Auteur Topic: Praat een grijze roodstaart altijd?  (gelezen 11943 keer)

pipo

• Gast
Re: Praat een grijze roodstaart altijd?
« Reactie #45 Gepost op: mei 06, 2005, 20:34:13 pm »
Even over de parkiet die praat, bestaat echt wel hoor. Ik heb er zo eentje en die zegt heel erg veel. Hij is al 12 jaar en nu heb ik dus Sjaciie de grijze en die zegt regelmatig hee Sjac, nu zegt mijn grasparkietje dus ook af en toe hee Sjac. Ik wist niet wat ik hoorde laatst.

dencar

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: mei 06, 2005, 20:45:03 pm »

Ik heb zelf een peru parkiet ( aratinga ) van ongeveer 20 weken en deze probeert ook te praten. Hij zegt al ''kom maar'', ''hallo'' en ''koppie krauw'. Je moet wel goed luisteren maar hij probeert het wel. Is erg grappig om te horen. Het lijkt net donald duck.

Wickingh

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: mei 06, 2005, 20:49:12 pm »
Hai,

als antwoord op de topic vraag , nee niet elke roodstaart praat , ook hier is spreekgarantie onzin.

mvg Frank

wen*D*

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: mei 13, 2005, 20:52:04 pm »

Daar zou ik maar niet van uitgaan Wendy, want dat is dus niet altijd zo.. En zoals Francisca al zegt, ze houdt evengoed wel van ze.. En dát is het belangrijkste. Het praten moet dus ook echt niet de enige reden zijn dat je een grijze aanschaft! Bij jou was het toch ook een aangename verrassing dat je aga ging praten? Natuurlijk heb je met een grijze veel meer kans dat  ie gaat praten dan met een aga, omdat het goede imitators zijn. Maar het kan ook zijn dat ie veel meer de geluiden nadoet (piepende deur of magnetron etc.) dan dat ie praat... De één heeft meer aanleg dan de ander! En zeg nou zelf Wendy, als je eenmaal een grijze hebt en hij praat niet, zou je er toch ook al zoveel van houden dat je hem niet weg zou doen?  ??? Dat mag ik tenminste wel hopen...
Het is dan ook beter om van te voren te beseffen dat het tegen kan vallen!
jah tuurlijk houdt je er niet minder van als hij neit praat :) ;).....maar toch zou ik het echt heel leuk vinden als hij dat wel zou doen hoor :)...

wen*D*

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: mei 13, 2005, 20:54:21 pm »
Even over de parkiet die praat, bestaat echt wel hoor. Ik heb er zo eentje en die zegt heel erg veel. Hij is al 12 jaar en nu heb ik dus Sjaciie de grijze en die zegt regelmatig hee Sjac, nu zegt mijn grasparkietje dus ook af en toe hee Sjac. Ik wist niet wat ik hoorde laatst.
jah dat klopt...de grasparkiet van mijn oma probeerde ook te praten omdat de valkparkiet een beetje kon praten :o...ooit gehoord van een valkparkiet die kan praten :)

michiel1981

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: mei 14, 2005, 01:14:31 am »
vaag, volgens mij praten die beesten alleen als je zwaar aan de ld zit hahahaha

Wickingh

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: mei 14, 2005, 09:24:02 am »

Hallo,

wat is ld?

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: mei 14, 2005, 09:25:09 am »
Ik denk dat hij LSD bedoelt? :CENS  ;D

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: mei 14, 2005, 09:37:43 am »
Ik denk dat hij LSD bedoelt? :CENS  ;D

Ronald.

Hai Ronald,

bedankt , is het effect daarvan bekend bij je :CENS ,

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: mei 14, 2005, 10:17:01 am »
Ik vond het eerlijk gezegd dat een leek als ik dat wel zie en een ervaren persoon als jij dat niet ziet wel frapant. Maar goed, zal wel aan de afgenomen kwantiteit of de ouderdom liggen? Of een combinatie? :CENS

Ronald. ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: mei 14, 2005, 10:18:50 am »
Grijze roodstaarten zijn net mensen, sommige zijn praters ( net als ikke :) ) en sommige niet...
maar dat maakt ze niet minder leuk toch???

Mij moeder heeft een lori van de blauwe bergen ( ofzoiets ) en die praat ook, oke niet zoals mijn grijze roodstaart kon maar wel duidelijk en toch best wel veel woordjes.

En vroeger had ik thuis een parkiet die duidelijk zijn naam kon roepen en nog meer woordjes zoals kusje etc.

En gaat er natuurlijk ook om als je een woord wilt leren dat veel te herhalen en begin met een woord niet een heleboel dingen tegelijk.

Maar prater of niet ik vind als je vogel je maar vertrouwd en je hem een beetje kunt hanteren is toch ook harstikke leuk :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: mei 14, 2005, 10:21:46 am »
Hai Rika,

helemaal mee eens hoor, ik wil zelfs verder gaan.
Ik vind niet pratende en niet hanteerbare papegaaien ook leuk,

mvg Frank

wen*D*

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: mei 15, 2005, 18:58:58 pm »
neeh serieus hoor de valkparkiet van mn oma kan praten..jah oke niet zow verstaanbaar als een echte papegaai, maar hij praat wel ;)

wen*D*

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: mei 15, 2005, 19:06:15 pm »
Onze kleine Coco praat (nog?) niet.
Ja,Ze fluit wel veel en soms lijkt het alsof ze probeert iets te zeggen maar het blijven goede bedoelingen..
Ik heb zelf het gevoel dat het geen prater zal worden.

Uiteraard verkoop ik de vogel nu direct  :P

Zonder gekheid, ik heb er alleen spijt van dat ik al niet jaaren geleden een grijze heb aangeschaft.
Wat je geeft aan coco krijg je met rente terug.
Alleen al het moment dat ie 's avonds moe is en vanaf je schouder naar beneden loopt en dan in slaap valt is onbetaalbaar.

Ik vraag me wel af Wendy waarom je perse een pratende vogel wilt hebben.
( om Charlie Chaplin kan ik ook wel lachen)

Gr eric
Is het niet super dan?van die leuke pratende vogels??
Iedereen reageerd ineens zow vreemd dat ik het leuk zou vinden een papegaai te mogen kopen die ik goed kan leren praten :( :o ???........alsof het vreemd is dat je het leuk vind dat een papegaai praat...majah....als ik er eentje zou mogen zou ik er echt niet minder van houden als tie niet zou praten hoor..tuurlijk niet!!!!!!!! ;) :)

wen*D*

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: mei 15, 2005, 19:10:53 pm »
Helemaal mee eens.........

Ik heb twee grijsjes, de ene praat veel maar alleen als ik alleen ben met haar en niet waar anderen bij zijn, ook de rest van het gezin niet, de andere praat helemaal niet maar fluit veel en heeft ook irri geluidjes die hij na doet.

Verhoudingsgewijs kun je het zo zien. Een kwart van de grijsroodstaarten praat niet, een kwart van de grijsroodstaarten kunnen fluiten en irri geluidjes maken, een kwart van de grijsroodstaarten kunnen woordjes zeggen die veel en onduidelijk zijn, of minder en heel duidelijk, een kwart van de grijsroodstaarten kunnen veel praten, duidelijk praten, zinnen zeggen en zijn in staat om interactief bezig te zijn. Zo moet je de verhouding ongeveer zien. Werkelijk ligt het aan aanleg, zijn interesse in praten en leren, en de inspanning van mensen. Tref je echter een vogel die geen interesse heeft dan kan jij praten en doen maar hij zal nooit gaan praten. Bij een baby grijsje is het absoluut niet te voorspellen of hij gaat praten. Bij een volwassen vogel die praat als je hem koopt, kan het zo zijn dat hij absoluut niet meer praat nadat je hem in huis hebt genomen.

Je kan een selectie maken van vogels die jij leuk vind omdat ze aanleg hebben om te praten, maar dat mag niet de hoofdreden zijn om een vogel te nemen. Er komt nog veel meer kijken bij het houden van vogels.

Bv  :hart:

gr corina
nee nee jullie begrijpen me verkeerd ;) dat is geen hoofdreden van me, maar meer een bijreden :) snappie??het lijkt me zowiesow leuk om een goeie band enzow met je vogel te hebben ;)...egt niet denken dat ik een grijsje wil vanwege dat ie kan praten or!!!!!