Auteur Topic: Dingen leren met voertje  (gelezen 1621 keer)

Brenda

• Gast
Dingen leren met voertje
« Gepost op: april 22, 2005, 20:28:57 pm »
Ik lees hier overal dat als je wat leert aan je papegaai dat je hem dan beloont met wat lekkers. Met mijn hond doe ik dat ook dus dat vindt ik heel normaal...
Maar, Coco pakt ondertussen (deed hij eerst ook niet want dat is eng) wel wat van me aan maar laat het vervolgens vallen.
Moet ik nu eerst volhouden om hem iets aan te leren pakken en op te eten zodat ik kan belonen of kan dat ook met mijn stem alleen ofzo?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Dingen leren met voertje
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2005, 11:21:10 am »
Tuurlijk kan het ook met je stem, heb ik ook altijd gedaan! Je moet ook eerst iets vinden wat hij heel lekker vindt..
Misschien als je zonnepitloos voer zou geven dat je zonnebloempitten kunt gebruiken. Of cedernootjes of piepiekleine stukjes kaas (niet te veel).. ;)

Brenda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2005, 21:31:41 pm »
Hmm, ik zal eens kijken, misschien vindt hij kaas wel lekker, nooit geprobeerd eigenlijk  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2005, 08:45:19 am »
Oh, kaas zal hij wel erg lekker vinden!  ::)

Mijn Coco doet bijna een moord voor een stukje kaas!

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2005, 09:28:40 am »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de gaaien eigenlijk vooral met de stem werk. Misschien omdat ik vind dat als ik ze beloon met bv een zonnebloempitje het me te lang duurt voor ze die op hebben. Bovendien zijn ze dan alleen maar geinteresseerd in mijn handen waar die heen gaan. Naar dat bakje met beloninkjes bv haha. Met de stem werkt bij de papegaaien heel goed. Moet ik wel zeggen dat ik bij mijn bull dus wel vaak met beloningen in de vorm van iets eetbaars werk...

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2005, 19:05:08 pm »
Dat moet absoluut geen probleem zijn, het belonen met woorden. Skinner, een bekende psycholoog heeft dit zowel bij kinderen als bij verschillende dieren getest(operant conditonering).
« Laatst bewerkt op: april 26, 2005, 19:08:47 pm door Cheetah »