Auteur Topic: handvoeding?? welke tijd  (gelezen 1528 keer)

lin-da

• Gast
handvoeding?? welke tijd
« Gepost op: mei 04, 2005, 17:04:43 pm »
Ik heb ff een vraagje.

Mijn caique zit nog op handvoeding. Ik wil hem nu van drie naar twee voedingen zetten, welke tijden kan ik het beste aanhouden?

Ik heb wel ervaring met handvoeding hoor, maar ik weet niet meer welke tijden ik handteerde met mijn grijsje en bonte boertje toen die op twee voedingen stonden. Is al weer een tijd geleden.

Gr linda

Ronald

• Gast
Re: handvoeding?? welke tijd
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2005, 18:46:13 pm »
Tjickie zit ook nog op twee voedingen en ik zorg dat er zo'n 12 uur tussen zit. Bijvoorbeeld 8.00 en 20.00 en daarnaast krijgt ze zaadjes, pellets, groente en fruit.

Groetjes, Ronald.

senna

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2005, 21:45:10 pm »
Hoi Linda,

Je hooeft niet om een bepaalde strakke tijd te voeren. Het beste is om de 12.00 uur maar als het jou beter uitkomt als hij bv s'morgens om 9.00 uur krijgt en sávonds om 20.00 uur is het net zo goed. Het hangt niet aan een bepaalde tijd. Wel is de beste manier om eerst s'middags te laten vallen en dan s'morgens en pas als laatste s'avonds.

Ook dient er in de kooi al een bakje aanwezig te zijn met zaadjes en/of pellets met stukjes fruit/groente. Of het laatste apart geven. En vers water natuurlijk met een streng trosgierst.

gr corina

fujimo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2005, 23:02:41 pm »
Zoals Senna zegt is het een must , savonds is de belangrijkste zodat ze snachts een gevulde krop hebben.
jonge vogels hebben vaak moeite met het pellen van de zaden dus zou ik de zaden even weken in warm water zodat de schil er beter af gaat.

gr Eric

lin-da

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2005, 21:43:07 pm »
Ik had gister geen tijd meer om te lezen helaas maar heb het inderdaad zoals bovenstaand gedaan.
Ik wist inderdaad dat ze niet met en lege krop mogen slapen dus heb de laatste voeding om 20.00 gegeven. Vond het zelf nog wel een beetje aan de vroege kant omdat ie de hele nacht er mee moest doen maar het is gelukkig goed gegaan.

Gr linda

Ronald

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2005, 22:07:17 pm »
:thumbsup: Succes verder. Houden jullie het wel een beetje schoon bij het voeren?  :)

Groetjes, Ronald.

lin-da

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2005, 22:21:25 pm »
haha, ja sinds de laatste tijd moet ik zeggen gaat het redelijk goed. Toch is het makkelijker een grijsje te voeren hoor omdat die wat groter zijn, dat gaat wat makkelijker.

En bij jullie?

Ik moet zeggen toen ik Taco kreeg dat ie echt helemaal onder de pap zat :o echt vreselijk. Ben er een tijd druk mee geweest omdat dat er allemaal weer af te weken.

Ronald

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2005, 22:55:17 pm »
Tjickie houdt t erg netjes. Ze geeft zelf aan dat ze niet meer hoeft. (het is dan ook bijna op) Als we dan toch nog een lepeltje proberen te geven dan zorgt ze dat haar hele koppie dr onder zit. We hebben tissues bij de hand om de snavel af en toe van het ergste te ontdoen. En een beetje lauw water om na de tijd de tissues in te deppen en haar nog even daar mee af te doen en om haar nog een paar lepels water te laten binnen krijgen.

Groetjes, Ronald.

lin-da

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2005, 23:13:21 pm »
Ja Taco geeft het hier ook goed aan. En als hij niet meer hoeft dan houd ie in z'n snavel de pap om zich vervolgens lekker uit te schudden zodat je er zelf lekker onder zit :)