Auteur Topic: Bonte boertjes & Vasa papegaai  (gelezen 1617 keer)

Gra

• Gast
Bonte boertjes & Vasa papegaai
« Gepost op: april 25, 2005, 20:05:12 pm »
Ik heb een paar vragen: :)

1:kan je bij een bonte boer zien wat een man of pop is?

2:kun je 2 bonte boeren bij een vasa papegaai in 1 hok zetten?(buitenvolliere)h 2xbr 2xL 3meter

Ik heb nl 2 bonte boeren in de opvang gekregen die wil ik graag bij mijn vasa plaatsen als dat mogelijk is
maar ik kan op internet er geen info over vinden(misschien zoek ik niet op de goede plaats) :-[

groetjes Gra

Nanda

• Gast
Re: Bonte boertjes & Vasa papegaai
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2005, 20:10:07 pm »
OPMERKINGEN MET BETREKKING TOT HET GESLACHTSONDERSCHEID     

In het algemeen hebben de mannen van alle drie de soorten een grotere kop en zijn ze veelal een stuk zwaarder gebouwd.
Toch worden door ervaren kwekers ook andere eigenschappen genoemd die het verschil in sekse zouden aangeven. Zo zou de kleurintensiteit en de uitgestrektheid van de oranjegelebevedering alsmede het totale verenkleed bij mannelijke exemplaren helderder van kleur zijn. Zelfs bij jonge vogels zou men hier de mannen al vaak aan kunnen herkennen.
Verder zou bij de mannelijke exemplaren het geel vaak doorlopen tot boven de vleugel. Een ander kenmerk die aan mannen wordt toegeschreven is dat ze rustiger zijn dan de poppen.

Misschien heb je hier wat aan?
Staat bij de beschrijving van de BB op het forum.

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2005, 22:03:58 pm »
wat nanda hierboven meld klopt inderdaad. maar dit is niet 100% zuiver.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2005, 08:39:02 am »
Een Vasa papegaai! Daar weet ik niet zo veel van, maar jaren geleden vloog er hier eentje rond. Ze hebben hem gelokt met papegaaienvoer en hij is naar de dierenwinkel gegaan en bij een kaketoe in een kooi gezet. Dat ging op zich prima. Ik weet wel dat het een gedoe was, want een of andere inspectie wou hem in beslag nemen of zo. Het beestje is overigens na 2 jaar overleden... ???

Gra

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2005, 14:31:58 pm »
Hartelijk bedankt voor jullie reacties ik heb het gelezen
en heb er van geleerd :thumbsup:

groetjes Gra :thumbsup:

shiggy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2005, 12:51:54 pm »
hallo
ik heb ook twee bonte boertjes en daar zat van te morgend de fisherry erbij,hoe ze het klaar gespeelt hebben weet ik niet,maar het ging toch goed tussen hen.
mij hebben ze ook vertelt dat het mannetje een dikkere kop hadden tegenover een vrouwtje en ik moet erbij zeggen dat het mannetje heel goed kan bijten
groetjes shiggy :)