Auteur Topic: Advies gevraagd bij keuze van eerste vogel(s)  (gelezen 6770 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Advies gevraagd bij keuze van eerste vogel(s)
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2005, 10:21:59 am »
Och.. en die zijn ook zo leuk...  :thumbsup:

marcv

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2005, 09:51:14 am »
Hoi,

Ik heb afgelopen weekend dan eindelijk mijn gevleugelde vrienden gehaald: een Bonte Boertje van 13 weken en een Meijer's papegaai van 5 maanden. Ze zijn al onwijs tam en vooral de Meijer's is echt een acrobaat, maar die is dan ook al wat ouder. Ik voer ze nu nog twee keer per dag pap, eigenlijk zou het voor de Meijer's niet meer hoeven, maar hij vindt het nog steeds lekker... Weet nog niet zeker of ze zelf uit de bakjes eten, maar ik probeer dat goed in de gaten te houden. Als ik ze een stukje appel met eivoer en grid uit een van de bakjes geef dan eten ze het wel op, dus ik weet het echt niet...

Groeten,

Marc

senna

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2005, 10:19:05 am »
Hoi Marc,

GEFELICITEERD!

Het zijn inderdaad leuke vogels. Maar ik zou wel oppassen met het verstrekken van pap aan het meyertje. Als hij goed zelfstandig eet, waar je met 5 maanden wel van uit moet gaan, zou je hem door pap te geven weer terug laten vallen en zou hij net meer zoveel zelf willen eten. Dertien weken voor een Bont Boertje met pap is eigenlijk ook al laat maar ik kan daar niet over oordelen omdat ik niet weet wat de reden daarvan is. Dat zou de kweker je wel verteld hebben, denk ik.

Heel veel succes met je nieuwe aanwinsten en plaats eens een foto als je wil,

gr corina

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2005, 10:50:28 am »
Leuk hoor! Gefeliciteerd! :thumbsup:

marcv

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 09, 2005, 12:10:30 pm »
Hoi Marc,

GEFELICITEERD!

Het zijn inderdaad leuke vogels. Maar ik zou wel oppassen met het verstrekken van pap aan het meyertje. Als hij goed zelfstandig eet, waar je met 5 maanden wel van uit moet gaan, zou je hem door pap te geven weer terug laten vallen en zou hij net meer zoveel zelf willen eten. Dertien weken voor een Bont Boertje met pap is eigenlijk ook al laat maar ik kan daar niet over oordelen omdat ik niet weet wat de reden daarvan is. Dat zou de kweker je wel verteld hebben, denk ik.

Heel veel succes met je nieuwe aanwinsten en plaats eens een foto als je wil,

gr corina

Hoi Corina,

Ik ga zeker foto's maken, je ziets ze soon wel verschijnen. Ja, is wel wat laat met pap geven, het was ook eigenlijk bijna niet meer nodig, maar het zou een betere band scheppen voor de eerste dagen (ze kregen daar ook nog wat), zit ook wel wat in, maar ik moest ook wel zo snel mogelijk afbouwen.

Groetjes

senna

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2005, 12:50:23 pm »
Het beste is om wat de kweker deed even door te zetten. Al is het bewijs van spreke, nog zo fout.

De baby's zijn al stressig vanwege de verhuizing en als je dan ook meteen de voeding verandert.......

Bouw de pap niet te snel af, geef het bv alleen s'avonds. En kijk wat ze zelf eten. Daaraan kan je zien of je af kan bouwen of niet. Het meyertje zou ik geen pap meer geven maar hem als je de andere eten geeft los laten vliegen. De eerste paar keer zal hij bij het bord komen zitten en zelf wat pakken met zijn snaveltje, maar als je hem negeert zal hij steeds meer liever willen vliegen en dingen uithalen als pap eten. Maar ik neem aan dat je kweker ook wel iets in die trant heeft gezegd.

Ik kijk uit naar jou foto's,

gr corina

Nanda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2005, 20:34:45 pm »
Hoi,

Gefeliciteerd hoor. :-*

Je hebt een hele goede keuze gemaakt. BB-tjes zijn zo grappig. Meyertjes ken ik verder niet maar het is familie, dus dat moet wel goed zitten :thumbsup:

Veel geluk ermee