Mijn papegaai van 14 weken verliest haar nek veertjes. Het word toch wel een beetje kaal nu. Kan het zijn door haar uiterst wilde speelgedrag? Ze zit bijna geen minuut stil op haar stok, klautert de hele dag op en neer, lings en rechts, ondersteboven, nou ja je kan het zo gek niet bedenken maar ze doet het. Dan fladdert ze alle kanten op en heeft ze zogenaamd weer ruzie met haar speelgoed en gaat er dan aan de onderkant aan bengelen?
Of is het omdat het een jonge vogel is?
Mijn ekster deed het ook, die had op een gegeven moment gewoon een kale kop haha
2 weken geleden schrok ik me wezeloos omdat 1 staartveer los was gekomen zeg maar en daar zat wat opgedroogd bloed in de pen.
dus gelijk schrik verenrot.
gelijk naar de DA en die heeft het opgestuurt en ja dacht ook wel dat het verenrot zou zijn omdat al haar staartveren er zo uit zien, maar ze zitten allemaal muur en muur vast.
haar veren zijn wel beschadigd daar al dat geklauter natuurlijk.
sinds die ene veer heb ik geen pennen meer gevonden, alleen die kleine veertjes dus ik hoop dat ik een uitslag krijg die goed is.
en ze is verder normaal qua gedrag en voeding.
hier foto's van de veertjes en een staartpen die heb ik vandaag 07-05 allemaal gevonden in de kooi.
die kleine verliest ze dus constant, die staartpen kan je zien dat is afgebroken.
toch door het ruwe spelen wat ze doet? die staart klapt tig keren dubbel per dag tussen de tralies.