Leo kan al onze grijsjes hanteren, maar ik zie dat ze liever hebben dat ik dat doe. De meeste vreemden kunnen Favo en Middel laten opstappen, maar ik kan soms aan ze zien dat ze het niet van harte doen.
Mijn eerste gaai Joris had bij een vreemde soms zomaar iets verliefds en dan was hij bij die persoon niet weg te slaan. Ik heb ook Riboet zo al eens zien reageren, alsof ze de onbekende al jaren kennen.
Mijn grijsjes hoeven geen allemansvrienden te zijn, maar ze mogen niet bijten (reden dat ik Riboet liever niet door vreemden laat opstappen, want die ziet haar kans nog wel eens schoon om te laten zien dat ze NIET bang is (of juist wel)). Ik denk dat je niet alle eenkennigheid uit een grijsje haalt, maar als je een jonge gaai overal mee naar toe neemt, goed opvoedt en met veel mensen in contact brengt, heb je later geen problemen van eenkennigheid. Wel gaan ze op den duur hun eigen favoriet uitkiezen, daar ontkom je niet aan. Ik heb mijn eerste gaai Joris met de hand opgevoed, tegen de tijd dat ze geslachtsrijp was, koos Joortje voor Leo. Ik kon er nog alles mee, maar als Joor zelf kon kiezen, zat die bij Leo.