Auteur Topic: Jonge gaai verliest veertjes  (gelezen 5224 keer)

dokus

• Gast
Re: Jonge gaai verliest veertjes
« Reactie #30 Gepost op: mei 12, 2005, 15:39:30 pm »
frank dan kan ze dat ook van mij hebben gehad, ik heb haar met de hand opgevoed vanaf week 7 ???
ik heb goed contact met hem gelukkig.

Wickingh

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 12, 2005, 15:47:18 pm »
Hai Corina,

jij zal zeker weten met al je handopfok vogels dat de belangrijkste regel is, hygiene en nog eens hygiene.
Bacteriele infektie's ontstaan meestal door niet op de juiste manier om te gaan met de hygiene.Aangezien het om een jonge vogel gaat van 14 weken is de meest logische gedachten gang dat bij het handopvoeden ergens iets mis is gegaan. Maar ook andere minder hygienische omstandigheden kunnen een oorzaak zijn,ik zou alleen de kweker in kwestie wel informeren wie weet is er met het hele nest wat aan de hand of met de ouders. Als kweker zou ik deze info graag willen hebben om problemen in de toekomst te ondervangen,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 12, 2005, 19:02:49 pm »
Oh, bedoel je het op die manier. :)

Ik zou zeker de kweker in lichten, maar bacteriën zijn overal. Zelfs in een stukje fruit wat misschien niet meer goed was, of in de lucht.......

Anders had een virus geweest. Deze moet overgebracht zijn. Maar het kan dan ook door andere mensen nog overgebracht zijn of andere vogels.

Bij beide zou ik de kweker raadplegen/inlichten. Het is niet voor niets JOUW kweker. Maar als de kweker niets heeft gevonden in zijn bestand, dan tast je volkomen in het duister. En zekers, hygiëne is buiten voeding, het aller belangrijkst.

gr corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 26, 2005, 11:38:12 am »
Hoe is het nu met de papegaai?

Paco

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 26, 2005, 23:15:28 pm »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Ben erg blij te lezen dat het allemaal goed gaat!!!
Moet ze lang medicijnen nemen? Hoe doe je dat, door het voer of met een lepel.....?
In elk geval een felicitatie!! :-*