Auteur Topic: Mutaties bij Blauwvoorhoofdamazones  (gelezen 6859 keer)

miekje

• Gast
Re: Mutaties bij Blauwvoorhoofdamazones
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2005, 16:05:54 pm »
Nee oke.
Ik snap t!  :thumbsup:
Ik moet ook een portfolio maken over het kweken, en daar was ook een vraag over.
En ik was er best wel in geïntereseerd, omdat ik dus ook dacht (netzoals Corina) dat het niet allemaal gezonde dieren kunnen zijn en wat nou precies het ontstaan is van die mutaties.
Ik was zelf een foto tegen gekomen van een gele mutatie en verder kon ik er (bijna) niks over vinden.

Groetjes Marieke

senna

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2005, 18:49:22 pm »
Als je een spontane mutatie hebt dan kan het best gezond zijn hoor. Ook mutaties die al heel lang in de vogels zitten zijn best sterk. Kijk bv naar de valkparkieten en grasparkieten. Dat zijn geen zwakkelingen meer.

Ik heb niet gezegd dat alle mutaties zwakkelingen zijn, alleen dat mutatie x mutatie of soort x ander soort vaak zwakkelingen geeft. Bv de roodvoorhoofd x geelvoorhoofdkakarikie. of een grijs roodstaart x amazone

Frank heeft gelijk dat er ook spontaan mutaties op kunnen treden maar dat is een unieke vogel. En als je die kruist dan krijg je uiteindelijk weer alleen de nominaatvorm omdat de partners niet die dna hebben.

Tenzij je een stamboom begint,

gr corina

miekje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 13, 2005, 20:42:18 pm »
Oké!
Ik begin het nu allemaal een beetje te snappen!  :thumbsup:
Dank jullie wel alvast!  :-*

Groetjes Marieke

Cheetah

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 15, 2005, 15:33:51 pm »
Als je een spontane mutatie hebt dan kan het best gezond zijn hoor. Ook mutaties die al heel lang in de vogels zitten zijn best sterk. Kijk bv naar de valkparkieten en grasparkieten. Dat zijn geen zwakkelingen meer.

Ik heb niet gezegd dat alle mutaties zwakkelingen zijn, alleen dat mutatie x mutatie of soort x ander soort vaak zwakkelingen geeft. Bv de roodvoorhoofd x geelvoorhoofdkakarikie. of een grijs roodstaart x amazone

Frank heeft gelijk dat er ook spontaan mutaties op kunnen treden maar dat is een unieke vogel. En als je die kruist dan krijg je uiteindelijk weer alleen de nominaatvorm omdat de partners niet die dna hebben.

Tenzij je een stamboom begint,

gr corina

Weet jij of dat bestaat? Een mix tussen een amazone en grijze roodstaart?

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 15, 2005, 15:40:27 pm »
Hai,

als ze al zouden bestaan, denk ik dat sommige ""kwekers"" dit al lang als iets geweldigs tentoon hadden gesteld.
Ik heb er [gelukkig] nog nooit van gehoord.
Helaas is het als het bestaat een uitdaging voor bepaalde mensen om dit soort freaks te kweken.

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2005, 13:02:59 pm »
Ha,

Ik ben een keer bij iemand thuis geweest toen ik een maatje zocht voor cookey en die had in een kleine huiskamer 6 kooien staan met grijsroodstaarten. En in één kooi zat een grijsroodstaart en een amazone. Ze konden het geweldig met elkaar vinden, aldus de eigenaar, maar ze hadden HET nog niet gedaan en daar zat hij op te wachten, want hij wilde gemengde kleintjes. Wij zijn de deur uitgelopen en hebben de grijsroodstaart niet gekocht.

Je moest eens weten wat er allemaal uitgehaald wordt..........heel vaak zitten er twee soorten in een kooi en hoopt men daar kleintjes van te krijgen, omdat ze allebei zo lief zijn.................... :-X

gr corina

miekje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 17, 2005, 18:30:21 pm »
Ja daar ben ik het ook niet mee eens.
Dat moet je niet doen, maar gebeurt dat in de vrije natuur wel eens?
Ik geloof het niet, maar je weet maar nooit!  :CENS

Groetjes Marieke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: mei 18, 2005, 08:53:57 am »
Nee, daar hebben we het een keer over gehad, maar dat is volgens mij niog nooit voorgekomen, dat gaat gewoon niet! ;)

senna

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 18, 2005, 18:46:13 pm »
De amazone en de grijsroodstaart komen niet uit het zelfde gebied. Dit is dus onmogelijk.

Wat je wel eens in de natuur ziet is bv bij de rosella's die het leefgebied overlappen, soms van soort verwisselen. En dat heb je ook met de amazones.

Ik hou helemaal niet van die fratsen om verschillende soorten door elkaar te kweken, maar je ziet het helaas vaak.

gr corina

Jurn

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 01, 2005, 20:59:27 pm »
Waarom is iedereen daar zo tegen?
In de natuur komt ook van alles voor en heb je soms ook spontane mutatie's
mutaties zijn er om dieren in leven te houden ! en dat is het zelfde met kruisingen ! waar denk je dat al die soorten amazone's vandaan komen ? Vaak zijn kruisingen van verschillende vogel soorten onvruchtbaar. Maar soms ook niet, kijk bij de tropische vogels naar de japanse meeuw is ook een kruising. Dit is wel in gevangenschap gekweekt maar dit zal ongetwijfeld ook in de natuur gebeuren! En als hij goed kan overleven en ze schutkleuren mee heeft is er een nieuw soort.

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 01, 2005, 21:27:24 pm »
Waarom is iedereen daar zo tegen?
In de natuur komt ook van alles voor en heb je soms ook spontane mutatie's
mutaties zijn er om dieren in leven te houden ! en dat is het zelfde met kruisingen ! waar denk je dat al die soorten amazone's vandaan komen ? Vaak zijn kruisingen van verschillende vogel soorten onvruchtbaar. Maar soms ook niet, kijk bij de tropische vogels naar de japanse meeuw is ook een kruising. Dit is wel in gevangenschap gekweekt maar dit zal ongetwijfeld ook in de natuur gebeuren! En als hij goed kan overleven en ze schutkleuren mee heeft is er een nieuw soort.

Hai Jurn,

je bent helaas niet de enige die er zo over denkt,maar kruis maar al die mooie rassen kapot,zodat mensen zoals ik tegen allerlei verklote rassen aanlopen.
Maar het is je goed recht om daar anders over te denken, maar zo denk ik erover,

mvg Frank

Jurn

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 02, 2005, 07:13:59 am »
Het punt is je kruist niks kapot alle kruisingen zijn onvruchtbaar !!
een enkeling maar dit gebeurd dan ook echt zelde is vruchtbaar !!

Wickingh

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 02, 2005, 10:41:10 am »
Het punt is je kruist niks kapot alle kruisingen zijn onvruchtbaar !!
een enkeling maar dit gebeurd dan ook echt zelde is vruchtbaar !!

Hai Jurn,

alle grote ara's worden al gekruist en daar wordt lustig meegekweekt,ook amazonekruisingen zijn vruchtbaar evenals edels en daar heeft al heel veel rasvervuiling plaats gevonden , meestal uit onkunde,

mvg Frank

Jurn

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 03, 2005, 17:50:34 pm »
Sorry dan ben ik het met jullie eens die soorten die we hier in gevangenschap hebben moeten we in stand houden !! Want ik zou niet willen dat er op een gegeven moment geen ras zuivere vogel meer te krijgen zou zijn !!

m.v.g

Wickingh

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 03, 2005, 18:53:38 pm »
Hallo Jurn,

iedereen heeft het recht op een eigen mening hoor, dus van mij mag je er anders over denken.
Alhoewel liever niet natuurlijk ,  ;D

mvg Frank