Auteur Topic: Op de rug  (gelezen 7590 keer)

Cosch

• Gast
Op de rug
« Gepost op: april 25, 2005, 14:52:09 pm »
Wie kan zijn vogel op de rug leggen?
Vertel es hoe je dat voor elkaar gekregen hebt?

Gr Corina

senna

• Gast
Re: Op de rug
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2005, 16:42:32 pm »
Ik kan Nicky op de rug leggen. Alleen als er mensen zijn dan vind ze het niet zo leuk....hahahahahaha

Ging vanzelf...........

ook de kleintjes kan ik het mee.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2005, 17:07:13 pm »
Ja, maar jij hebt ze van baby af aan... Sjakko was al 2,5 jaar toen ik hem kreeg.. Ik begin er helemaal niet aan!

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2005, 17:10:28 pm »
Ik begin er helemaal niet aan!

Je wilt je vingers nog ff houden???

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2005, 17:29:20 pm »
Favo kan ik zo op de rug leggen, maar die speelt ook rustig op haar rug. Ze kan zo ook minuten lang blijven liggen als ik haar wat te doen geef in de pootjes. Hoe getraind? Eerst zorgen dat een hand over de rug niet eng gevonden wordt. Dan de vogel eens ondersteboven laten hangen aan de hand en de andere hand over de rug leggen tijdens dat hangen. Gewoon heel kort, en naarmate het steeds beter geaccepteerd wordt, steeds een beetje langer. Dan een keer de hand op de rug leggen en de vogel zachtjes achterover kantelen. Als het niet gaat, later nog eens proberen en zo geleidelijk aan het vertrouwen winnen dat je ze begeleid op de rug legt.

Eenmaal hangend aan de ene hand op de rug in de andere hand langzaam de tijd wat opvoeren en ook beginnen met het loslaten van een poot en als dat lukt met twee poten etc. etc. Eerst iets vervangends in de poten geven (touwtje, stokje etc..). En dan later inplaats van in de andere hand een andere ondergrond aanwennen etc.. Ik kan Favo overal neerleggen, die heeft nergens problemen mee. Ik kan Middel op de rug leggen, maar die wil nog niet de poten loslaten.

Riboet heeft al ondersteboven gehangen met een hand over de rug, maar ik weet nog niet of ik die ooit zover als Favo krijg. Hoeft ook niet. Ik ben al blij als ik de hand zonder protesten over haar heen kan leggen. Maar om Favo moet ik toch eigenlijk wel lachen en tegelijkertijd denk ik dan: wat ben je toch een onnozele gaai! Je bent zo kwetsbaar in die positie, waarom sta je het eigenlijk toe?

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 25, 2005, 18:23:49 pm »
Hoi,

Met Tatoo ben ik ook aan het oefenen en ik moet zeggen.....we maken vorderingen.
Ik laat hem op mijn vinger zitten en laat hem "koppeltje duiken" ik draai mijn hand zodat ie op zijn koppie hangt.
Daarna leg ik mijn hand onder zijn rug en hou hem zo even vast.
Eigenlijk ben ik hier spelenderwijs op gekomen en het gaat heel goed. Hij blijft steeds langer liggen alleen houdt ie wel errug stevig mijn vinger vast.

In het begin probeerde ik het na het douchen. Ging ik hem afdrogen, deed een handoek over zijn rug en keerde hem om.
Geen succes, bijten, schreeuwen en veel AU!!!.

Maar op deze manier lukt het aardig!!!

groetjes.

Benno/Coco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2005, 18:27:21 pm »
Benno vindt het heerlijk om op zijn rug te liggen hij doet het uit zich zelf hij doet dat al van baby af aan wij hebben hem dit teminste niet geleerd.

jaantje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2005, 14:32:23 pm »
poekie ligt ook het liefst op haar rug als ze bij ton zit.
is eigenlijk vanzelf gegaan.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2005, 14:39:32 pm »
Hey Corina,

zoals je gezien hebt wil Japie het ook wel. Japie heeft dat in zijn 27 jaar niet meegemaakt en toch accepteert hij het. In het begin wilde hij gelijk met zijn pootjes iets beetpakken om om te kunnen draaien. Hij pakte dan vervolgens zijn eigen staart.

De eerste keer lukte het 2 seconden en nu 1 maand later vertrouwd hij mij dat ik hem vasthoud. Hij vindt het overigens niet altijd fijn, maar dat merk ik gauw genoeg aan zijn reactie.

Ik zal vanavond even wat foto's schieten met de webcam.

Pascal

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2005, 14:51:17 pm »
Het is echt geen gezicht als Japie op de rug ligt!  ;D
Vooral die pootjes!  ;D  ;D

Gr Corina

rick

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2005, 19:40:15 pm »
Appeltje eitje voor Binky!
Als ik hem dan achter ze kop aai is ie helemaal tevreden!
Rick :P

Ronald

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2005, 19:49:37 pm »
Tjickie speelt op haar rug bij Maria op schoot.
Maar die kennen jullie denk ik al.

Ronald.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2005, 21:24:14 pm »
Zoals beloofd hier een foto van Japie op z'n rug  :thumbsup:

Het blijft geen gezicht. Die pootjes.  ;D

Ronald

• Gast