Auteur Topic: Is het verstandig een papegaai te nemen als je nog thuis woont?  (gelezen 2255 keer)

Tommy

• Gast
Is het verstandig een papegaai te nemen als je nog thuis woont?
« Gepost op: mei 06, 2005, 12:37:10 pm »
Buiten dit hele "praat" verhaal om...is het verstandig een papegaai aan te schaffen als je nog thuis woont en nog geen idee hebt over het verloop van je leven? :CENS Een papegaai is niet iets voor tijdelijk...denken jullie dat je deze beslissing kunt nemen als je zelf nog niet zelfstandig bent? Vroeg ik me ineens af, en ben er zelf niet helemaal uit. Ik denk dat ik niet goed had kunnen inschatten op die leeftijd of dit in mijn verdere leven paste. De wens was er wel, maar t leven is dan nog zo onvoorpelbaar ;D

Benieuwd naar jullie mening!
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2005, 13:05:33 pm door Loes »

michiel1981

• Gast
Re: Is het verstandig een papegaai te nemen als je nog thuis woont?
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2005, 12:54:42 pm »
ik woon nog bij mijn ouders maar ik denk dat zodra ik op mezelf ga me moeder het er erg moeilijk mee gaat hebben ik de papegaai meeneem

:'(
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2005, 13:05:58 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2005, 13:07:16 pm »
Ach... ja dat is inderdaad niet leuk voor je moeder..  :)
Ik denk ook dat het vaak zo is dat als je het huis uitgaat, de gaai minder aandacht krijgt omdat je toch zult moeten werken en vaak thuis er meerdere mensen thuis zouden kunnen zijn...  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2005, 13:13:07 pm »
Hoi,

ik denk dat je nooit zeker kunt weten hoe je leven gaat verlopen, ook niet als je het huis wel al uit bent....

Als je het huis uit gaat en je gaat full-time werken en daarbij nog een aantal avonden in de kroeg gaat zitten, ja, dan vraag ik me af hoeveel tijd je nog vrij kunt maken voor je gaai... Maar misschien ben je wel een "huismusje" en zie je kans om voldoende tijd in je gaai te steken.....

Ik denk dat je zelf het beste kunt beslissen of het verstandig is of niet.

groetjes

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2005, 13:19:37 pm »
Ja sneu voor je moeder, maar allang mooi dat ze er ook zo blij mee zijn :thumbsup:
Want STEL nou dat jij er geen tijd/plek of wat dan ook voor hebt...kan hij mooi naar hun!

Er zijn er vast ook genoeg die een gaaitje willen, maar waar ouders geen opvang willen zijn.

Ik weet nog goed toen ik net uit huis ging er een wereld voor mij open ging en ik vaak ,en veel , en onverwacht weg was en bleef. In zon leven past gewoon nog geen papegaai. ;) Voor die tijd had ik geen realistisch beeld kunnen vormen van een leven zonder mn ouders, dat weet ik zeker.

Ik denk dus dat je beter een beetje gezetteld kunt zijn voor je je bindt aan een vogel als levenspartner. Of je ouders moeten er achter staan, en dan ook 100%. Dus niet alleen laten wegkwijnen in een kooi. Verder blijft het leven natuurlijk onvoorspelbaar, maar nu past het er voor mij echt bij en heb ik veel meer regelmaat en verantwoordelijkheidsgevoel. (had ik toen ook vond ik, maar achteraf zie ik dat toch weer anders ;D)
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2005, 13:40:11 pm door Tommy »

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2005, 13:22:00 pm »
Hoi,

Als je het huis uit gaat en je gaat full-time werken en daarbij nog een aantal avonden in de kroeg gaat zitten, ja, dan vraag ik me af hoeveel tijd je nog vrij kunt maken voor je gaai... Maar misschien ben je wel een "huismusje" en zie je kans om voldoende tijd in je gaai te steken.....

groetjes

Ik ken persoonlijk niemand die dat al goed kon inschatten toen hij nog niet op zich zelf woonde ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2005, 13:24:17 pm »
Nou, je weet toch wel een beetje wat voor type je zelf bent?

Of je houdt van stappen en bent niet uit de kroeg te slaan(zoals ik was) of je gaat 1 keer in de 2 weken eens een avondje naar de bios en zit voor de rest lekker thuis, desnoods met je verkering hand in hand op de bank....

michiel1981

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2005, 14:32:39 pm »
ik was eigenlijk van plan de papegaai mee tenemen naar de kroeg  :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2005, 14:34:07 pm »
Kan ook! Maar niet mee laten drinken hè?  :)

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2005, 14:38:19 pm »
Nee, het is zo lullig als je als vogels zijnde de volgende dag een kater hebt ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2005, 14:41:05 pm »
Nee, het is zo lullig als je als vogels zijnde de volgende dag een kater hebt ;D

:thumbsup: Miauwwwwwwww! :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 06, 2005, 14:49:13 pm »
Nee,  :( alcohol is giftig voor papegaaien!

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2005, 15:05:32 pm »
Owh ja was een geintje, maar mensen! Niet denken dat je dan een miauwende gaai krijgt hoor :CENS
Is inderdaad zwaar giftig voor vogels!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2005, 15:12:47 pm »
Daarom, ik dacht ik meld het maar even, stel je voor.... :P

Colinda1986

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 17, 2005, 11:54:55 am »
 haha,  om een miauwende gaai te krijgen, hoef je niet naar de kroeg.  :)  Ik ging voor de gein alle dieren bij langs.  Ik zei tegen Coco:  Wat zegt de hond....   WOEF!  wat doet het schaap.... BEHEHEH wat doet de kat:  MIAUWWWWWWW   en wat doet Coco nu de halve dag:

Hij zegt:   Mieuwwwwwww en soms mauwwwww     ;D