Mijn eerste grijze roodstaart ben ik verloren doordat een van mijn fretten op de kooi klom en door de tralies heen de gaai TOCh kon bijten. IN de cloaca, de meest smettende plek die je je kunt bedenken, maar waardoor ik wel op dat moment niet kon zien, dat de gaai ook echt gebeten was! Daarna bij de verkeerde (vervangdende) da terecht gekomen (de EIKEL, als je iets niet weet, stuur je iemand door naar iemand die het WEL weet, maar als je te eigengereid bent om toe te geven dat je een prutser bent op het gebied van vogels dan handel je dus altijd in je eigen belang en niet in die van het dier en dus ben je dan in mijn ogen de titel dierenarts ONWAARDIG GRRRRRRRRRRR

!) die mij en mijn vogel dik 12 uur ontnam waardoor de kans op leven en dood enorm werd verkleind. Doornmalen heeft er uiteindelijk alles aan gedaan om mijn Joortjepoortje (dat zei die altijd) te redden, maar het was al te laat.
Je verliest dan een huisdier door het toedoen van een ander huisdier. Ik kan je vertellen dat dat pijnlijk is. Heel pijnlijk. Het fretje heb ik nog steeds. Gelukkig is het een fretje uit een tweeling en ik weet niet meer welke van de twee de dader is.
Maar even terug ON topic

. De combinatie van mijn aanwezigheid en de gesloten kooi is de oorzaak van Favo's gedrag dat trouwens al minder lijkt te worden, er worden nog steeds geen nieuwe veren aangevreten. Leo zegt ook al: ze is aan het aandachttrekken en met dat afschuwelijke plukken lijkt dat te werken.
Wel laat ik mijn gaaien weer zoveel mogelijk vrij. 's Avonds gaat Favo pas in de kooi als wij op bed gaan. Doe ik het eerder dan begint ze binnen enkele seconden het gedrag te vertonen.
Nu zitten de drie gaaien in de kooi. Ik ben met de hond uitgeweest en heb de gaaien toen in de kooi opgesloten. In mijn afwezigheid gebeurt er volgens mij niets. Toen ik terugkwam, waren ze rustig. Ik heb de gaaien negeerd en Favo viel in de gesloten kooi met mijn aanwezigheid niet in het gedrag terug. Tot de telefoon ging en ik deze moest opnemen en Favo zich goed bewust werd van mijn aanwezigheid en opnieuw aan de beschadigde pennen begon. Overigens ook heel veel nerveus gepeuter aan de nagels, maar dat heb ik liever want die beschadigen niet.
Fout fout, ik kan het gedrag gewoon niet negeren :'(. Ik heb de kooi dus weer geopend >

, de gaaien kunnen weer vrij en het gedrag van Favo is meteen weeranders... Pff dit gaat me nog wat hoofdbrekens kosten hoor!
Ik hoor altijd dat je moet leren dat JIJ als baas er geen probleem mee hebt, dat de vogel moet leren dat het ZIJN of HAAR probleem is. Ik ben me ervan bewust dat ik er dus WEL een probleem mee heb met dat irritante gefrunnik aan die vleugels. Pas als ik kan leren dat het gedrag van Favo MIJN probleem NIET is, kan ik ook veel beter werken aan het gedrag van die eigengereide grijze.