Auteur Topic: mijn grijze roodstaart  (gelezen 5015 keer)

michiel1981

• Gast
mijn grijze roodstaart
« Gepost op: mei 04, 2005, 11:33:19 am »
hallo,

ik vindt het vrij vervelend dat mijn grijze roodstaart zoveel vliegt, en heb hem laten kortwieken. maar dat heeft niet echt geholpen hij vliegt niet meer zoveel maar doet het nog wel regelmatig. omdat 1 vleugel gekortwiekt is berekent ie nu gewoon hoe ver hij naar links of rechts moet vliegen om toch op het bestemmingspunt te komen waar hij wil en dat is meestel mijn schouder of bord met eten.
en sinds ie gekortwiekt is wil ieook niet meer via mijn hand de kooi uit maar probeert er zelf uit te klimmen waar ik niet erg blij mee ben. ook word ie boos als ik hem in zijn kooi wil zetten en verzet hij zich. hij komt zeker geen aandacht tekort.... misschien krijgt ie teveel aandacht.

mvg,

michiel

Cosch

• Gast
Re: mijn grijze roodstaart
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2005, 11:40:49 am »
Oei! Ten eerste is hij helemaal verkeerd gekortwiekt! Mijn grijze is zo gekortwiekt dat tie niet meer omhoog kan vliegen. Ik kan hem dus ook lekker mee naar buiten nemen! Dat zou jij nooit kunnen zo! Misschien is het verstandig om even bij een VOGELarts te laten kortwieken!

En dat tie niet meer via je hand naar buiten wil moet je niet accepteren. Mijn coco mag niet buiten de kooi als hij niet op stapt.
Als hij niet opstapt gaat het deurtje weer dicht!
En dat tie zich verzet om naar binnen te gaan is vervelender maar moet je toch in door zetten. dit gedrag negeren en het zijn probleem te laten zijn!
Maar als je grijsje goed gekortwiekt is zal dit bovenstaande ook niet zo'n probleem meer zijn!

Gr Corina

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2005, 12:17:43 pm »
Grijzen kunnen vaker even uit hun hum zijn als ze zijn gekortwiekt. Dat trekt na een aantal weken langzaam weer bij. Laat hem zien dat je de baas bent.

Verder is het beter als de vogel aan beide vleugels is gewiekt.

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2005, 12:22:55 pm »
Ja inderdaad. Coco was ook behoorlijk uit zijn hum toen hij niet meer kon vliegen.
Hoe lanf is het geleden dat tie is gewiekt?

Gr Corina

michiel1981

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2005, 13:26:12 pm »
hij is door de arts die werkt in artis gekortwiekt, en hij kan inderdaad niet omhoog vliegen, maar alsie op zijn kooi zit en ik op de bank haalt ie het met gemak 2 meter te vliegen, hij vliegt gewoon richting de kast 2 meter links van mij en weet dan dat ie ong bij mee neerkomt lol
ong 5 keer had ie nodig nadat ie gekortwiekt was voor ie dat door had, misschien is ie wel te slim heh

michiel1981

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2005, 13:27:12 pm »
oh en hetis nu ong 2 maanden geleden

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2005, 14:10:25 pm »
Waarschijnlijk is tie inderdaad erg slim!  ;D  Maar ik zou hem toch wel aan 2 kanten wieken! Hij red zich aardig zo te horen maar zo kunnen er wel ongelukken gebeuren! Misschien kun je het zelf wel? Omdat je de gewiekte vleugel natuurlijk ook bijhoud. En dan zal hij waarschijnlijk ook een stuk minder ver komen omdat hij ook niet meer de lucht onder de goede vleugel krijgt!

Gr Corina

michiel1981

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2005, 15:36:51 pm »
de arts vertelde me dat ze juist 1 vleugel wieken zodat ze uit balans raken en wanneer je beide vleugels wiekt ze nog aardig kunnen vliegen, beter dan wanneer je 1 wiekt.

michiel1981

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2005, 15:37:43 pm »
en daarbij komt ook dat ik het lelijk vind staan  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2005, 15:41:28 pm »
De dekveren bedekken het geknipte. Het enige wat je niet meer ziet uiteraard zijn de lange punten van de slagpennen.
En mijn grijze is aan 2 kanten gewiekt maar die kan niet meer vliegen!
Maar het is natuurlijk je eigen keuze!  :)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2005, 16:11:38 pm »
de arts vertelde me dat ze juist 1 vleugel wieken zodat ze uit balans raken en wanneer je beide vleugels wiekt ze nog aardig kunnen vliegen, beter dan wanneer je 1 wiekt.

Het is dus niet waar dat ze beter kunnen vliegen als je beide vleugels wiekt. En ik vind het zielig als ze zo uit balans raken, daar zou ik ook chagrijnig van worden als ik hem was...  ;)

michiel1981

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2005, 16:12:28 pm »
die arts heeft niet alleen de pennen geknipt meet de hele vleugel afgezien van de 2 buitenste pinnen weggeknipt :'( :'(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: mei 04, 2005, 16:14:41 pm »
Sorry, ik begrijp je niet. Ben je teruggeweest?  En heeft die oen nu twee pennen laten zitten?  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 04, 2005, 16:17:00 pm »
Oh nee he? Dus ook de dekveren! Ik zou daar maar niet meer naar toe gaan!  >:D
Het is de bedoeling dat aan alle 2 de kanten de eerste 7-10 veren word weg geknipt! Meer niet! En dan valt heel mooi de dekveren over het geknipte!

Gr Corina

michiel1981

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 04, 2005, 16:17:20 pm »

foto van de vleugel, lelijk zo he