Auteur Topic: Hij zat op me  (gelezen 2243 keer)

Brenda

• Gast
Hij zat op me
« Gepost op: april 22, 2005, 20:43:41 pm »
Jeej, Coco heeft om mijn arm gezeten  :P

Okay, het was wel omdat ik hem er zo voor hield dat hij nergens anders heen kon en hij bleef ook niet lang zitten en hij zat in zijn kooi op mijn arm, maar toch, er is een begin  :)
Hij keek me overigens echt aan alsof ik niet goed wijs was toen ik zei hoe braaf hij wel niet was  ;D

Overigens wil hij niet graag uit de kooi dus buiten de kooi oefenen gaat nog niet. Als hij in de kooi zit en ik sta ernaast en ga er dus niet met mijn hand in, dan haalt hij juist uit naar mij, hakt in zijn touw enzo. Hoe kan ik dat het beste reageren?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Hij zat op me
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2005, 22:10:11 pm »
Hoi Brenda,

Japie, mijn grijze roodstaart, deed ook lelijk tegen me wanneer ik bij hem in de buurt kwam. Zeker als ik in de kooi kwam.

Ik liet gewoon de deurtjes van de kooi open zodat hij zelf uit de kooi kon komen en er zelf weer in kon klimmen als dat nodig was.

langzaam maar zeker stapte hij op mijn hand en kon ik hem van de kooi meenemen. Van de kooi af voelde hij zich onderdanig, en leverde hij zich helemaal over aan mij. Het onbekende maakte hem angstig.

Inmiddels is dit alles overwonnen en stapt hij zelf op mijn hand wanneer hij in de kooi zit.

Dus: Rustig aan alles opbouwen. Op een langzaam tempo zijn vertrouwen winnen. Niet te snel willen. Schaadt je op 1 of andere manier zijn vertrouwen, kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Succes.

Pascal

Brenda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2005, 21:36:47 pm »
Okay bedankt  :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2005, 23:26:03 pm »
Gefeliciteerd! Wat goed zeg! het begin is er dus :)
Dat je het vertrouwen schaadt? hmmmm ik geloof dat niet zo.
Ik heb best stevig doorgezet bij Tommy en hem zelfs gewoon gepakt met een handdoek. Nu kan ik hem gewoon zo optillen als ik wil en ook in de kooi bijt hij totaal niet, hij stapt zelfs graag op. Zolang je de vogel niet echt iets aan doet, maar voorzichtig en lief maar toch resoluut te werk gaat is er dus volgens mij niks aan de hand. Hij komt immers iedere keer weer heel uit de "zogenaamde" strijd en dat onthouden ze best.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2005, 10:49:08 am »
Fijn joh Brenda!! Het gaat helemaal goedkomen bij jou. Je zult zien dat als je een tijd op het forum zit, je heel anders met je gaai bezig bent dan daarvoor!!  :thumbsup:

Brenda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2005, 13:32:22 pm »
Ja ik kan hem nu ook al veel beter aaien, hij 'bromt' wel maar probeert helemaal niet zo vaak te bijten  ;)

Alleen uit de kooi wil hij niet, maar misschien vindt hij het ook helemaal niet fijn om er bovenop te zitten? Een klimboom neemt wel veel ruimte in en aangezien hij dat voorlopig toch nog niet zou durven... We gaan nu wel wat proberen te maken dat hij ter hoogte van de deuropening op een stok buiten de kooi kan gaan zitten, maar dat moet nog even gemaakt worden  :)
Want in de kooiopening zitten vindt hij wel leuk meestal!

Eigenlijk deed ik heel weinig met hem, hij is ook van mijn ouders en tjah hij deed nooit zo lief dus ik dacht, het klikt gewoon niet tussen mij en vogels  :-[
Maarja als ik zie wat sommigen hier met de vogel kunnen dan denk ik, goh best leuk, dat moet Coco toch ook kunnen  :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 24, 2005, 16:46:25 pm »
Zeker weten! Veel geduld en veel tijd aan schenken en het kan alleen maar beter gaan..!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2005, 09:56:20 am »
Dat je het vertrouwen schaadt? hmmmm ik geloof dat niet zo.

Dat is toch wel zo! Ik was met Coco aan het oefenen om op zijn rug te liggen! Langzaam oefenen! Steeds iets verder en langer! Op een gegeven moment wass ik zo ver dat ik hem los kon laten en lag hij alleen op zijn rug op mijn schoot!
Ik was zo stom dat dat ik niet gemerkt had dat mijn benen niet recht waren en Coco schoof zo op zijn rug van mijn schoot af!
Sindsdien krijg ik hem met geen mogelijkheid meer op zijn rug. Het vertrouwen wat dat betreft is weg!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2005, 14:33:23 pm »

Dat is toch wel zo! Ik was met Coco aan het oefenen om op zijn rug te liggen! Langzaam oefenen! Steeds iets verder en langer! Op een gegeven moment wass ik zo ver dat ik hem los kon laten en lag hij alleen op zijn rug op mijn schoot!
Ik was zo stom dat dat ik niet gemerkt had dat mijn benen niet recht waren en Coco schoof zo op zijn rug van mijn schoot af!
Sindsdien krijg ik hem met geen mogelijkheid meer op zijn rug. Het vertrouwen wat dat betreft is weg!

Gr Corina

Ja zooo...dan begrijp ik je hoor ;) Ik denk dat dit soort dingetjes inderdaad wel vertrouwen kunnen schaden. Maar als dit niet gebeurd was was het toch gewoon goed geweest? Ik bedoel dus dat jouw bezig zijn met hem opzich niet verkeerd was, dit was ook niet jouw bedoeling.  Wel heel jammer dat het zo mis ging en hij van schoot kukelde  :CENS Dan kun je weer van voor af aan beginnen, zelfs nog moeilijker dan eerst.

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 25, 2005, 14:36:15 pm »
Als dit niet gebeurd was zou hij ondertussen denk ik lekker op zijn rug willen liggen enzo! Maar het is gelukkig niet zo dat hij me 'normaal' niet meer vertrouwd. Maar op zijn rug wil hij niet meer!

Gr Corina

Brenda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2005, 20:30:07 pm »
Jammer zeg dat het zo mis is gegaan... op de rug liggen, wel heel cool!!

Coco heeft net buiten de kooi op mijn arm gezeten! Ik heb hem ook een heel klein stukje meegenomen van de kooi af (wil het rustig opbouwen).
Hij zat heel erg om zich heen te kijken en ik zei al voor de gein, hij is aan het kijken hoe hij de pan in moet vliegen (we waren niet aan het koken ofzo hoor)  :-[
En toen... je raad het al, Coco in vogelvlucht naar de keuken met een mooie landing naast het fornuis  :)
Toen heb ik hem maar weer opgepakt en naar de kooi gebracht, hij ging snel weer naar binnen, lekker veilig  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2005, 09:16:13 am »
Maar toch, het begin is er..  :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2005, 09:19:59 am »
Ja precies. Blij zijn met elke stap!
 :thumbsup:

Gr Corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2005, 19:33:43 pm »
Hier kan ik helemaal mee over mee praten.
Ook Dino deed echt moelijk in het begin. Hij word steeds makkelijker.

Nu kan ik het me echt voorstellen waarom sommige mensen een handopvok van 6 weken aanschaffen.