Auteur Topic: ringnumer ??  (gelezen 5969 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: ringnumer ??
« Reactie #15 Gepost op: juni 25, 2005, 19:45:09 pm »
Toen ik het hele nummer ontcijferd had kon ik bij de Bond zo het tel.nr. en adres van de kweker krijgen.. Heb hem 3 x een brief geschreven of hij de precieze geboortedatum van Sjakko kont terugvinden, maar hij heeft dus geen enkele keer gereageerd..  ???

Bozzee

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 26, 2005, 10:10:21 am »
Wat jammer is dat toch, als je kweekt met vogels zou ik het alleen maar leuk vinden om te horen dat je vogels goed terecht zijn gekomen.
Dan is het toch geen moeite om even terug te reageren, ik zou er dan maar gewoon van uit gaan dat de vogel van dat jaar is wat op de ring staat. Het enige wat normaal gesproken zou kunnen is dat de vogel ouder zou zijn.

Bij mijn groene halsband is dit ook het geval, mijn vader had toen te laat ringen besteld, en heeft hem geringd met een ring van het jaar ervoor. Op zijn ring staat '94 maar hij is dus van '95. En niet dat mij dat wat uitmaakt. :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 26, 2005, 12:44:22 pm »
Toen ik het hele nummer ontcijferd had kon ik bij de Bond zo het tel.nr. en adres van de kweker krijgen.. Heb hem 3 x een brief geschreven of hij de precieze geboortedatum van Sjakko kont terugvinden, maar hij heeft dus geen enkele keer gereageerd..  ???

Hai Loes,

dat valt in de categorie, lomp en onbeschoft,ik zou het juist keuk vinden om te horen waar mijn vogeltjes terecht zijn gekomen,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: juni 26, 2005, 22:12:33 pm »
Nou inderdaad, het viel me ook zo tegen... Ik was vol lof over Sjakko en vertelde hoe blij ik met hem was en zo.. Dan kan je je toch niet voorstellen dat je, als je een beetje liefde voor je vogels hebt, niet even de moeite neemt om te reageren...  ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 26, 2005, 22:15:49 pm »
Nou inderdaad, het viel me ook zo tegen... Ik was vol lof over Sjakko en vertelde hoe blij ik met hem was en zo.. Dan kan je je toch niet voorstellen dat je, als je een beetje liefde voor je vogels hebt, niet even de moeite neemt om te reageren...  ???

Tja Loes,

ook dat soort figuren zijn er, denk jij iemand blij te maken met een goed bericht en dan wordt er niet eens geantwoord.
Aan de andere kant wil jij dat soort mensen kennen?

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: juni 26, 2005, 22:27:04 pm »
Nee, maar zou wel graag de verjaardag van Sjakko weten...  :)

hale

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 19, 2005, 16:15:35 pm »
Hallo,  :-*

Tony was 7 weken oud toen ik hem kreeg. Als ik terug tel van 7 weken dan is hij rond 5 december geboren. Maar nu ik naar zijn ringnummer kijk staat er allemaal verschillende nummers b.v. 03 05 02 enz. en de letters zijn: nl,ps,ep.  Wat houd dat in? Als 05, 2005 betekent dan had ik hem toen hij 4 weken was.  >:(
Dat kan toch niet?! Zooo jong!! Arme Tony. :'(

Groetjes,hale

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: juli 19, 2005, 17:30:33 pm »
De kweker had waarschijnlijk al ringen van 2005 in huis? Dan is de 02 waarschijnlijk het tweede jong vanaf de nieuwe ringen?? ;)

fl

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 19, 2005, 17:32:38 pm »
Hallo,  :-*

Tony was 7 weken oud toen ik hem kreeg. Als ik terug tel van 7 weken dan is hij rond 5 december geboren. Maar nu ik naar zijn ringnummer kijk staat er allemaal verschillende nummers b.v. 03 05 02 enz. en de letters zijn: nl,ps,ep.  Wat houd dat in? Als 05, 2005 betekent dan had ik hem toen hij 4 weken was.  >:(
Dat kan toch niet?! Zooo jong!! Arme Tony. :'(

Groetjes,hale

je krijgt je ringen vaak al in okt voor het nieuwe kweek jaar

Foppe
 www.cathaharinaparkiet-psc.nl

hale

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 22, 2005, 00:06:45 am »
 :-*

Nou ben ik echt opgelucht.

Bedankt, groetjes.

Bozzee

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 26, 2005, 22:09:15 pm »
Hier weer eens een vraagje over een ringnummer.
Kenissen van mij die hebben een grijze roodstaart gekocht, en deze zou ongeveer 4 jaar oud zijn.
Dit staat op de ring wie helpt mij om hem te ontcijferen ??

De N3 en 87 zijn in kleine letters en onder elkaar.

HS 36 01 N387.

Ik was het aan het intypen en toen zag ik het al.  ;D.

Helaas voor hun, want ik denk dat de gaai van '87 is.

HS36 = Kweeknummer
01     = volgnummer
N3 = NB = Nederlandse bond
87    = kweekjaar

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: oktober 27, 2005, 11:14:37 am »
Klopt, het is een gaai uit 1987. Maar waarom helaas? Maakt toch niet uit? Ze worden oud zat hoor! :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #27 Gepost op: oktober 28, 2005, 10:50:24 am »
Even een vraagje,
Waar kan ik de ringnummers checken ?
Is er een website van ofzo,of moet je lid zijn van een bond ?
Ik heb een gvh-aratinga en volgens mij heeft hij een ring om van 1993.De mensen waar ik hem van heb gekocht zeiden mij dat hij ong.1,5 jaar was,en omdat de kooi buiten stond en de vogel niet geknipt was kon ik niet op z'n ring kijken.
Niet dat het heel erg is hoe oud hij is maar hij zal niet zo oud worden als een grote papegaai,en ik vind het niet eerlijk,als ze nou 2 jaar hadden gesmokkeld,maar 12 jaar.(NB93 2HPH10)
Alvast bedankt

Ingmar

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 28, 2005, 10:53:24 am »
Ring zegt in ieder geval dat de vogel een ring uit 1993 om heeft. Waar je ze kunt checken weet ik niet, maar je zou info kunnen inwinnen bij e NBVV via  hun site http://www.nbvv.nl

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: oktober 28, 2005, 14:50:54 pm »
Ja, je kunt hun een mailtje sturen met het nummer en dan krijg je antwoord terug. Je krijgt dan adres van de kweker, ik kreeg zelfs het telefoonnummer! ;)