Auteur Topic: Irritant gedrag  (gelezen 2567 keer)

Asura

• Gast
Irritant gedrag
« Gepost op: april 24, 2005, 12:07:06 pm »
Ik heb een beetje een probleempje met Jera (forpusje)
Ze heeft een nieuwe hobby: bijten op de rand van de kooi (je weet wel, waar de onderkant van de kooi overgaat in het tralie-gedeelte)
Het maakt een irritant geluid en bovendien vind ik het niet echt "gezellig" als een vogeltje bijna de hele tijd op 1 plaats onderaan in de kooi hangt.. :(

Ze deed het al toen Miko er nog was, dus ik denk niet dat het van eenzaamheid is.
Ik heb al vanalles geprobeerd (nieuwe speeltjes in de kooi hangen, speeltjes op een andere plaats hangen) maar toch blijft de rand leuker..

Ze mag wel veel uit de kooi en dan komt ze gelukkig wel gewoon buiten de kooi spelen, maar in de kooi zit ze bijna alleen maar irritant op die rand te bijten..
Enig idee wat ik daar tegen kan doen? ???
Zou het gewoon tijdelijk leuk zijn en vanzelf weer over gaan?

Ik snap echt niet wat daar zo leuk aan is hoor.. ze heeft zoveel leuke speelgoeddingetjes (ook veel van hout, waar ze lekker op zou kunnen knagen)

Het is trouwens ook niet altijd op dezelfde plaats (wel vaak in een hoek) Ik had al een tijdje een trapje voor de betreffende plaats gezet, zodat ze er niet meer bij kon, maar toen ging ze dus vrolijk verder aan de andere kant van de kooi.. :P

Ingmar

• Gast
Re: Irritant gedrag
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2005, 12:09:13 pm »
smeer de rand eens in met een beetje uierzalf, dit vinden ze vaak niet lekker, maar is onschadelijk.

Asura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 24, 2005, 12:09:58 pm »
Waar verkopen ze dat? :-[

Ingmar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 24, 2005, 12:10:53 pm »
het beste kun je dat bij een boerenbond of natuurwinkel halen, let wel op dat je ongeparfumeerd koopt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2005, 12:13:29 pm »
De mijne doen dat ook vaak, ( ik vind dat geluid juist heel grappig   :) )
Ze doen het bij mij de ene keer wat meer dan de andere keer. Ze doen het vooral wanneer ze weinig 'sloopspeelgoed' hebben Ik geef ze veel houten knijpers en wc-rollen, dan richten ze zich daar op en knagen ze daaraan, zijn die kapot gemaakt, dan gaan ze toch weer naar die rand. Misschien kun je dat eens geven?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 25, 2005, 08:54:44 am »
Uierzalf kun je ook gewoon bij het Kruidvat kopen.. ;)

Asura

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2005, 14:44:23 pm »
Dank jullie wel!! :-*