zogenaamd natuurlijk) en gewoon door ging met mn snoeiwerk was het al gauw klaar en hielpen ze weer flink mee

Ze hebben zich prima vermaakt!
De eerste keer kun je misschien beter een rustige plek zoeken. Het bos bijvoorbeeld. Sleep een flinke tak naar een mooi plekje en klauteren maar! Terwijl je zelf heerlijk geniet ,met iets te drinken, van t mooie weer en de natuur....en je gaai!
Speeltuin is ook leuk, veel mensen, maar fijne sfeer. Ik zet ze op een klimding en daar vermaken ze zich best. Ik bemoei me verder ook niet te veel met alles, maar hou wel stiekem een oogje in het zeil. Blijf dus zelf erg rustig, je merkt dat ze t dan zelf ook normaal gaan vinden. Bied hem ook dingetjes aan, bijvoorbeeld blaadjes of takjes en vertel vanalles. Dat leidt lekker af.
Ik vond het eerst ook best eng hoor, maar probeer het eens op een rustige plek , dan krijg je zelf ook meer vertrouwen.
Veel succes! Oh ja, neem inderdaad een mandje mee voor "stel dat"